Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (3)] Plaatje 18 Vs. Plaatje 27


nobody

  

42 leden hebben gestemd

  1. 1. welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      22
    • B
      20


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? 
 
Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.
Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn keuze verdedigen :)
De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.
De verliezer valt af.
 
 
A:
post-585-0-92520200-1448665441.png
Getwijfeld aan: zie lijst hier http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2688-toernooi/?p=203471
En zeer raar maar uiteindelijk toch bij comics terechtgekomen en gekozen voor Locke & Key 
SPeeDy
 
 
B: 
3373703685_3661cf1190_b.jpg
"Voor mij is dat sowieso iets van J.H. Williams III. Maar omdat die tekenaar zelden denkt in afzonderlijke 'prentjes', enkel maar in pagina's is het heel moeilijk om iets te vinden. Dit voorbeeld gevonden op het net bijvoorbeeld. Absoluut niet het beste dat ik van hem ken, maar 't is wel min of meer een plaatje."
Tom B

Link naar reactie

Ik kan beide plaatjes wegens het niet kennen van de strips niet in hun content plaatsen. Daardoor kijk ik zuiver naar de plaatjes en juist de afbeelding van Williams trekt mij gezien het mafisch realistische gehalte en het spelen met de kaders aan. Dit is ook het voor mij vernieuwende wat mij batwoman heeft doen kopen. Keuze B dus.

Link naar reactie

Ik ben van beide tekenaars niet echt fan. Let op: ze kunnen tekenen, daar niet van. Maar geen van de twee doen me iets, zonder het verhaal. 

Ik heb dan maar gekozen voor de reeks die ik goed vind: A. 
B is een reeks van Moore die ik niet gelezen krijg. Hij heeft er zo nog wel enkele. 

Link naar reactie

Hoewel ik Locke & Key veel liever gelezen heb toch voor Promethea gekozen.

 

Williams III kan soms kitscherig overkomen vanwege de overdaad maar heel vaak tekent hij het net juist.

 

In Locke & Key zitten er veel betere tekeningen. De reeks is een absolute aanrader.

Link naar reactie

De vraag is welk plaatje we het beste vinden...

Maar hier staan meerdere plaatjes.

Over welk plaatje gaat het dan? En waarom staan die andere plaatjes er dan bij?

Om het verhaal te situeren?

Dan hoort de vraag te zijn welk fragment we het beste vinden.

Maar dan moet je soms langere fragmenten tonen, want aan die dubbele pagina van Promethea heb je niks qua verhaal.

Bij het fragment met Wiske zie je dan meteen weer overduidelijk waarover het gaat.

Natuurlijk wint dat het van die hoop kapotte auto's van Geof Darrow.

Kortom: dit item deugt langs geen kanten. Er is geen vergelijking te treffen . Appels en peren. Maar dan langs de ene kant een bak appels en langs de andere kant één peer. Slaat op niks.

Link naar reactie

Ik ga voor B. Je weet inderdaad niet wat er gebeurt, maar dat vind ik er juist het leuke aan (en dat past ook perfect bij de inhoud van het verhaal). Je kan blijven kijken, en telkens iets nieuws ontdekken. Ik weet nog dat toen ik Promethea voor het eerst zag ik daar compleet ondersteboven van was. Dat was voor mij de stripversie van wat 70 mm film voor de film was. Gecombineerd met de beste CGI. Overdaad en weldaad en visuele pracht en weg van alles wat ook maar een beetje op het traditioneel stripvertellen lijkt. Je ziet zo het tekenplezier spatten van alles wat JH Williams III maakt.

Ik besef maar al te goed dat het voor velen té is, maar ik blijf het prachtig om te zien vinden.

Link naar reactie

De vraag is welk plaatje we het beste vinden...

Maar hier staan meerdere plaatjes.

Over welk plaatje gaat het dan? En waarom staan die andere plaatjes er dan bij?

Om het verhaal te situeren?

Dan hoort de vraag te zijn welk fragment we het beste vinden.

Maar dan moet je soms langere fragmenten tonen, want aan die dubbele pagina van Promethea heb je niks qua verhaal.

Bij het fragment met Wiske zie je dan meteen weer overduidelijk waarover het gaat.

Natuurlijk wint dat het van die hoop kapotte auto's van Geof Darrow.

Kortom: dit item deugt langs geen kanten. Er is geen vergelijking te treffen . Appels en peren. Maar dan langs de ene kant een bak appels en langs de andere kant één peer. Slaat op niks.

 

Het is dan ook maar een spelletje. 

Link naar reactie

De vraag is welk plaatje we het beste vinden...

Maar hier staan meerdere plaatjes.

Over welk plaatje gaat het dan? En waarom staan die andere plaatjes er dan bij?

Om het verhaal te situeren?

Dan hoort de vraag te zijn welk fragment we het beste vinden.

Maar dan moet je soms langere fragmenten tonen, want aan die dubbele pagina van Promethea heb je niks qua verhaal.

Bij het fragment met Wiske zie je dan meteen weer overduidelijk waarover het gaat.

Natuurlijk wint dat het van die hoop kapotte auto's van Geof Darrow.

Kortom: dit item deugt langs geen kanten. Er is geen vergelijking te treffen . Appels en peren. Maar dan langs de ene kant een bak appels en langs de andere kant één peer. Slaat op niks.

 

Alle deelnemers mochten kiezen hoe ze hun plaatje presenteerden. Met een uitleg als je voor inhoud ging, puur op stijl, kleurgebruik, enz.

Als de deelnemer van Promethea geen uitleg wilde geven, ging hij mss af op de algemene kennis van die reeks, maar in elk geval is het zijn keuze om het te proberen halen. En zoals Kuzuri ook al zegde: het is een spel.

 

Volgend jaar: zelfde spel, maar met covers.... :)

Link naar reactie

Ik ga voor B. Je weet inderdaad niet wat er gebeurt, maar dat vind ik er juist het leuke aan (en dat past ook perfect bij de inhoud van het verhaal). Je kan blijven kijken, en telkens iets nieuws ontdekken. Ik weet nog dat toen ik Promethea voor het eerst zag ik daar compleet ondersteboven van was. Dat was voor mij de stripversie van wat 70 mm film voor de film was. Gecombineerd met de beste CGI. Overdaad en weldaad en visuele pracht en weg van alles wat ook maar een beetje op het traditioneel stripvertellen lijkt. Je ziet zo het tekenplezier spatten van alles wat JH Williams III maakt.

Ik besef maar al te goed dat het voor velen té is, maar ik blijf het prachtig om te zien vinden.

x2

Link naar reactie

Ik ben te kritisch, kan niet kiezen.....nodigen beide niet uit om strip te lezen

2!

 

De bovenste heeft helemaal geen lading voor mij, komt waarschijnlijk ook doordat de tekst niet leesbaar is. De onderste in dan weer zo over de top kitsch dat ik er moeilijk naar kan kijken. Het lijkt wel of de kleurder heeft gedacht dat hij alle mogelijke inkleurmethodes in plaatsje moest verenigen...

 

Geen keuze voor mij.

Link naar reactie

Als de deelnemer van Promethea geen uitleg wilde geven, ging hij mss af op de algemene kennis van die reeks, maar in elk geval is het zijn keuze om het te proberen halen.

 

Nee hoor, die deelnemer ging er van uit dat een prentje op zich boeiend en mooi genoeg moet zijn zonder bijhorende uitleg. Uit welke reeks iets komt zou in een beste plaatjes poll van geen belang mogen zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...