nobody Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Tweetie B Nummer 2 is van Rosinski. De cover van Kriss van Valnor uit 2004. De uitstraling van deze krijgsvrouwe is magnifiek. Rik
Rik Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 2 vrouwen tegenover elkaar en beide met een rood mutsje.. Hoe kan de generator dit bij elkaar genereren.. Ik ga voor de vrouw met de meeste uitstraling dus B... Omnia mutantur nihil interit
Timhardt Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 A. Geef mij maar de KVV uit de boogschutters, deze is erover: leder, zweep, jaja, het zal wel. A is een supergoede cover van een supergoede strip
Kool Thing Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 Moeilijke, maar ik ga toch voor Thorgal. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
nobody Posted November 25, 2016 Author Posted November 25, 2016 A. Geef mij maar de KVV uit de boogschutters, deze is erover: leder, zweep, jaja, het zal wel. A is een supergoede cover van een supergoede strip A is er over een meiske langs een gebouw op zijn Harold Lloyds... Komt er nog bij dat ik B beter vind.
Timhardt Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 A is er over een meiske langs een gebouw op zijn Harold Lloyds... Komt er nog bij dat ik B beter vind. Zalig!
Chimi Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 A spreekt mij qua kleur erg aan (heel belangrijk voor mij) en heeft een ongebruikelijk perspectief dat de cover iets fris meegeeft. B is uiteraard zeer mooi geschilderd maar ook weinig uitdagend. Na even twijfelen toch A. http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/
sanderg Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 Met wat pijn in het hart (als groot Rosinski liefhebber) toch voor A gekozen. Vind de compositie van A mooier en de frisse kleuren erg fraai https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
dirk (monsieur toupet) Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 Die lieflijke gezichtjes van Gibrat kunnen irriteren als het een album lang is. Maar het dient gezegd, 't zijn mooie lieflijke gezichtjes en op 1 coverplaat kan ik het best verdragen. Ook nog een mooie compositie en stadsgezicht. Ik kies deze. Kriss van Valnor is de natte droom van menig stripliefhebber. Maar dit is niet de Kriss uit bvb De boogschutters. Dus neen.
Tweetie Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 Twee vrouwen tegenover elkaar met een rode muts, dat voelt niet echt toevallig. Maar A is wel de betere van de twee. Een opvallender compositie, mooiere kleuren, meer sfeer en ook meer close-up.
Yncke Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 Twee vrouwen tegenover elkaar met een rode muts, dat voelt niet echt toevallig. Blame JPAR. ;P yncke.be
Kristof Berte Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 Ik ben een fan van de vrouwen en de kleuren van Gibrat. Maar ik heb toch maar voor B gestemd. Het album heet 'Kriss van Valnor' en je ziet Kriss van Valnor. Voor een simpele ziel als ik, is dat tenminste duidelijk. En als ik echt moet muggeziften zit de 'deel 1' op cover A een millimeter of 2 te dicht bij de horizon. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
Bart 01 Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 Cover B toont een bad-ass Kriss Van Valnor: zweep, leder, uitdagende blik. Op cover A zien we daarentegen een lieftallige vrouw, gekleed om rustig door de Veldstraat te flaneren, in een uiterst oncomfortabele positie. En toch ondanks de hoogte en het gevaar: die sensuele blik in combinatie met die witte handschoentjes. Hangt de lokale Tom Cruise naast haar en wil ze die verleiden? Of is ze gewoon 'hard as stone'? Ik weet het niet en heb voor B gekozen.
Rik Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 Die lieflijke gezichtjes van Gibrat kunnen irriteren als het een album lang is. Maar het dient gezegd, 't zijn mooie lieflijke gezichtjes en op 1 coverplaat kan ik het best verdragen. Ook nog een mooie compositie en stadsgezicht. Ik kies deze. Kriss van Valnor is de natte droom van menig stripliefhebber. Maar dit is niet de Kriss uit bvb De boogschutters. Dus neen. Dit is inderdaad niet de Kriss van de boogschutters maar dat was toen nog maar een jong meiske. De Kriss van nu is inmiddels een volwassen vrouw, moeder van een kind, en heeft heel wat meer gezien en de nodige tegengeslagen gehad.. Met name de verharde trekken in haar gezicht ten opzichte van de boogschuttercover laten duidelijk de ontwikkeling zien die deze vrouw heeft meegemaakt.. Ik vind deze cover daarom zeker gelijkwaardig aan die van de boogschutters. Omnia mutantur nihil interit
Tweetie Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 Cover B toont een bad-ass Kriss Van Valnor: zweep, leder, uitdagende blik. Op cover A zien we daarentegen een lieftallige vrouw, gekleed om rustig door de Veldstraat te flaneren, in een uiterst oncomfortabele positie. Emotioneel zijn het natuurlijk beide klassiekers: de damsel in distress of de SM dame met zweep. Ligt er maar aan waar je voorkeur naar uitgaat.
SPeeDy Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 Allebei knappe covers. Cover A heeft voor mij echter net dat ietsje meer dat me die strip zou doen vastnemen (wat doet die dame daarboven?), achtergronden ook zeer mooi uitgewerkt. En bij Gibrat dekt de cover ook wat je binnen ziet qua tekeningen (maar daar gaat het hier niet over natuurlijk). Enige minpunt is dat ik hier zou verwachten dat de blik eerder angstig zou zijn. Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
Gio Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 A. B doet me te veel denken aan een mode reclame.
sjaakie Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 A spreekt mij qua kleur erg aan (heel belangrijk voor mij) en heeft een ongebruikelijk perspectief dat de cover iets fris meegeeft. B is uiteraard zeer mooi geschilderd maar ook weinig uitdagend. Na even twijfelen toch A. 2
gedo Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 De zwoele blik, ongewone nieuwsgierig makende actie en beweging in jas en haar... VS ...de statische, ga maar met een semi stoere blik tussen die rotsen staan met je sandalen. mhhh toch maar A, sorry maar er zit gewoon geen idee achter B mijn inziens
Recommended Posts