Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

De laatste zang van Malaterres : Tekeningen zeer goed maar er is geen verhaal....

Een van de grote ontgoochelingen in mijn " leescarriere " toen ik het las.

Kinderen van de wind enkele jaren terug bij de heruitgave herlezen en voelde toch ook wat oubollig aan.

Goede reeks maar toch geen hoogvlieger.

Cyclus van Cyann : ook hier was ik snel verveeld door het scenario en haakte na 2 delen af...

Bourgeon is naar mijn mening wat overschat.

 

Link naar reactie
1 uur terug, Elvis zei:

De laatste zang van Malaterres : Tekeningen zeer goed maar er is geen verhaal....

Ik heb de 3 delen deze zomer herlezen. Het is soms echte arbeid om erdoor te geraken. Maar het loont toch de moeite. De middeleeuwen zijn zelden zo plastisch voorgesteld.

 

De Kinderen van de wind zou ik ook eens moeten herlezen. Dat is al ettelijke jaren geleden. Indertijd vond ik het alvast heel straf.

 

De Cyclus van Cyann begon heel sterk, maar hield het inderdaad niet vol.

 

Bourgeon staat in ieder geval garant voor knappe tekeningen, sterke vrouwen en doorwrochte scenario's.

 

Link naar reactie

Bourgeon is bijna literatuur, een mooie synergie van knappe tekeningen met aparte beeldspraak

 

Geen eendimensionale karakters maar personen van vlees en bloed met de bijbehorende nukken,die mee veranderen als het verhaal zijn loop neemt.

 

Zoals het met klassiekers hoort kun je over de tekeningen verschillende meningen hebben.

Afgezien van Beatrijs en Coen allen aanraders !

 

 

 

Link naar reactie

Een pas binnengelopen newsflash: Philippe Francq en de nieuwe scenarist Eric Giacometti komen hun nieuwste Largo Winch-album signeren op 31 oktober van 14 tot 17 uur.

Link naar reactie
25 minutes ago, lukoste said:

Thnx! 

Jammer dat het weer allemaal in het Frans is en er niet de moeite wordt gedaan om ook de niet Franse fans tegemoet te komen en de uitzending van een (Engelse) ondertiteling te voorzien... 

Was dit jaar op vakantie in Frankrijk en bemerkte tot mijn vreugde dat veel Fransen ein-de-lijk eens een beetje de moeite namen om Engels te spreken. Heeft ontzettend lang geduurd maar ze lijken er eindelijk achter te komen dat niet de hele wereld Frans spreekt :-)

Link naar reactie
24 minuten geleden, sanderg zei:

Jammer dat het weer allemaal in het Frans is en er niet de moeite wordt gedaan om ook de niet Franse fans tegemoet te komen en de uitzending van een (Engelse) ondertiteling te voorzien... 

Het is de site van een Franse krant. Commercieel gezien is het niet logisch daar effort in te steken. Zal bv de Telegraaf ook niet doen. 

Link naar reactie
48 minuten geleden, sanderg zei:

Jammer dat het weer allemaal in het Frans is en er niet de moeite wordt gedaan om ook de niet Franse fans tegemoet te komen en de uitzending van een (Engelse) ondertiteling te voorzien..

 

Dat vind ik ook een vreemde opmerking. Waarom zouden ze?

Link naar reactie

Wel, toch niet, hé. Franse of andere anderstalige tv-zenders zenden ook geen programma's uit met Nederlandse ondertiteling, of het nu over strips gaat of niet. De logica ervan ontgaat me, maar ik begrijp je wens naar meer informatie.

Link naar reactie
1 hour ago, Renegade said:

Ik vindt Bourgeon beter. Franka heb ik nooit wat gevonden maar dat is wat ik ervan vindt. Velen zullen het met me oneens zijn.

Ik ben ook niet stuk van Franka. De tekeningen zijn mooi (maar soms ook wel een beetje afgeraffeld vind ik, met slordige details), maar de verhalen zijn naar mijn mening nogal slap en soms zelfs ronduit saai

Link naar reactie
3 uren geleden, Renegade zei:

Ik vindt Bourgeon beter. Franka heb ik nooit wat gevonden maar dat is wat ik ervan vindt. Velen zullen het met me oneens zijn.

tsja....zo kan ik er nog wel duizend noemen, dit is puur subjectief en eigenlijk onzinnig. Hoe kan je dat nu vergelijken met elkaar, compleet ander genre.

Franka (Kuijpers) wordt zeer geroemd door collega's in alle landen (van vele fransen tot zelfs amerikaanse auteurs op de San Diego Comic Con) en heeft een compleet unieke tekenstijl en zeer uitgebreide detaillering. Verhalen zijn inderdaad niet altijd sterk, tekenwerk is uniek. Er zijn ook heel veel mensen, die alles van hem verzamelen.

Bourgeon compleet andere tekenaar, ander publiek ook.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...