Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

10 minuten geleden, Aerogi zei:

Zijn strips populair in Italië?

Does the Pope shit in the woods?

Als je in Italië naar een tabakorie oid gaat (en daar zijn er veel van) dan zie je wanden/rekken vol met strips. Veel pulp/lopende band werk (gedrukt op goedkoop grijs papier), maar overminderd populair.

Link naar reactie

Tijdens een bezoek in Rome zag ik zelfs strips in een souvenirwinkel van het Colosseum liggen. Voornamelijk Asterix, maar toch.

In vroegere decennia waren Spanje en Italië zeer productieve landen met heel veel realistische tekenaars waarvan er velen ook in onze stripweekbladen publiceerden. Nog steeds worden ze vaak ingeschakeld voor Franse conceptreeksen. En er is natuurlijk een toplaag die een grotere bekendheid geniet en van wie de albums vaak genoeg worden vertaald.

In Italië worden ook nog steeds een paar gerenommeerde stripfestivals georganiseerd in de orde van Angoulême en Saint-Malo.

Link naar reactie
13 minuten geleden, Kontiki zei:

In vroegere decennia waren Spanje en Italië zeer productieve landen met heel veel realistische tekenaars waarvan er velen ook in onze stripweekbladen publiceerden. Nog steeds worden ze vaak ingeschakeld voor Franse conceptreeksen.

Nederlandse tijdschriften gebruik(t)en ze ook vaak als ghost artist. Sjors&Sjimmie, Donald Duck, Tina-strips... allemaal in Spanje getekend.

Was een van de redens dat Claire stopgezet werd niet dat de Spaanse tekenaar die de strip meetekende op pensioen ging?

Link naar reactie

Soul food comics heeft weer een strip van Paco Roca, Sporen van het toeval

De Spaanse bevrijders van Parijs. Ik zag deze nog niet bij verschenen albums. En binnenkort komen ze met Münchhausen en Freud, De waarheid over het liegen. Van Flix en Kissel. (onbekend voor mij)

Link naar reactie
18 uren geleden, Kontiki zei:

Untitled-1.jpg

Jouw artikel over Jusseaume is enigszins misleidend :het zevende deel van Het Huis Kwant is niet door hem getekend. Het is een andere verhaallijn dan de delen die bij Blitz verschenen zijn. Deze reeks is trouwens een grote aanrader. Je ziet ook  de evolutie die Jusseaume als tekenaar doormaakte. Ik weet wel niet of de strips of de box nog gemakkelijk te vinden zijn. 

Link naar reactie
4 uren geleden, Lefranc zei:

Jouw artikel over Jusseaume is enigszins misleidend :het zevende deel van Het Huis Kwant is niet door hem getekend. Het is een andere verhaallijn dan de delen die bij Blitz verschenen zijn. Deze reeks is trouwens een grote aanrader. Je ziet ook  de evolutie die Jusseaume als tekenaar doormaakte. Ik weet wel niet of de strips of de box nog gemakkelijk te vinden zijn. 

Je hebt gelijk, ik heb het aangepast. Het was het eerste deel van een nieuwe cyclus, maar die werd na één album stopgezet. G

Link naar reactie
Zojuist, Tweetie zei:

Foutje in de prijs. De luxe versie is vast duurder dan 6,95.

 

verrek, ik zat er nog op te kijken en besliste dat ik dat zo meteen nog wel ging verbeteren. Kost inderdaad 49 euro.

Link naar reactie

Met alle mooie dossiers die ze per hardcover samenstellen, met direct commentaar van Thom Roep, is het werk voor een integrale zelfs al grotendeels gedaan. Ik heb anders al wel de integrales van Lekturama.

 

Storm en Agent 327 zie ik trouwens ook nog een kans maken als integrale. Daar bestaan ook al diverse dossiers over voor eerdere (luxe)uitgaven. Tegen een democratischer prijs en met meer gebundelde verhalen per integrale zou Storm nog een bijkomend leven kunnen krijgen en een nieuwe verkoop van Don Lawrence' verhalen.

Link naar reactie
20 uren geleden, Kontiki zei:

 

 

Storm en Agent 327 zie ik trouwens ook nog een kans maken als integrale. Daar bestaan ook al diverse dossiers over voor eerdere (luxe)uitgaven. Tegen een democratischer prijs en met meer gebundelde verhalen per integrale zou Storm nog een bijkomend leven kunnen krijgen en een nieuwe verkoop van Don Lawrence' verhalen.

Grutjes nog an toe,zelfs Kontiki is aan de integrale

koorts geraakt

Link naar reactie
52 minuten geleden, bouncer zei:

Grutjes nog an toe,zelfs Kontiki is aan de integrale

koorts geraakt

"Geraakt"?

Ik koop die al voor ze meer en meer vertaald raakten. Ik vind dit op velerlei gebied een goede zet. Van economische redenen tot patrimoniumbeheer. Op onze nieuwe site gaan we niet voor niets een aparte rubriek over integrales beheren.

Link naar reactie
30 minuten geleden, Kontiki zei:

"Geraakt"?

Ik koop die al voor ze meer en meer vertaald raakten. Ik vind dit op velerlei gebied een goede zet. Van economische redenen tot patrimoniumbeheer. Op onze nieuwe site gaan we niet voor niets een aparte rubriek over integrales beheren.

En wanneer mogen we die nieuwe site verwachten?

Link naar reactie
Just now, Kool Thing said:

thx! Die economie is geen probleem. Het is een beetje mijn beroep :-)

de juiste man op de juiste plaats ;-)

 

Ik ben zelf als fiscalist ook dol op de economische inslag van de largo reeks en vond het fiscale uitgangspunt van het laatste album (largo wil zijn "fair share" aan belastingen voldoen) actueel en interessant  (al leek het inderdaad niet helemaal 100% in lijn met de eerdere albums).

Link naar reactie
4 uren geleden, Kontiki zei:

"Geraakt"?

Ik koop die al voor ze meer en meer vertaald raakten. Ik vind dit op velerlei gebied een goede zet. Van economische redenen tot patrimoniumbeheer. Op onze nieuwe site gaan we niet voor niets een aparte rubriek over integrales beheren.

Laat ik het anders formulieren, ook Kontiki levert suggesties aan net als meerdere repers op dit forum welke zij graag zouden willen zien als integrale.

Misschien een idee om op de nieuwe site door middel van intekening daadwerkelijk een podium te presenteren wat is haalbaar en wat niet.

 

 

 

 

Link naar reactie

Dat mag je wel zeggen.  Los van de voor de hand liggende titels, ben ik best ook wel benieuwd naar Seule à la Récré  (Alleen op de Speelplaats?  Mijn Frans is niet schitterend), dat kan wel eens een belangrijke zijn.  Op z'n minst een interessant en aan te moedigen initiatief.                

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...