Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

1 uur terug, Sherpa zei:

Misschien dat iedereen tot vlak voor de deadline wacht, maar we hebben nog geen enkele inzending mogen ontvangen voor de wedstrijd van "Het 9e Eiland"...

 

Vooralsnog maak je dus een goede kans om te winnen als je zelfs maar één personage herkent. Maar dan moet je natuurlijk wel een mailtje sturen.

 

http://www.stripspeciaalzaak.be/Wedstrijd-9e-Eiland.htm

Had deze prijsvraag helemaal over het hoofd gezien, gauw een mailtje gestuurd.

Link naar reactie

Onder Parutions moet je onderaan de selectie covers eens op het pijltje naar beneden klikken. Dan kom je in de volgende maand terecht. Op het pijltje bovenaan ga je terug naar de vorige maanden. Er wordt nu zelfs verder vooruitgeblikt dan telkens de maand na de huidige.

Link naar reactie
20 minuten geleden, Kontiki zei:

Onder Parutions moet je onderaan de selectie covers eens op het pijltje naar beneden klikken. Dan kom je in de volgende maand terecht. Op het pijltje bovenaan ga je terug naar de vorige maanden. Er wordt nu zelfs verder vooruitgeblikt dan telkens de maand na de huidige.

Als sites minder geavanceerd zouden zijn, zouden ze voor de gebruikers een stuk beter bruikbaar zijn.... 

Link naar reactie

"Weetje van de Week":

t.a.v. a.s. Angel Wings deel 4: aanvankelijk heeft tekenaar Romain Hugault de linkse cover gerepresenteerd, maar kort voor de album-release (oktober), duikt plots de rechter cover op:

AW4_cover_collage1.jpg

 

In 1e instantie lijkt achtergrond en serie-logo wat aangepast, maar bij nadere beschouwing is dit een afleidings-manoeuvre: er is namelijk gecensureerd: de sexy pin-up ALOHA RITA staat niet meer op de Corsair:

 

AW4_cover3a_Aloha_Rita_collage2.jpg

 

:e009:

 

© FB R. Hugault, 2017

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
22 minuten geleden, Kontiki zei:

Bedankt, die ga ik opsparen tot wanneer het album in vertaling verschijnt.

Hugault geeft op zijn FB pagina aan, dat zijn uitgever tav Angel Wings plannen heeft om de 1 cyclus in 2018 en de 2e cyclus in 2020 in het puriteinse Engeland uit te geven. Maar om nu op voorhand de albumcovers al te kuisen...

 

Op Franse forum BGgest bovenstaande ook geplaatst en benieuwd naar reacties. Nadeel kan zijn, dat Hugault in de toekomt voorzichtiger wordt met het publiceren van previews.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
Op 6-9-2017 om 13:39, Hardcover zei:

Uitgever Dupuis heeft helaas de lay-out van hun website veranderd: 

http://www.dupuis.com/catalogue/FR/accueil.html 

Erg onoverzichtelijk geworden, en de rubriek Te Verschijnen is verdwenen plus de Nederlandse uitgaves.

Ik zag het vandaag pas. Weet er iemand of Dupuis het nog goed doet in Vlaanderen en Nederland?

Ik ben bang dat Vlaamse kinderen enkel nog Jommeke en Standaard Uitgeverij-reeksen lezen. Hopelijk vergis ik me.

Link naar reactie

Jaarlijks zijn er tientallen strips van Dupuis die in de algemene boekentop-100 opduiken. Kijk deze week eens in onze rubriek Verkooptop-10 waar momenteel meerdere strips van Dupuis tot de tien best verkochte strips horen. Dupuis is er trouwens niet alleen voor kinderen.

Link naar reactie

Dat is goed om te horen. Misschien vonden ze de Nederlandse website overbodig vanwege ballonmedia.com?

 

Strips is voor de jeugd van 7 tot 77 jaar, maar als de kinderen (7-12) het niet meer lezen, komt er geen (of minder) nieuw publiek bij. Dat geldt ook voor boeken, televisie en andere media. Als kinderen minder geïnteresseerd zijn in live televisie, dan is er een probleem.

 

Waar kan ik de boekentop 100 van 2016 vinden?

Link naar reactie
2 uren geleden, Kontiki zei:

In dank aanvaard, maar er staat wel een dozijn medewerkers ter beschikking voor de besprekingen en speciale projecten. Die mogen niet over het hoofd gezien worden.

Ze mogen natuurlijk niet over het hoofd gezien worden! Op voorwaarde dat ze een hoofd hebben natuurlijk!!!

Want volgens mij zit er een bij zonder hoofd hoor! :e010:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...