Ga naar inhoud

Trieste Gebeurtenis


Freakzilla

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Vandaag weer 20 euro voor een ID kaart. Weggesmeten geld. Al uw data onder dwang afgenomen, gestockeerd in een centrale databank die heel makkelijk kan gehacked worden en waardoor je zonder dat je het weet "betrokken" kan zijn bij criminele activiteiten. Dank u roverheid.

Achterlijk land. Behandeld worden als vee.

Link naar reactie
41 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Vandaag weer 20 euro voor een ID kaart. Weggesmeten geld. Al uw data onder dwang afgenomen, gestockeerd in een centrale databank die heel makkelijk kan gehacked worden en waardoor je zonder dat je het weet "betrokken" kan zijn bij criminele activiteiten. Dank u roverheid.

Achterlijk land. Behandeld worden als vee.

Doen ze in Menen ook een mooi geel ID in je oor? :e007:

Link naar reactie
Op 31-7-2017 om 13:45, Kameraad Mauser zei:

Genderneutrale toiletten...genderneutraal bestaat niet. Zelfs als je de transitie hebt doorgemaakt van vrouw naar man en omgekeerd, blijf je gewoon een gender hebben: man of vrouw. Niet iets tussenin.

Los van het feit dat je geen onderscheid wil zien tussen gender en geslacht, ben je nog eens fout ook als je zegt dat er enkel man of vrouw is als je enkel over geslacht (in de ware zin) zo spreken. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Intersex

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
7 minutes ago, The Alderwood said:

Wat me er vooral aan stoort, is wellicht 't feit dat 't inderdaad gaat van lijnen en cirkels naar prachtige beesten zonder tussentijd. Je ziet nergens "schetsboeken". Is het mogelijk dat iemand zonder oefenen zo'n prachtig wezen op'n tamelijk donkere plek aanbrengt?

 

 

 

camping-la-plage-fleurie-region-grotte-c

Ze hadden vuur.

Link naar reactie
4 uren geleden, The Alderwood zei:

Wat me er vooral aan stoort, is wellicht 't feit dat 't inderdaad gaat van lijnen en cirkels naar prachtige beesten zonder tussentijd. Je ziet nergens "schetsboeken". Is het mogelijk dat iemand zonder oefenen zo'n prachtig wezen op'n tamelijk donkere plek aanbrengt?

 

 

 

camping-la-plage-fleurie-region-grotte-c

Edmond Baudoin !?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Een dezer draai ik dat stuk onbenul van een buur zijn nek om. Mij voor de rechtbank dagen om enkele twijgjes (20 -30 cm ) die overgroeien en die nog niet gesnoeid werden. En de klimop die over de grond, onder de afscheidingsdraad wat doorgroeit op zijn grond. Verder wil hij ook de reeds gesnoeide bomen die niet meer groeien ( geen spat loof meer ) weg. Omdat ze te dicht bij de perceelgrens staan.

En die kerel is nooit in zijn tuin. Echt nooit. Enkel om zijn gras te maaien.

Eens komt mijn machete, in iets anders neer dan een boomstam...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Met die kerel die naast mij woont valt geen land te bezeilen. Het is er zo eentje die leeft naarvolgens de letter van de wet. Gelijkaardig met tsjeven of moslims: "het boek zegt zo, dus moet iedereen leven en doen zoals in het boek. Anders ga ik zagen bij de meester."

Dus, ja...alle rijkdom ter wereld kan geen soelaas bieden bij zo'n types.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
Just now, The Alderwood said:

Hij mag die twijgjes en klimop toch gewoon zelf snoeien? In m'n ouderlijke huis gingen we altijd de haag snoeien bij de buren (het was onze haag), maar dat is precaire natuurlijk. Want stel je eens voor dat je iets beschadigt op diens perceel?

Dat is heel terecht opgemerkt en in de meeste gevallen is dat de beste oplossing. En dus ook iets waar ik volledig achtersta.

Probleem is dat die kerel de moeite niet wil doen om die twijgjes te snoeien. Wat letterlijk 5 minuten werk is.  Verder maakt hij een enorm drama van diezelfde struiken die hoger dan 2 meter zijn. En te dicht bij de perceelgrens staan. "Het belemmert zijn zicht". Terwijl de zon de hele dag aan de andere kant van zijn huis en tuin ligt te blinken en enkel 's avonds ondergaat aan de andere zijde, waar ik woon. Zie je...wanneer begroeiing op meer dan 0,5 m van de perceelgrens staat, dan stijgt mijnheer zijn levenskwaliteit.

zijn argument is - ik mocht verleden zomer ook al opdraven in dat rechtbankcircus - dat mijn tuin er slordig bijligt en dat het geen zicht is. Kun je nagaan.

Hij een gazon dat er spiegelglad en kortgeschoren als een marinierskop bijligt: de buren ook. Zijn struikjes bijgeschoren in kubusjes en balkjes, boompjes geen grotere diameter dan 6 cm en niet hoger dan de tuinafscheiding van 1m70: de buren ook. Indien niet: "meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesteeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.............!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Link naar reactie
5 minuten geleden, The Alderwood zei:

Hij mag die twijgjes en klimop toch gewoon zelf snoeien? 

Nee, dat mag hij niet. Wij hebben ook zo'n zaak aan ons been gehad, en de vrederechter heeft luid en duidelijk gezegd dat de buren niet aan mijn bomen mogen komen.

@Mauser: is het een verzoeningspoging voor de vrederechter of een dagvaarding?

Hoe ver staan de bomen van de perceelsgrens? Hoe oud is de verkaveling? Als de bomen er meer dan 30 jaar staan heeft hij geen verhaal. En blijf altijd beleefd. Laat de ander zich maar aanstellen voor de rechter.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 minutes ago, Waldorf said:

Nee, dat mag hij niet. Wij hebben ook zo'n zaak aan ons been gehad, en de vrederechter heeft luid en duidelijk gezegd dat de buren niet aan mijn bomen mogen komen.

 

Heeft de vrederechter dat besloten op uw aandringen, of was dat een conclusie van de rechter zelf?

Van mij mag die kerel naast mijn deur gerust al hetgeen overgroeit snoeien. En kiepert hij dat dan maar over den draad.

 

 

4 minutes ago, Waldorf said:

 

@Mauser: is het een verzoeningspoging voor de vrederechter of een dagvaarding?

Hoe ver staan de bomen van de perceelsgrens? Hoe oud is de verkaveling? Als de bomen er meer dan 30 jaar staan heeft hij geen verhaal. En blijf altijd beleefd. Laat de ander zich maar aanstellen voor de rechter.

Wel, het is een dagvaarding, maar indien het nu in orde wordt gebracht, dus tegemoet komen aan de klachten, dan zal het waarschijnlijk in den minne kunnen geregeld worden. Ware het niet dat hij een hele bomenrij eruit wil. Die inderdaad op minder dan 0,5 m van de perceelgrens staan. En er reeds langer dan 30 jaar staan. En enkele jaren geleden al eens gesnoeid werden door mij. Ze waren wel wat heel hoog toen, naargelang de totale opp van mijn tuin. 

Maar die bomen - feitelijk uitgegroeide coniferen - zijn nu enkel maar dode stammen meer, zonder enig loof. Enkel hier en daar wat klimop. En daar doet hij dan lastg over. Omdat er hier en daar wat klimop zo door de schutting heen groeit. Dus argumenteert hij: "ik wil die klimop niet, dat stoort in mijn gras, dus die bomen van jou moeten eruit. Dan verdwijnt ook die klimop."

Verleden jaar waren het identiek dezelfde klachten. Het enige wat ik moest doen was de overgroeiende twijgen snoeien. En zorgen dat er geen klimpop meer onder den draad doorgroeit. Wat ik toen ook gedaan heb. Maar ja, die dingen groeien opnieuw - zo is de natuur nu eenmaal.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Maar er groeit niets meer op die stammen, buiten die klimop. En dan nog maar op een stam of 4.  Als ik zou doen wat jullie adviseren, een beukenhaag planten, dan groeit daar ook klimop tussen, onder, boven, erdoor. Die is er gewoon vanzelf gekomen. Dus als ik een beukenhaag plant, dan heb ik ook weer die klimop. En dat is blijkbaar een enorm drama voor die buur.

En verder storen hem die struiken die tussen de kale stammen groeien en nu hoger zijn dan 2 meter en waarvan er twijgjes overgroeien. Die wil hij er ook uit. En ook maakte hij opmerkingen over de lengte van het gras. Omdat het 20 cm hoog staat. Het oogt slordig voor mijnheer. En de haag aan de andere zijde van mijn perceel - waar niemand naast woont, die stoort hem ook. Die kerel wil gewoon dat ik mijn tuin aanleg en onderhoudt wanneer en zoals hij dat wil.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ja dat klopt. Alles wat uitheems is willen ze eruit en bij wet verbieden. Ze zijn daar bij Natuurpunt nogal tuk op heidestructuren. Dus veel bomen die eruit moeten enz...

En ganzen vergassen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wait wut, je tracht me wijs te maken dat insecten hier in de vlaanders niet in coniferen zullen vertoeven? Toen ik er 2 uithaalde, enkele jaren geleden - de eerste 2 in het begin van de rij - toen kwam daar wel een boel insecten van en tussen en uit de wortels enz...

Dieren en insecten doen niet aan labels die mensen uitvinden.

En verder ontgaat mij geheel waarom een rij kale stammen blijkbaar een enorme last zou kunnen zijn voor iemand die nooit in zijn tuin vertoeft.

Link naar reactie

Ongelukkige huwelijken maken rijke prostituees. 

 

Dit doet me denken aan een verhaal uit de tijd dat mijn zus nog in Antwerpen studeerde. Onder toenmalig burgemeester Moedertje Leona Detiège was er een tippelzone waar de meisjes vrij konden werken. Het was niet legaal maar werd wel gedoogd. Nooit problemen gehad, iedereen tevreden. 
Toen greep Patrick Janssens (overigens op zeer vuile wijze) de macht in Antwerpen en om zijn vriendjes in de immobiliënsector te plezieren, schafte hij de tippelzone af. Het gevolg: de meisjes zaten niet meer op één plaats maar over de hele stad. Het gevolg was veel meer overlast en een hoop viespeuken die uitgaande studentes aanzagen voor meisjes van plezier.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Gast Kameraad Mauser

Een van de 2 katten is overleden. Vermoedelijk vergiftigd. Gisteravond nog naar de dierenartspraktijk gebracht, maar het mocht niet meer baten.  Het diertje ging in coma en enkele minuten daarna viel de hartslag stil.

Dit is al de 2e keer in recente tijd dat ik met een zieltogend, stervend dier naar de dierenarts mag trekken.  En ook telkens in de tuin aangetroffen van mijn buur, die lastige duivenmelker.

Nu kan ik niet met zekerheid stellen dat hij achter die opzet steekt, want er is ook een kat bij hem. En er is ook geen uitsluitsel dat ze effectief vergiftigd werd. Maar het gedrag en de symptomen neigen wel aan te geven dat het zoiets zou kunnen zijn.

Link naar reactie

Dat is wel heel droevig.

Heeft de buurman zijn kat aangeleerd om niet in de omtrek van de duiven te komen?

Houdt hij zijn kat binnen wanneer de duiven vliegen of aankomen?

Indien ja, dan is het duidelijk wie zich met die vergiftigingen bezig houdt.

Ik heb eens gereageerd op een buurman die een kat van mij op straat smeet.

Niet lang daarna is hij verhuisd.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 7-11-2017 at 6:20 PM, Martin said:

Dat is wel heel droevig.

Heeft de buurman zijn kat aangeleerd om niet in de omtrek van de duiven te komen?

Houdt hij zijn kat binnen wanneer de duiven vliegen of aankomen?

Indien ja, dan is het duidelijk wie zich met die vergiftigingen bezig houdt.

Ik heb eens gereageerd op een buurman die een kat van mij op straat smeet.

Niet lang daarna is hij verhuisd.

Hij laat zijn duiven niet zo heel veel uit. Wanneer ze zo nu en dan wat toertjes vliegen zijn er geen katten te bespeuren. Enfin, toch niet als ik eens in m'n tuin ben. Ik hou helemaal niet bij wanneer hij hij z'n duiven uitlaat enz... Die 2 katten brengen veel tijd door op de daken en veranda's van zowel mijn keuken en die van die buur. Ook zitten ze veel op zijn duiventillen. Maar ze kunnen helemaal niet bij die duiven. Die tillen zijn potdicht, uitgezonderd een met tralies afgesloten opening, juist onder het dak. Maar die katten zie ik nooit een poging ondernemen om ook maar ergens naar binnen te klauteren ofzo.

Het is wel zo dat er in m'n straat wel heel wat katten zijn. Enkele die geen baasje hebben en anderen die een domicilie hebben, om het zo uit te drukken.

Ik kan niet anders concluderen dat er doelbewust en doelgericht vergif werd toegediend, anders zouden er nog andere katten sterven aan het gif dat her en der neergelegd wordt. Wat niet zo is.

Maar of het die buur is, dat kan ik niet zeggen.

Paracetamol - een pijnstiller en koortsremmer - is  dodelijk bij katten. Het hoeft zelfs nog niet eens rattenvergif te zijn - hetgeen ook vrij makkelijk verkrijgbaar is in de handel.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...