Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (4)] Plaatje 4 Vs. Plaatje 14


nobody

  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      30
    • B
      16


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn keuze verdedigen  :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

 

A: 

post-585-0-45776500-1448901558.jpg

"...plaat van Habibi.

Dat hele boek is prachtig..maar ik kwam uit bij deze plaat."

Paul_NL

 

 

B:

post-585-0-46931000-1448649327.jpg

ingediend door Tweetie

Link naar reactie

A.

 

Ik had zo'n schrik van Habibi omdat Blankets zoveel bij mij teweeg bracht dat het alleen maar slechter kon. Ik had ook schrik dat het Blankets zou verkleuren, hoe miniem ook.  Daarom las ik Habibi pas vorig jaar, omdat ik dan pas de moed bij elkaar had gevonden.

 

Blankets is klein, past in je hand, qua verhaal, is perfect.

Habibi is groot, wil alles zijn, larger than life, en slaagt daar grotendeels in. Geweldig boek, met een tekenstijl die echt waanzinnig is. Thompson overtreft heel veel dingen hiermee. Het gekozen plaatje is fantastisch. Voor mij een potentiele winnaar!

Link naar reactie

Naar mijn gevoel het eerste échte duel. Twee plaatjes waar ik weinig tot niets op heb aan te merken. Maar ik kies resoluut voor A omdat het me meer doet. De wijze waarop Thompson de onomatopee integreert in de achtergrond is ongekend. Bovendien zit er zoveel beweging en tegelijk stilte in dat éne plaatje, dat je niet anders kan dan zeggen: dit is een meesterplaat.

 

Die onomatopee in de tekening doet het 'm helemaal.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Moeilijk. Ik veronderstel dat de personages in A in water vallen, maar het kan even goed een magisch portaal naar een andere dimensie zijn.

Maar bij B heb ik me altijd al geërgerd aan de kop van Red Dust in prent 2. Als de ogen in het midden van een hoofd staan, waar is de bovenkant van dat hoofd dan naar toe?

Laat ik dus maar voor A kiezen.

Link naar reactie

Naar mijn gevoel het eerste échte duel. 

 

Een duel zou ik het niet noemen, eerder een executie. Dobbs zit onder munitie, maar als Red Dust de daden van Dobbs ziet passeren, trekt hij de verhaaltechnisch logische conclusie. 

Dat wat een eigenwijze keuze van Hermann als tekenaar, in afwijking van het meer conventionele einde dat scenarist Greg wilde.

Link naar reactie

Blankets trekt op niks in vergelijking met Habibi. En dat wil wat zeggen.

 

Memorabele scène uit Comanche, die destijds heel wat teweegbracht.

 

Maar het gaat hier niet over scenario's en of de boeken goed zijn hé.  

 

Mmm... allez, A dan.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik zou graag wat meer toelichting willen geven op deze keuze, al hoor ik hier veel dingen die helemaal waar zijn.

 

Habibi is niet perfect, en na Blankets was ik ook geheel voorbereid op een teleurstelling.

Maar als je dan begint..en je ziet elke pagina, de toewijding in de details, de plaat die ik heb gekozen omvat voor mij alles wat mooi is aan dit boek. Het is groots, gedetailleerd en meeslepend. En ik hoop dat iemand die dit nu voor het eerst ziet besluit om het boek op te pakken en te lezen.

 

inderdaad, perfect de manier dat ik het ook aanvoelde.

Link naar reactie

Ik zou graag wat meer toelichting willen geven op deze keuze, al hoor ik hier veel dingen die helemaal waar zijn.

 

Habibi is niet perfect, en na Blankets was ik ook geheel voorbereid op een teleurstelling.

Maar als je dan begint..en je ziet elke pagina, de toewijding in de details, de plaat die ik heb gekozen omvat voor mij alles wat mooi is aan dit boek. Het is groots, gedetailleerd en meeslepend. En ik hoop dat iemand die dit nu voor het eerst ziet besluit om het boek op te pakken en te lezen.

Habibi is er nog geen, maar ik denk wel dat het een klassieker wordt ????

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik heb voor A gekozen al denk ik dat ik B een betere strip vind. Ik heb Habibi niet gelezen nadat ik Blankets eigenlijk toch wel wat vond tegenvallen. Beetje overschatte strip wat mij betreft. Comanche heb ik altijd met veel plezier gelezen en herlezen. Deze scene is ook belangrijk. Maar als ik de twee platen los van het verhaal vergelijk vind ik A toch beter. 

marcelherms.nl

Link naar reactie

Dankzij de ingetekende onomatopeeën zijn geen van beide winnaars in mijn ogen. SPLASCH... met SCH? Werkelijk? Komt deze dan uit een Duitse druk?

 

Dat beide heren kunnen tekenen staat buiten kijf. Het bovenste plaatje is ook prachtig zonder dat je het verhaal hoeft te kennen. Van deze twee dan maar Thompson, maar schoorvoetend...

Link naar reactie

Ik heb voor B gekozen maar 't was een lastige. A is een prachtige plaat met een mooi verwerkte anomatopee. Het laatste plaatje van B kende ik als voorbeeld vande opkomst van excessief geweld in strips. Maar de strook ervoor geeft het plaatje veel meer diepgang, vandaar dat ik uiteindelijk voor B ben gegaan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...