Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

2 uren geleden, sanderg zei:

Wat n toptekenaar is Juillard toch. De man kan echt alles tekenen!

Vandaag gekocht bij Waldorf en Statler  ( je weet wel )

De 7 levens van de sperwer - De nitron cyclus vijftien jaar later 

Thirty-six views of the Eiffel tower - Prachtig mooi prentenboek van Juillard, engelstalige

uitgave van Oog en blik uit 2003, formaat groter dan verwacht .

Vooral deze laatste kan ik je zeer aanbevelen, inderdaad top tekenaar !

 

 

Link naar reactie
49 minutes ago, bouncer said:

Vandaag gekocht bij Waldorf en Statler  ( je weet wel )

De 7 levens van de sperwer - De nitron cyclus vijftien jaar later 

Thirty-six views of the Eiffel tower - Prachtig mooi prentenboek van Juillard, engelstalige

uitgave van Oog en blik uit 2003, formaat groter dan verwacht .

Vooral deze laatste kan ik je zeer aanbevelen, inderdaad top tekenaar !

 

 

Waldorf en Statler-  ja die ken ik idd ;-)

Goede tip!! Ga ik zeker naar kijken!

 

Van Juillard heb ik een prachtig boek van Daniel Maghen-  entracte heet t. Enkel in t Frans, maar echt schitterend! 

Ook t boek "317 tekeningen" is de moeite waard.

 

 

Link naar reactie
24 minuten geleden, sanderg zei:

Waldorf en Statler-  ja die ken ik idd ;-)

Goede tip!! Ga ik zeker naar kijken!

 

Van Juillard heb ik een prachtig boek van Daniel Maghen-  entracte heet t. Enkel in t Frans, maar echt schitterend! 

Ook t boek "317 tekeningen" is de moeite waard.

 

 

Entracte opgezocht, inderdaad heel fraai !

 

Link naar reactie

Enrico Marini meldt dat het volgende album van De Schorpioen (zijn laatste, maar een andere tekenaar zal het daarna van hem overnemen onder supervisie van Marini) pas in 2019 zal verschijnen. Onlangs was het nog eind 2018. Eerst zullen de twee albums van zijn Batman-tweeluik verschijnen.

Link naar reactie
2 uren geleden, Kontiki zei:

Enrico Marini meldt dat het volgende album van De Schorpioen (zijn laatste, maar een andere tekenaar zal het daarna van hem overnemen onder supervisie van Marini) pas in 2019 zal verschijnen. Onlangs was het nog eind 2018. Eerst zullen de twee albums van zijn Batman-tweeluik verschijnen.

 

Jij volgt ook z'n FB merk ik ;-) 

Link naar reactie

De eerste heruitgaven en nieuwe delen van Orbital bij Microbe hadden vorige week moeten verschijnen, maar ze zijn een week uitgesteld. In de loop van deze en wellicht ook volgende week worden de stripwinkels bediend. 

Link naar reactie

Na de twee vroege updates van de twee vorige zaterdagen zal er vandaag een late update zijn. Komt nog goed uit, want ik heb vanmorgen nog aankondigingen gekregen van twee uitgeverijen van wie we de albums kunnen voorstellen.

Ik weet nog niet of er aanstaande woensdag een update zal zijn. Nieuws en besprekingen van nieuwe strips zijn er  in ruime mate, maar we werken in deze verlofperiode voor een gehalveerd publiek.

Link naar reactie
9 uren geleden, esteban² zei:

Proficiat aan de Arcadia-winnaars.  Wat 'n prijzen! :e010:

 

Zal er ook een Arcadia-top verschijnen op de site, Kontiki?  Want ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe de lezers gestemd hebben.

 

Ik heb zopas alle punten geteld. Alle 75 albums die Arcadia de afgelopen 20 jaar heeft uitgegeven, kregen punten. Volgende zaterdag zullen we een top-20 geven.

Link naar reactie

Wil je nog een paar bakstenen om een muurtje te bouwen? Goldorak, Capitaine Flam, Les Chevaliers du Zodiaque en hoe heette die reeks over één of twee jongetjes en een Zuid-Amerikaans meisje ten tijde van de conquistadores? Bij de slechteriken hoorden twee bonkige mannen die die kinderen om een of andere reden bleven belagen.

Nog een andere reeks die nu in mijn kop zit, is een sf-serie met een sliert hoofdpersonages waarvan een met een baard en een robotje.

Link naar reactie

Les Chevaliers de zodiaque zegt mij niks. de anderen vaag.

 

en die serie met ik dacht een grijze tijger, en een held met blond haar... en vaag herinner ik me een natuurlijke stenen boog in de begingeneriek

 

Captaine Flam na het zoeken op google idd ook veel naar gekeken.

 

Ulysse dan weer niet

Link naar reactie
Op 8/26/2017 om 23:36, Chorasan zei:

Saga! Chick Bill! Integraal! Chronologisch! In kleur! Die laatste delen! Woepie!!!!!!

 

Op de valreep is nog beslist om in de Nederlandse integrales telkens meer verhalen te bundelen dan in de Franse. De inhoud en chronologische volgorde van de Franse bundels wordt volstrekt behouden, maar dan verspreid over minder integrales (normaal gezien vier integrales minder dan de Franse). Daarom zal het aan het tempo dat Saga ambieert ook een paar jaar minder lang duren om de complete reeks opnieuw uit te geven.

Link naar reactie

Ik weet niet meer in welke thread het over verdere delen van XIII ging. Dan maar hier een antwoord. Ik sprak erover met zijn neef, maar hij had zijn nonkel Yves al een paar maanden niet gesproken. Hij wist niet dat er een nieuw album van De Janitor verschijnt en Sentes Robbedoes-album (getekend door Laurent Verron) was ook al een verrassing. Maar hij kon wel zeggen dat hij momenteel geen nieuwe XIII schrijft terwijl hij andere reeksen blijft afwisselen. Blake en Mortimer is er een van hoewel Juillard de eerstvolgende paar jaar geen tijd heeft voor een nieuw album. Hij zou ook aan een geheim project werken dat niets te maken heeft met strips.

Link naar reactie
16 hours ago, Kontiki said:

Ik weet niet meer in welke thread het over verdere delen van XIII ging. Dan maar hier een antwoord. Ik sprak erover met zijn neef, maar hij had zijn nonkel Yves al een paar maanden niet gesproken. Hij wist niet dat er een nieuw album van De Janitor verschijnt en Sentes Robbedoes-album (getekend door Laurent Verron) was ook al een verrassing. Maar hij kon wel zeggen dat hij momenteel geen nieuwe XIII schrijft terwijl hij andere reeksen blijft afwisselen. Blake en Mortimer is er een van hoewel Juillard de eerstvolgende paar jaar geen tijd heeft voor een nieuw album. Hij zou ook aan een geheim project werken dat niets te maken heeft met strips.

Dat was in deze thread Kontiki http://www.getekendereep.com/topic/26-vers-aangekondigd/?page=113

Top dat je het toch hebt aangedurfd Sente's neef te polsen over de stand van zaken! Interessant dat Sente momenteel geen nieuwe XIII aan het schrijven is- dan zou je toch haast denken dat iemand anders er mee bezig is?! De tussenpozen tussen de albums zal normaliter immers niet te lang zijn (er moet immers geld worden verdiend ;-)

Erg jammer dat Juillard voorlopige geen nieuwe B&M zal maken- persoonlijk vind ik hem samen met de betreurde Benoit de beste B&M tekenaar in het post-Jacobs tijdperk.
Ik ben erg benieuwd naar dat geheime project van Juillard. Ik vond zijn Brafa werken prachtig (bijgaand een paar voorbeelden) en zie in hem dan ook veel meer dan 'enkel' een stripauteur (blasfemie ;-). Juillard is mijns inziens een groot kunstenaar

Juillard1.jpg

juillard 3.jpg

Juillard2.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...