Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (2)] Plaatje 8 Vs. Plaatje 7


nobody

  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      11
    • B
      35


Recommended Posts

Tweede duel.  
 
Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? 
 
Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.
Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn keuze verdedigen  :)
De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.
De verliezer valt af.
 
A:
post-585-0-82907300-1448634675.jpg
"Death of Glenn
Een plaatje die me hard trof...."
Spawn999
 
 
B: 
post-585-0-34439500-1449082240.jpg
"Dit plaatje komt uit mijn lievelingsreeks van Hermann, De Torens van Schemerwoude, album nr. 6 Sigurd (1989), naar mijn weten het enige album met een fantasy element uit de Torens-reeks. Ik wou eerst blz 33 posten, maar toen viel mijn oog hierop.
Deze reeks zorgde ervoor dat ik strips bleef lezen in mijn studententijd."
kuzuri

Link naar reactie

B is stilistisch niet m'n ding, maar roept wel meer sfeer op. Ik weet ook niet echt wat er gaande is. Is dat silhouet rechts een man of is het een berg (ik dacht eerst een berg, en als het een man is, wat staat dat paard daarop te doen?).

 

Als jij daar een man in ziet, ligt dat toch écht niet aan de tekenaar hoor.

Link naar reactie

Ik heb voor A gekozen. In het voorstel topic zei dit plaatje me niet veel maar op zichzelf vind ik hem wat sterker. De bloedige hoofdwond en het bloed dat door de ogen loopt en uit z'n mond spat heeft wel wat. De uitdrukking en plaatsing van zijn rechteroog vond ik in eerste instantie wel wat verwarrend, dat blijft iets.

 

Plaatje B zag ik eerst in het klein op mijn telefoon. Het zag eruit als een dreigend figuur op het pad, de rots rechts met de grotingang erboven ziet er dan uit als de schaduw van een breedgeschouderde kerel met korte nek. Ik denk dat Stuvio dit ook zag. Dit gaf het plaatje extra dreiging: vrees mij, en de degenen die achter mij staan. In het groot blijkt het anders te zitten: de figuur blijken er twee te zijn die in gevecht zijn? De rots is duidelijk zichtbaar en er staat een paard op te stijgeren. Wat doet dat beest daar? De context is totaal anders en ik vind de compositie binnen deze context minder geschikt. Het perspectief lijkt ook raar, staat de rots nu ter hoogte van de brug of ver daarachter? En waarom is het paard dan zo klein getekend, als die op dezelfde hoogte als de mannen staat dan hoort het paard toch groter te zijn?

Link naar reactie

De rots is duidelijk zichtbaar en er staat een paard op te stijgeren. Wat doet dat beest daar? De context is totaal anders en ik vind de compositie binnen deze context minder geschikt. Het perspectief lijkt ook raar, staat de rots nu ter hoogte van de brug of ver daarachter? En waarom is het paard dan zo klein getekend, als die op dezelfde hoogte als de mannen staat dan hoort het paard toch groter te zijn?

Je ziet een soort van trap naar beneden gaan en die loopt naar het pad met de 2 mannen op die nu aankomen zijn bij een smalle glijbaan.

 

Zelf toch maar A kiezen? Hoe meer ik naar die prent van Hermann kijk ...

Link naar reactie

Plaatje B zag ik eerst in het klein op mijn telefoon. Het zag eruit als een dreigend figuur op het pad, de rots rechts met de grotingang erboven ziet er dan uit als de schaduw van een breedgeschouderde kerel met korte nek. Ik denk dat Stuvio dit ook zag. Dit gaf het plaatje extra dreiging: vrees mij, en de degenen die achter mij staan. In het groot blijkt het anders te zitten: de figuur blijken er twee te zijn die in gevecht zijn? De rots is duidelijk zichtbaar en er staat een paard op te stijgeren. Wat doet dat beest daar? De context is totaal anders en ik vind de compositie binnen deze context minder geschikt. Het perspectief lijkt ook raar, staat de rots nu ter hoogte van de brug of ver daarachter? En waarom is het paard dan zo klein getekend, als die op dezelfde hoogte als de mannen staat dan hoort het paard toch groter te zijn?

 

Die rots bevindt zich duidelijk verder in beeld, dus dat paard klopt wel. Maar die hele scène in dat kasteel is een vreemde koortsdroom. Het hoeft niet te kloppen, zolang de sfeer maar juist zit.

Link naar reactie

A, omdat ik in B zaken zie die niet kloppen.. het paard is raar. Dat wandelpad voor die mannen.. ik wil er niet aan beginnen en dan nog in harnas... neen dan is A beter.

Die twee mannen lopen rond in een kasteel dat plots is uitstaan uit een zwerm vleermuizen. Dat paard is wel het laatste van hun zorgen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...