Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (7)] Plaatje 37 Vs. Plaatje 36


Yncke

  

41 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      14
    • B
      27


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A:

37.jpg

 

Dupa tekent Dupa

 

roi de la bd

 

B:

 

36.jpg

 

Een goed voorbeeld hoe je van een 2d panel zoveel diepte kan aanbrengen dat het 3d wordt :)

 

Spawn999

Link naar reactie

Plaatje A : Striptekenaar Dupa richt zich tot de lezer in dit stripkader uit zijn strip Dommel. Ik wilde een plaatje uit Dommel en deze vond ik erg grappig. Dupa stelt zich voor als niet-ernstig en dat geeft goed de gekkigheid van de strip weer. Elementen in de achtergrond tonen Dupa's grootste hobby, het repareren en verzamelen van oldtimers, vooral motoren. Het zich tot het publiek richten is een bekende techniek in de comedy. Voorbeelden zijn Oliver Hardy die vaak in de camera keek of Woody Allen die tijdens een scène de kijker aanspreekt. Dupa is dus in goed gezelschap. :)

Link naar reactie

B.

 

Dupa is een poging tot humor. maar humor in strips werkt niet bij mij. Canardo en Kobijn zijn de uitzonderingen, maar dat is meer dan humor alleen.

 

We3 sprak me qua verhaal niet aan, ik weet dat ik vloek, maar het sprak me gewoon niet aan. Heel raar, want het zou wel helemaal in mijn straatje moeten passen, maar het klikte niet, ook niet na 3 keer. De tekeningen vond ik wel erg goed. (maar heb boek heb ik niet meer)

 

B dus.

Link naar reactie

Ik ga ervan uit dat Stuvio aan het trollen is, desondanks wil ik toch eens opmerken dat Dommel oorspronkelijk een Franstalige strip is. De lettering van het getoonde prentje is helaas behoorlijk lelijk. Ik had liever de originele versie gezien. Die is wellicht een stuk esthetischer.

Die man die door een kogelregel uiteengereten wordt is wel leuk gevonden, maar het verschil in scherpte stoort ook mij. Vooral omdat het naar mijn gevoel net omgekeerd zou moeten zijn. Laat ik maar voor de eenvoud van A gaan, ook al is het een zeer doorsnee prentje.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...