Ga naar inhoud

Trieste Gebeurtenis


Freakzilla

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Deze morgen de begrafenis bijgewoond van de overleden zus van een van mijn vrienden. Samen nog in het plaatselijke kleuterschooltje "onze tijd" doorgebracht.
11 jaar geleden heeft zich een kwaadaardige tumor in haar hoofd ontwikkeld. Na een eerste operatie ben ik haar nog met haar ouders gaan ophalen uit het Gasthuisberg in Leuven.

Afgelopen zondag sloot ze definitief de ogen.

Moedeloos word je ervan.

Link naar reactie

Mijn zoon flirt voortdurend rond de helft voor taalvakken. Zo ook voor Nederlands. Het is totaal zijn ding niet. Nu moest hij weer een opstel schrijven. De plot was (heel) goed maar qua grammatica en taalregels ( punten, hoofdletters, dt's, etc ) was het weer huilen met de pet op. Die zaakjes heb ik verbeterd en nu is zijn opstel geselecteerd om mee te doen aan een nationale wedstrijd. Zwaar mixed feelings hierover... 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
2 hours ago, Kool Thing said:

Mijn zoon flirt voortdurend rond de helft voor taalvakken. Zo ook voor Nederlands. Het is totaal zijn ding niet. Nu moest hij weer een opstel schrijven. De plot was (heel) goed maar qua grammatica en taalregels ( punten, hoofdletters, dt's, etc ) was het weer huilen met de pet op. Die zaakjes heb ik verbeterd en nu is zijn opstel geselecteerd om mee te doen aan een nationale wedstrijd. Zwaar mixed feelings hierover... 

Trots zijn, tiens!

 

Schrijffouten, da's waar spell checkers en redacteurs voor zijn. Er zijn veel meer mensen die zonder dt-fouten kunnen schrijven, dan dat er mensen zijn die een goed verhaal kunnen schrijven.

 

Link naar reactie
1 uur terug, The Alderwood zei:

Wil je dat je kind iets bijleert, of wil je dat het even in de schijnwerpers staat?

Ik wil vooral dat mijn kind zijn zelfvertrouwen niet lager komt te zitten. Zoon is lichtjes autistisch maar zit nu in 2de Latijnse, wiskundekrak maar flipt volledig bij onduidelijke zaken zoals leugentjes-om-best-wil, tussen-de-regels-lezen, spreekwoorden, etc.  Enfin de rijkdom van de taal frustreert hem. Net als zijn lerares :) 

 

Hij vond het de max. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Op 7-12-2017 om 10:47, Kool Thing zei:

Die zaakjes heb ik verbeterd en nu is zijn opstel geselecteerd om mee te doen aan een nationale wedstrijd. Zwaar mixed feelings hierover... 

Als je enkel de dt's en dergelijke verbeterd  hebt: chapeau voor de kleine! Schrijffouten zijn "in" tegenwoordig blijkbaar. Ik ken weinig mensen die zonder hulp nog quasi foutloos kunnen schrijven, en geen enkele daarvan is jonger dan mij (ik ben bijna 43). En don't get me started on de collega's jonger dan 30. The horror, the HORROR!!!

Ze zeggen dat ze de spreektaal neerschrijven (sms-taal, zeg maar), ze kunnen dus niet meer spreken ook!

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 7-1-2018 om 23:22, Kameraad Mauser zei:

Mede-oprichter van Moody Blues is ook vandaag overleden. Aan dezelfde gevolgen van kanker. Fuck.
 

 

Wist je dat dit nummer werd geschreven in Moeskroen? De band - meer dood dan levend - mocht toen repeteren in de studio's naast de platenwinkel/uitgever die ooit Born 2B Alive en de vogeltjesdans uitgaf.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Vanavond schiet Falcon Heavy de Tesla van Elon Musk de ruimte in. Als alles goed gaat zou de wagen in een baan rond de zon gebracht worden.

 

Nu dat iedereen er langzaam van overtuigd begint te raken dat het tijd wordt dat we minder rommel in de natuur moeten achterlaten en eens beginnen moeten met op te ruimen, beginnen ze de rommel de ruimte in te schieten. Toch belachelijk hoe dat sommige individuen zich blijkbaar alles kunnen permitteren, en dan nog onder luid geklap van het gepeupel.

 

Als er een Google wagen vol met camera's door de straten rijdt gaan ze bij wijze van spreken vol blijdschap buiten staan om te zwaaien. Moest de overheid met een camera rondrijden, ver zouden ze niet geraken.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
6 hours ago, Zwendel said:

Ze zijn ook op zoek naar een oplossing voor het ruimtestation. Binnenkort wordt dat niet meer gebruikt en dan riskeren we het op onze kop te krijgen.

Komt altijd in een oceaan terecht.

Trouwens, er komt wel meer private ruimte-industrie op gang. ISS wordt dan wel overgenomen en verder privaar uitgebaat.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ruimtevaart is heel zeker interessant. En broodnodig ook. Er zijn shitloads aan grondstoffen in de ruimte. En hangt en ligt daar zomaar wat te zweven, voor het op te rapen, hangen en rond te vliegen.

Link naar reactie
10 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Ruimtevaart is heel zeker interessant. En broodnodig ook. Er zijn shitloads aan grondstoffen in de ruimte. En hangt en ligt daar zomaar wat te zweven, voor het op te rapen, hangen en rond te vliegen.

Het moet wel rendabel zijn om die spullen daar te gaan halen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...