Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

14 minuten geleden, Daan zei:

In de kop van de fijne recensie over Zen zonder meester staat "Geetsige"...

Dit boek is echt een aanrader, wie van de reep heeft het inmiddels gelezen?

Ik heb de preview gelezen op de SSZ-site. En besloten het niet te kopen. :e002:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Quote

Zowel De Pfaffs, En Daarmee Basta!, De Planckaerts, Merlina en nog enkele anderen waren niet bepaald een lang leven beschoren.

Toch twaalf albums van gemaakt. Wat voor een doorsnee stripreeks behoorlijk is. Maar ik moet toegeven dat het geen commercieel succes was.

Link naar reactie
On 12/11/2017 at 2:17 PM, Tom MDP said:

 

Ja, ok, maar de finale pdf wordt toch vanuit de uitgever doorgestuurd naar de drukker? Of althans, dat zou men toch denken. :P

 

De drukker drukt. Hij corrigeert niet.

De corrector krijgt wel de strip zelf, maar niet noodzakelijk ook de voorpagina.

Op de 60 manga die ik heb gecorrigeerd, zijn er 3 waarin ik een fout liet staan. Ik ben daar nog altijd over teleurgesteld.

Link naar reactie
4 uren geleden, Daan zei:

In de kop van de fijne recensie over Zen zonder meester staat "Geetsige"...

Dit boek is echt een aanrader, wie van de reep heeft het inmiddels gelezen?

Bedankt. Ik kan het vanavond laat maar verbeteren.

Link naar reactie
Op 12/12/2017 om 11:47, Peter Motte zei:

 

En met die misdruk van Lefranc heb ik pech gehad: ik stelde de aankoop van het album uit, omdat ik nog wat ongelezen albums had, en nu kan ik die misdruk niet meer vinden. Het zou een aardigheidje geweest zijn.

Als het over de huidige “misdruk” gaat, ik heb die net gekocht en d’r staan er nog hopen in de winkel!

Link naar reactie
On 12/15/2017 at 3:47 PM, steelke said:

Als het over de huidige “misdruk” gaat, ik heb die net gekocht en d’r staan er nog hopen in de winkel!

 

Ik heb nog net geluk gehad. Mijn eerste zoektoch had niets opgeleverd. Het werkte wat op m'n zenuwen, omdat ik gepland had hem te kopen, maar het voorlopig wat had uitgesteld omdat ik nog het een en ander had dat niet was uitgelezen. Maar uiteindelik heb ik toch geluk gehad.

Link naar reactie
5 uren geleden, Kontiki zei:

Ik vond die oude inkleuring ook mooier en zachter dan wat er daarna is geproduceerd, al hielp het houthoudend papier of tenminste een simulatie daarvan ook wel om dat te waarderen.

 

Zeker!

Eigenlijk zou men strips moeten afdrukken op een gebroken wit papiertje in plaats van spierwit. Dat geeft het geheel al direct een extra laag gezelligheid.

Dat is net zoals een kamer die belicht wordt met geel of wit licht. Het ene is gezellig en het andere steriel en koud. 

Link naar reactie

 

18 uren geleden, Tom MDP zei:

Hoe heerlijk sfeervol is die blake en mortimer cover ingekleurd?! :wub:

Idd, ik krijg er zin van om die albums te herlezen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wat een vieze manier van Silvester om Gung Ho in de markt te zetten en de herdrukken van deel 1 en 2 kwijt te raken.

 

"Silvester zet alle zeilen bij om Gung Ho, de geweldig goeie post-apocalyptische reeks die voorheen bij Gorilla verscheen, nadrukkelijk te lanceren. ....... Het gaat om een heruitgave van de delen 1 en 2 met nieuwe cover in een limited edition met 24 extra pagina's per deel en tegelijk het nog niet in vertaling verschenen deel 3, Sexy Beast, eveneens met 24 bonuspagina's. Deze drie limited editions (oplage: 444 genummerde exemplaren) zullen niet afzonderlijk te koop zijn, maar enkel in een verzamelbox. In die box zal plaats zijn voor vijf delen waarvan de delen 4 en 5 later zullen verschijnen en die dan wel apart te koop zullen zijn zodat je ze er maar bij te stoppen hebt. Als toemaatje krijg je bij de verzamelbox ook nog vier ex-librissen waarvan er één is gesigneerd door tekenaar Thomas von Kummant. Spreek er je stripwinkelier op aan om de limited edition verzamelbox te bestellen zodat je niet achter het net vist. Wie gewoon het verhaal wil verder lezen zonder behoefte aan exclusieve traktaties zal nog wat geduld moeten uitoefenen, want later pas in 2018 verschijnen de albums in een gewone hardcoveruitvoering."

 

Volgens mij is 444 hier trouwens aan de hoge kant. Het is een kwalitatief hoge reeks, maar dit wordt ongetwijfeld duur. En de reeks is toch redelijk onbekend; in de strip2000 veiling zagen we dat er nog aardig wat Gung Ho hardcovers onverkocht waren, wat erop wijst dat er tot nu toe minder dan 1.000 kopers voor de reeks waren. 

Link naar reactie

Zo'n soort veiling zegt niemendal.

Silvester zal ook wel wat over de brug moeten gekomen hebben om Gung Ho binnen te halen. Ik zie er commercieel gezien totaal niets verkeerd in om die reeks zo te (her)lanceren. Integendeel, het is net heel slim. Er zijn er nog genoeg die de reeks niet kennen. Ik ben al lang blij dat de reeks wordt voortgezet.

Silvester, of gelijk welke andere uitgever die een reeks van Gorilla/Strip2000 overneemt, hoeft niet per se hetzelfde te doen om die albums (opnieuw) uit te brengen als het voor hen beter, slimmer, whatever uitkomt om ze te kunnen verkopen. 

De reeks zal trouwens ook nog verschijnen in reguliere hardcovers.

Link naar reactie
1 uur terug, Tweetie zei:

Wat een vieze manier van Silvester om Gung Ho in de markt te zetten en de herdrukken van deel 1 en 2 kwijt te raken.

 

"Silvester zet alle zeilen bij om Gung Ho, de geweldig goeie post-apocalyptische reeks die voorheen bij Gorilla verscheen, nadrukkelijk te lanceren. ....... Het gaat om een heruitgave van de delen 1 en 2 met nieuwe cover in een limited edition met 24 extra pagina's per deel en tegelijk het nog niet in vertaling verschenen deel 3, Sexy Beast, eveneens met 24 bonuspagina's. Deze drie limited editions (oplage: 444 genummerde exemplaren) zullen niet afzonderlijk te koop zijn, maar enkel in een verzamelbox. In die box zal plaats zijn voor vijf delen waarvan de delen 4 en 5 later zullen verschijnen en die dan wel apart te koop zullen zijn zodat je ze er maar bij te stoppen hebt. Als toemaatje krijg je bij de verzamelbox ook nog vier ex-librissen waarvan er één is gesigneerd door tekenaar Thomas von Kummant. Spreek er je stripwinkelier op aan om de limited edition verzamelbox te bestellen zodat je niet achter het net vist. Wie gewoon het verhaal wil verder lezen zonder behoefte aan exclusieve traktaties zal nog wat geduld moeten uitoefenen, want later pas in 2018 verschijnen de albums in een gewone hardcoveruitvoering."

 

Volgens mij is 444 hier trouwens aan de hoge kant. Het is een kwalitatief hoge reeks, maar dit wordt ongetwijfeld duur. En de reeks is toch redelijk onbekend; in de strip2000 veiling zagen we dat er nog aardig wat Gung Ho hardcovers onverkocht waren, wat erop wijst dat er tot nu toe minder dan 1.000 kopers voor de reeks waren. 

Ik vind die vieze manier wel meevallen, later kan je toch gewoon aanhaken op de gewone hc uitvoeringen?

Volgens mij is het toch enkel maar fijn dat een dergelijke kwaliteitsreeks (zegt men, ik weet het niet) verder zet.

 

Wat dit gegadigden betreft, dit zou weleens mee kunnen vallen, zelf kocht ik bijvoorbeeld niets bij Gorilla. Op 1 of andere manier sprak het mij niet aan en ben ik altijd erg argwanend naar nieuwe uitgevers. Silvester heeft denk ik veel meer volgers. Ik overweeg in ieder geval om in te stappen. De vele lovende berichten hadden mij al geinteresseerd gemaakt. Doch mijn argwaan zorgde ervoor dat ik nog niet was ingestapt.

Link naar reactie
3 uren geleden, Kontiki zei:

Zo'n soort veiling zegt niemendal.

Silvester zal ook wel wat over de brug moeten gekomen hebben om Gung Ho binnen te halen. Ik zie er commercieel gezien totaal niets verkeerd in om die reeks zo te (her)lanceren. Integendeel, het is net heel slim. Er zijn er nog genoeg die de reeks niet kennen. Ik ben al lang blij dat de reeks wordt voortgezet.

Silvester, of gelijk welke andere uitgever die een reeks van Gorilla/Strip2000 overneemt, hoeft niet per se hetzelfde te doen om die albums (opnieuw) uit te brengen als het voor hen beter, slimmer, whatever uitkomt om ze te kunnen verkopen. 

De reeks zal trouwens ook nog verschijnen in reguliere hardcovers.

Eens.  Ik begrijp ook niet echt waarom het een issue zou zijn.  Het is een knappe herlancering, ik ben zelfs enigszins verbaasd dat ze de luxe-uitgaves (die elders al bestonden) hier ook daadwerkelijk een kans geven.  Maar Silvester zie ik er wel in slagen, dat is een 'merk' met een goed reputatie.  Toch? Of het binnen mijn budget past is een andere zaak, als voorbarige fan steekt dat wel een beetje, hèhè.  Maar hey, de 'gewone' albums verschijnen eveneens (op groter formaat), dan is er helemaal toch geen probleem?  Kleine bedenking : Ik hoop dat ze voor de latere delen dan ook zo'n boxen lanceren?  Want het gaat verder dan vijf ...

Ik onthou : GUNG HO, JOEPIE! :) 

image.thumb.png.b832cb8efb276e8f76fd820e5a991fa7.png

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 uren geleden, De Hollander zei:

Wat dit gegadigden betreft, dit zou weleens mee kunnen vallen, zelf kocht ik bijvoorbeeld niets bij Gorilla. Op 1 of andere manier sprak het mij niet aan en ben ik altijd erg argwanend naar nieuwe uitgevers. Silvester heeft denk ik veel meer volgers. Ik overweeg in ieder geval om in te stappen. De vele lovende berichten hadden mij al geïnteresseerd gemaakt. Doch mijn argwaan zorgde ervoor dat ik nog niet was ingestapt.

Waarom zou het iets uitmaken wie de uitgever is? In de winkel en in recensie kun je zien hoe het boek er uit ziet en wat er in staat en dan maakt de uitgever niets uit, tenzij het een uitgever is die zo klein is dat hij niet in de schappen komt te liggen. 

 

En waarom zou je de serie nu wel oppikken? Bij Gorilla kon je de delen oppikken voor 15 Euro per stuk en nu moet je in een keur 100 Euro neertellen voor een box met drie delen. De drempel lijkt me nu juist aanzienlijk hoger te liggen dan de eerste keer dat de serie werd uitgegeven. 

Link naar reactie
38 minuten geleden, Martin zei:

 

Blijkbaar niet

Dan plak ik het zelf maar

 

Mijnheer Kriek, ik vind jou een garnaal. Om te beginnen hoefde die vernederende commentaar over jouw thuisland niet echt.

Ik heb ook mijn bedenkingen over België, maar ik ga die niet internationaal verkondigen, zoals via deze nieuwsbrief die over een tiental landen verspreid wordt.

Verder vind ik jouw tekenniveau gemiddeld, en dus waardeerbaar. Ik ben een fan van Gutsman.

De rest van jouw ouvre heb ik ook gelezen. Dus blijf waar je bent. Ga jezelf niet omhoog blaffen, want die capaciteiten heb je echt niet.

 

En

 

btw: de enige keer ooit dat je voor mij hoefde te signeren was echt tegen jouw goesting. ik kwam vlak na een hollander (identiteit wordt vanavond nog ingevuld, effe tijd nodig) die onbeschaamd tien (10) exemplaren na elkaar door jou wou laten signeren. dat je hem slaafs volgde, en dat ik al een tijd stond te wachten, vond je niet belangrijk. ik verdween wegens jouw hopeloze situatie, en kwam na een uur weer terug. je was echter schampavie.

maar jouw uitgever ging meteen op zoek naar jou. dik tegen jouw goesting verscheen je een paar minuten later, en maakte je met een pruillip een signering in jouw gutsman strip voor mij. YOU SUCK.

Waar gaat dit over? Ik mis de context even.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...