Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Sorry, vorige week moest ik centen verdienen op heel late uren om pas sinds deze middag aan de weekendupdates te kunnen werken en daar word ik niet voor betaald. Ik heb deze week ook nog een vaste klant gedumpt omdat ik geen tijd meer over hield. Een goed gevulde update van de website kost me meer dan een gewone werkdag, zowel qua aantal uren als qua inkomsten.

Nog een paar nieuwsberichten in een al uitgebreid nieuwsoverzicht en ik zet die pagina online. Daarna nog een reeks besprekingen en de update is compleet. Ook in De Commentator en een wekelijks weetje kan je al terecht.

Link naar reactie

De adoratie voor Dad heb ik nooit echt begrepen, maar de tip in de review van Grompf is goed. Mamette ziet er inderdaad bijzonder fijn uit, zalige covers ook. Het kan toch niet anders dan dat dit minstens de verkoopcijfers van Dad haalt? Dit zal volgens mij ook de stripverzamelaar die wel wat anders gewoon is kunnen aanspreken. Onweerstaanbaar charmant. Vertalen, die handel! :)

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Die recencie van de nieuwste Kiekeboes. Ben wel benieuwd. Swastika's begot...

 

ik kan me wel niet van de indruk ontdoen dat Merho regelmatig een bepaald 'hot item' in zijn albums laat insluipen, waarmee hij dan het nieuws kan halen. Dat was zo met Tomboy, de nieuwe klederdracht, dit zal ongetwijfeld ook wel ergens opgepikt worden.

 

Ik koop em alleszins.

Link naar reactie

Gung Ho : "De vertaling van deel 3, met de titel Sexy Beast, is volgend jaar gepland en het zou op een groter formaat verschijnen dan de albums van Gorilla ..."

Kijk.  Zo'n beslissingen kunnen er bij mij niet in.  Natuurlijk ben ik blij dat de reeks een nieuwe thuis heeft, 't zal wel zijn.  Maar meteen tegen de schenen stampen van zowat iedereen die de eerste delen in huis heeft, want dat blijft hoe dan ook een heel gevoelig punt bij vele verzamelaars.  Goed nieuws : We nemen de reeks over.  En oja, we gaan met het formaat prutsen.  *zucht*

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik weet dat je hier geen boodschap aan hebt, maar veel uitgevers hanteren één of meerdere eigen formaten die ze met drukkers hebben afgesproken om tegelijk meerdere albums te kunnen drukken. Een voor hen 'buitenformaat' vergt aanpassingen en die kosten geld, en daar wil je ook niet de dupe van zijn. Dat is geen pestgedrag, maar praktische, technische bepalingen. Ik durf ook te vermoeden dat Silvester de eerste twee albums gewoon opnieuw uitgeeft op hun eigen formaat, maar meer info wilden ze nog niet geven.

Link naar reactie
2 uren geleden, Kontiki zei:

Ik weet dat je hier geen boodschap aan hebt, maar veel uitgevers hanteren één of meerdere eigen formaten die ze met drukkers hebben afgesproken om tegelijk meerdere albums te kunnen drukken. Een voor hen 'buitenformaat' vergt aanpassingen en die kosten geld, en daar wil je ook niet de dupe van zijn.

 

Dat is geen pestgedrag, maar praktische, technische bepalingen. Ik durf ook te vermoeden dat Silvester de eerste twee albums gewoon opnieuw uitgeeft op hun eigen formaat, maar meer info wilden ze nog niet geven.

In dit geval klopt je verklaring niet.

Andere Silvester uitgaven zijn wel op hetzelfde formaat. De Gung Ho van Gorilla  is 22,40 x 29,50 cm, terwijl een kleinformaat Silvester HC als Centaurus  21.70 x 29.70 cm ( direct overgenomen van Catawiki). Qua hoogte dus nagenoeg hetzelfde, het verschil zul je in de boekenkast niet zien.  

 

Het lijkt mij meer een commerciele beslissing, om ook de eerste twee albums te kunnen herdrukken (of misschien moet dat ook contractueel wel). Met al die goedkope Gorillas krijg je die anders niet verkocht. 

 

Link naar reactie

Dat zijn vrije keuzes toch?

En er zijn allicht voorwaarden of keuze van uitgevers om een reeks al dan niet opnieuw uit te brengen. Daedalus bijvoorbeeld geeft een al bestaande reeks liever ook opnieuw uit om aan te sluiten met voorheen onvertaalde delen (Aquablue, Carmen McCallum, De Onthoofde Arenden,...) waarvan die eerste delen wellicht in een kleinere oplage opnieuw zijn uitgebracht. Wie maalt nu nog om De Onthoofde Arenden die door Talent zijn uitgebracht? Ik heb ze zelf liever in de gebundelde uitvoeringen van Daedalus. Of Saga Uitgaven die nog eens de eerste Quetzalcoatl-albums en de onvertaalde delen in hun eigen formaat en lay-out uitbracht. Daar hebben nieuwe lezers ook wat aan. 

Gung Ho kent lang niet elke striplezer. Silvester ligt ook in andere verkooppunten dan Gorilla indertijd en voor die punten is ineens een deel 3 zonder de voorafgaande delen niet interessant. 

Bekijk het niet alleen vanuit ons hoekje.

 

Met een "nagenoeg" moet je bij een drukker niet afkomen. Daar is het op de millimeter en daar valt niet in te foefelen. 

Link naar reactie
5 uren geleden, Tweetie zei:

In dit geval klopt je verklaring niet.

Het is ook niet "de" verklaring. Het is "een" verklaring. Ik ben de uitgever niet, ik heb dat niet beslist, maar er zullen wel valabele redenen zijn waarom die beslissing is gemaakt.

Link naar reactie

@Cartoonesk. Bedankt voor de info. Begin is er: kijk nog uit naar de ontbrekende rubriek A.s. releases ("Parutions").

(de hoofdreden om in elk geval steevast de 1e van de nieuwe maand deze website te bezoeken)

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Ik zag het een uurtje geleden ook. Ik zocht naar een bepaalde reeks (die in vertaling wordt opgepikt door een andere uitgeverij - nieuws volgt nog) en Google verwees me in de eerste plaats door naar die Nederlandstalige pagina's.

Link naar reactie
1 uur terug, Marinelli zei:

Dat prentje uit Kinderen van de Wind is niet meteen flatterend voor meneer Bourgeon :e012:

De tekeningen van Bourgeon hebben mij nooit kunnen bekoren; dat is ook meteen de reden dat ik De Kinderen van de Wind nooit heb aangeschaft (ondanks de goede kritieken die het verhaal krijgt).

Link naar reactie
14 minuten geleden, JJL zei:

De tekeningen van Bourgeon hebben mij nooit kunnen bekoren; dat is ook meteen de reden dat ik De Kinderen van de Wind nooit heb aangeschaft (ondanks de goede kritieken die het verhaal krijgt).

Zonde. De eerste 5 delen zijn topklasse. Maar het allermooiste is De Laatste Zang van de Malaterres. Echt niet toevallig verkozen tot de 2de beste Franse strip. Dit is echt echt mooi en straf verteld. 

http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers/FransenTop/02_GezellenSchemering3.htm

 

Later werk van Bourgeon en vooral de Cyclus van Cian kon mij niet meer bekoren. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...