Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

44 minuten geleden, JJL zei:

Ik neem aan (en hoop) dat die voorkant nog altijd provisorisch is en dat de defintieve in lijn is met de eerdere delen (dwz rode rug etc.)?

Heb 'm ook besteld. Ik neem aan dat die rug er gewoon niet is opgeplakt bij het verwerken van het beeld voor de site. Zo'n linnen rug moeten ze voor dergelijke beelden faken, het maakt geen rechtstreeks onderdeel uit van het ontwerp.

Wat de titeltypografie betreft, is daar inderdaad een rode band verdwenen, maar de titel van het album zelf is groter dan andere en die volgt dan weer de lijn van de oorspronkelijke kleurenalbums.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Kontiki zei:

Wat de titeltypografie betreft, is daar inderdaad een rode band verdwenen, maar de titel van het album zelf is groter dan andere en die volgt dan weer de lijn van de oorspronkelijke kleurenalbums.

Toch zonde als Dupuis die rode band waarin “l’integrale” stond op dit album niet laat terugkomen; stijlbreuk en weg is de uiterlijke consistentie met de albums uit deze reeks die door Marsu werden uitgegeven.

Link naar reactie

Ik heb zopas de luxe van Robbedoes' La Mauvaise Tête ontvangen. Geen linnen rug meer, de volledige kaft is mat en de titel zelf is goudopdruk, dus een heel andere uitvoering dan de vorige delen. Op zich wel een mooie uitvoering, daar niet van. Formaat is nog wel hetzelfde als de vorige delen.

De nummering is niet meer met een stempel vooraan, maar met potlood achterin het album.

Zoals steeds het complete verhaal als facsimilé van de originele platen.

De extra's zijn wat we gewend zijn: reproducties van covers, hoofdingen, kleurindicaties, promotietekeningen én ook nog eens het complete verhaal in het klein (vier verkleinde pagina's per pagina in de luxe) en in kleur die scans zijn uit het weekblad. Je krijgt de volledige weekbladversie er in het klein (maar perfect leesbaar) dus ook bij.

Link naar reactie
56 minuten geleden, Kontiki zei:

Ik heb zopas de luxe van Robbedoes' La Mauvaise Tête ontvangen. Geen linnen rug meer, de volledige kaft is mat en de titel zelf is goudopdruk, dus een heel andere uitvoering dan de vorige delen. Op zich wel een mooie uitvoering, daar niet van. Formaat is nog wel hetzelfde als de vorige delen.

De nummering is niet meer met een stempel vooraan, maar met potlood achterin het album.

Daar was ik al een beetje bang voor...

Ik vind het jammer (en eigenlijk onbegrijpelijk) dat Dupuis de reeks niet gewoon heeft doorgezet in de stijl van Marsu Productions.

Deze uitgeverij denkt waarschijnlijk “het verkoopt toch wel” (en dat klopt), maar daarmee heeft het wel lak aan de verzamelaars die graag consistentie hebben in hun reeks(en).

Link naar reactie

Was sinds november bij de douane :e006:. Gisteren opgehaald.

 

Enkele van de boeken even vluchtig doorgebladerd.

 

Mbt de kleine dikke bovenop; zotezien moet ik nu ook de grootte van de stripboeken gaan controleren bij het bestellen. Is als de 2e op "Amerikaanse" grootte (de andere was Maori Integraal).

 

@Kontiki Angel Wings 4 is niet de gecensureerde versie zoals het op stripspeciaalzaak was vermeld. 

Ben blij verrast :e012:.

 

Yoko Tsuno; het mooie toch van de thematische integrales is het zien van de tekenstijl, van de jaren 70 stijl naar het meer moderne; vooral de personage van Yoko zelf.

 

Ridder Brayard, bij het doorbladeren een paar wtf scenes gelezen. Zal er echt voor moeten zitten en lezen.

 

buki.thumb.JPG.adecd8304d5a2836a16b310a75590efa.JPG

Link naar reactie
Op 15-2-2018 om 13:37, Paul_NL zei:

Klopt. En dat dossier van Hergé heb ik apart al. Dus ik ben voorzien. Al dat andere werk vond ik persoonlijk niet bijzonder.

Ik twijfelde om het te schrijven want ik krijg nu alle Kuifje-fans over me heen maar ik vind juist Quick en Flupke veel leuker om te lezen dan Kuifje (waarvan ik wel de verhalen heb)! :P 

 

Q&F%20ACROBATIES%2002%20C.jpg

Link naar reactie
5 uren geleden, Konincks zei:

Zojuist gebracht met een busje: TOUTES LES COUVERTURES DES RECUEILS DU JOURNAL DE SPIROU PAR FRANQUIN. Gekocht via een shop op catawiki voor 30 euro plus 6,95 verzendkosten. Werkelijk schitterend boek. Beschrijving in de catawiki catalogus. Geen geld voor zo'n prachtige uitgave.

Ik vind het een vreselijk boek. Ze hebben gewoon de covers van de albums gefotografeerd.

Inclusief lelijke bruine vlekken.

Vijfendertig jaar geleden wou mijn toenmalige uitgever dat ook uitgeven, maar wel aan de hand van de originelen. Volgens hem had Franquin die toen nog allemaal! Maar ik weet niet of dat wel zo was. Ik heb in elk geval nooit een vroege cover gezien.

Link naar reactie
16 minuten geleden, Kontiki zei:

De letters op de integrales zijn lichtgeel.

Op de foto's op diverse websites zijn de letters van naam van Seron en de jaartallen lichtgeel maar lijken de letters van de titel toch wit. 

 

Ik zal de volgende keer dat ik in een SSZ ben, wel eens kijken hoe de kleuren van de titel er nu precies uitzien.  

Link naar reactie

Ze zijn lichtgeel. Ik zit er nu zelf naar te kijken, naar echte exemplaren. En als dat niet voldoende is om aan te nemen, zijn er nog altijd de cijfers. Uit de recensie-pdf leid ik af dat de cmyk-waarde van de reeksnaam 0% cyaan 4% magenta 11% yellow (da's geel) en 0% black is.

De cmyk-waarde van Seron en de jaartallen is 1-9-41-0. Donkerder geel dan de reeksnaam.

 

Wat ik hier de laatste tijd allemaal zit na te gaan, zeg.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...