Ga naar inhoud

Dédi's


alexjodo

Recommended Posts

Op 16/3/2019 om 14:17, Bokma zei:

Een tijdje terug had ik Robbedoes en Kwabbernoot en De schaduw van Z tweedehands gekocht (€2,50) en toen ik hem deze week eens uit het plastic hoesje haalde werd ik verrast door een dédi. Een klein krabbeltje maar wel leuk natuurlijk, ik heb dat nog nooit meegemaakt ☺️

 

Wel vreemd dat het in een album van Franquin staat, ik heb zo'n beeld voor me dat Gerard een jonge jongen was die gewoon dacht: makers van Robbedoes, leuk! Maar omdat het zo'n simpel tekeningetje is en de namen van Tome en Janry er allebei staan vroeg ik me af of de dédi experts hier er misschien meer over kunnen vertellen. Hebben Tome en Janry hier nu elk hun eigen naam opgeschreven, of heeft de een dat ook voor de ander gedaan? Janry is de tekenaar, maar ik kan me voorstellen dat Tome dit tekeningetje ook wel kan maken. Bijna iedereen zou dit tekeningetje kunnen maken 😄 (Maar ik ga er maar van uit dat ie echt is.)

 

Geweldig verhaal trouwens De schaduw van Z, wat is Zwendel een heerlijk onuitstaanbaar personage!

 

1286642289_TweedehandsRobbedoes2.thumb.jpg.12a85fcd5775bc7384d9e9dabd5cbbae.jpg

Ik heb ook zo'n kleine dédicace (met Robbedoes-hoedje) van Janry, die signeerde met "Tome & Janry". (Tome was toen nergens te bekennen). Dus ik denk (vermoed! dwz ik ben niet zeker, zie bericht hieronder) dat je er vanuit mag gaan dat het een dédicace van Janry is. Zelfs Gazzotti signeerde ook voor Tome.

 

dedi 3 gazotti.jpg

Link naar reactie

POST SCRIPTUM :

Ik heb me vergist, toen ik Janry zag, heb ik enkel zijn handtekening gekregen :

 

1 dedicace janry.jpg

 

Ter vergelijking, hier de handtekeningen van Tome en Janry (in een franstalig album verkregen via een actie of wedstrijd) :

 

1 dedicace tome janry.jpg

 

In de reeks "zuinige" dédicaces, twee handtekeningen waar ik toch wel erg blij mee was :

 

1 dedicace mitacq.jpg

 

1 dedicace marc sleen.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
23 hours ago, Lecram said:

 

 

B7AE42D3-C2D5-411F-AAEA-6E5CB7778EEC.thumb.jpeg.98680921031bc73663ede4a0d6ad9bd4.jpeg

Heeft ie dat tijdens een signeersessie getekend? Indien zo, gatver...verdomd knap zeg. En dan nog die arm in zo'n perspektief. Il faut le faire.

Link naar reactie
14 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Heeft ie dat tijdens een signeersessie getekend? Indien zo, gatver...verdomd knap zeg. En dan nog die arm in zo'n perspektief. Il faut le faire.

Mr Sicomoro heeft meestal een map bij met originele ,op festivals maakt hij wel mooie tekenden ook ,maar ik denk dat deze een bestelling was en of uit een map 

Link naar reactie
11 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Heeft ie dat tijdens een signeersessie getekend? Indien zo, gatver...verdomd knap zeg. En dan nog die arm in zo'n perspektief. Il faut le faire.

De bovenste is een dedicace uit een signeersessie, de onderste heeft hij thuis gemaakt.

De onderste is helemaal opgebouwd met kleine streepjes.....echt magistraal. 

Link naar reactie

Ik kreeg juist van Eliseu Gouveia (heeft oa met Jimmy Palmiotti en Justin Gray samengewerkt) een heel pakket Original Art binnen (wat ik dan weer online zet in de Sheva Kickstarter) en daar zat een kadootje bij!

 

afbeelding.thumb.png.b37f541a98262458b2144faac62bea3b.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Dédi Love-Boat update. Er gaan minder festivalgangers mee. 

 

Quote

Bonjour à tous,

 

Quelques news de la 1ere croisière BD en Mediterrannée !

Mais tout d'abord, pour ceux à qui je n'ai pas eu l'occasion de le faire, tous mes remerciements pour votre participation à cet original concept et votre confiance sans cesse renouvelée pour les évènements que j'ai le plaisir d'organiser.

 

Tout avance parfaitement ! la croisière est bien entendu validée et confirmée.

 Nous avons rendez-vous le 24 avril sur le Costa Magica pour "reconnaître" les lieux qui nous seront consacrés et déterminer les différents espaces. Nous vous enverrons des photos !

 

Mais avant toute chose, une bonne nouvelle !

Après réflexion et - je dois l'avouer - plusieurs suggestions et remarques pertinentes de certains participants, nous avons décidé de limiter le groupe des participants à 100 personnes au lieu des 150 prévues à l'origine, donc à peu près 70 à 80 cabines en tenant compte des réservations en couple ou en famille.

 

Ceci afin que tous, vous puissiez profiter au maximum des dédicaces, rencontres et diverses animations avec tous les auteurs.

 

En effet, le but de cette croisière, contrairement aux festivals BD, n'est pas de recevoir le maximum de festivaliers, mais au contraire de proposer quelque chose de totalement différent, beaucoup plus convivial, personnalisé, festif.

 

Il reste donc encore quelques places disponibles mais moins que dans la configuration précédente. Si vous avez autour de vous des connaissances qui hésitent à s'inscrire, merci de leur dire de ne pas tarder.

 

Je vous dis, quant à vous, à très bientôt pour des photos et des nouvelles informations.

 

 

 

 

Link naar reactie

Een dagje FACTS.

 

Eindelijk een LECTRR :)
Dan nog een nieuwe ontdekking "MANDY FRANK" die met waterverf prachtige dingen wist te maken.
Dan een nagekomen cadeautje van Spider-tekenaar Romita Jr.
En dan nog een mummy van Art Grafunkel. Ondertussen mijn 5e denk ik :)

 

 

afbeelding.thumb.png.4fab491c35379c74e6a61e28987cce56.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...