Kool Thing Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 Stan Lee zou overleden zijn. ( Bron : Eric Herenguel op FB ) Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Tweetie Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 Stan Lee zou overleden zijn. ( Bron : Eric Herenguel op FB ) Fake news. http://en.mediamass.net/people/stan-lee/deathhoax.html Al is het niet raar dat mensen dit geloven bij iemand van 94. Quote Link to comment
Spawn999 Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Christopher en Bruce helaas wel... Quote Tumblr Link to comment
Chimi Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Brandon niet vergeten. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Spawn999 Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Gelukkig hebben we Lee Towers nog!! Quote Tumblr Link to comment
Guest Kontiki Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Dat overlijden wordt al een paar jaar om de haverklap aangekondigd, tot op de BBC toe. Een keer hij echt is overleden, gaan we het niet geloven. Quote Link to comment
Spawn999 Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Net gebeld met Spike Lee, die leeft gelukkig ook nog Quote Tumblr Link to comment
dutch lines Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Kan deze topic niet beter verwijderd of anders hernoemd worden? Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
Waldorf Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Bijvoorbeeld in: Stanley overleden. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Spawn999 Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 We kunnen een poultje maken hoelang hij nog leeft? Of een algemeen Lee topic? Quote Tumblr Link to comment
nobody Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Dat overlijden wordt al een paar jaar om de haverklap aangekondigd, tot op de BBC toe. Een keer hij echt is overleden, gaan we het niet geloven. Ik ga het ook niet geloven Quote Link to comment
Air Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Hoe zal het zijn met zijn broer? Broco... Quote . Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Het Internationaal Veganistisch Front laat weten via een perscommuniqué dat ze met zekerheid de heer Broco Lee hebben verorberd. Quote Link to comment
Air Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 De neven mues en crues zal hun ook vast smaken Quote . Link to comment
marioboon Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Hoe zal het zijn met zijn broer? Broco... Die is de komende maand ondergedoken voor al die verse vegetariërs. Quote Link to comment
dutch lines Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 De man is nu echt overleden. https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/12/medeoprichter-van-marvel-stan-lee-overleden-a2754922 Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
dutch lines Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
Ambreville Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Greatest storyteller ever!!! Quote Link to comment
linthout Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Absoluut! Op wereldvlak de belangrijkste stripmaker aller tijden. Quote Link to comment
Rik Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 21 minuten geleden, The Alderwood zei: Belangrijker dan Willy Vandersteen? Wie? Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
IvoVWS Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 De beste verteller, daar ben ik ook nog niet zo zeker van. De succesvolste, dat zeker. Hij wist heel goed wat hij met zijn personages van plan was en tot welk publiek hij zich moest richten. Quote Link to comment
Rik Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 1 minuut geleden, IvoVWS zei: De beste verteller, daar ben ik ook nog niet zo zeker van. De succesvolste, dat zeker. Hij wist heel goed wat hij met zijn personages van plan was en tot welk publiek hij zich moest richten. Wat is dan het verschil tussen de beste verteller en de succesvolste? Volgens mij weet een succesvol schrijver waar hij met zijn personages naar toe wil en tot welk publiek hij zich moet richten.. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Ambreville Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 35 minuten geleden, The Alderwood zei: Belangrijker dan Willy Vandersteen? Dat is een lokale speler tegen wereldtop. Quote Link to comment
IvoVWS Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 9 minutes ago, Rik said: Wat is dan het verschil tussen de beste verteller en de succesvolste? Volgens mij weet een succesvol schrijver waar hij met zijn personages naar toe wil en tot welk publiek hij zich moet richten.. Een succesvolle schrijver is een schrijver die veel boeken verkoopt. Een hele goeie schrijver is iemand die een verhaal tot leven brengt, met het ritme van de woorden speelt en sluw grapjes verstopt. Stan Lee had het geluk dat hij een veel groter publiek kon bereiken dan pakweg Goscinny, Hergé of, jawel, Willy Vandersteen. Laten we verder nog zeggen; J.K. Rowling heeft meer boeken verkocht dan Pratchett, Green Day meer platen verkocht dan The Ramones en Spider-Man meer strips dan Asterix. Quote Link to comment
Rik Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 11 minuten geleden, IvoVWS zei: Een succesvolle schrijver is een schrijver die veel boeken verkoopt. Een hele goeie schrijver is iemand die een verhaal tot leven brengt, met het ritme van de woorden speelt en sluw grapjes verstopt. Stan Lee had het geluk dat hij een veel groter publiek kon bereiken dan pakweg Goscinny, Hergé of, jawel, Willy Vandersteen. Laten we verder nog zeggen; J.K. Rowling heeft meer boeken verkocht dan Pratchett, Green Day meer platen verkocht dan The Ramones en Spider-Man meer strips dan Asterix. Volgens mij gaan de goede en succesvolle schrijver hand in hand. Ja, Stan Lee kon misschien een groter publiek bereiken maar ja dat kunnen alle Amerikaanse comicschrijvers. Toch zijn de meeste Amerikaanse comicauteurs bij lange na niet zo succesvol als Stan Lee.. Wat betreft de Europese stripauteurs. Willy Vandersteen had, met zijn Vlaamse humor, een veel kleiner bereik dan Herge of Goscinny. Toch maakt hem dit, in mijn ogen, geen betere auteur dan Herge of Goscinny.. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Ambreville Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Silent Bob kan het beter uitleggen. Quote Link to comment
Peter Motte Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Ho, jullie wisten het toch al. Ik kwam het pas te weten. Zie hier. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
IvoVWS Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 @Rik Niet akkoord, een slechte auteur gaat nooit succes hebben maar de meest succesvolle auteur is niet automatisch de beste auteur en Lee kon ook wel zever in pakskes verkopen. Hij heeft de Kingpin misschien wel bedacht maar het personage werd pas goed met andere schrijvers. Wat Lee deed met het personage, was echt wel cringy. Lee was misschien de grootste en degene die het meest in de kijker liep. Er zijn genoeg andere zeer succesvolle Engelstalige auteurs: Todd MacFarlane, Frank Miller, Garth Ennis, Alan Moore, Jack Kirby en natuurlijk Bob "Batman" Kane. Zelfs een uitgespuwde derderangsauteur als J. Michael Straczynski bereikt een enorm publiek. Marvel en DC hebben overigens de markt zelf heel erg verziekt met spin-offs, reboots, uitmelken van populaire personages en heel erg veel afschuwelijk slechte strips. Quote Link to comment
Peter Motte Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 45 minutes ago, IvoVWS said: Een succesvolle schrijver is een schrijver die veel boeken verkoopt. Mee eens. Quote Een hele goeie schrijver is iemand die een verhaal tot leven brengt, met het ritme van de woorden speelt en sluw grapjes verstopt. Pff, daarover denkt iedereen anders. Quote Laten we verder nog zeggen; J.K. Rowling heeft meer boeken verkocht dan Pratchett, Green Day meer platen verkocht dan The Ramones en Spider-Man meer strips dan Asterix. Interessant. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Ambreville Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Als je wil trollen over Lee, bekijk dan om het even welke nieuwssite ter wereld. Case closed. Quote Link to comment
IvoVWS Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 2 minutes ago, Ambreville said: Als je wil trollen over Lee, bekijk dan om het even welke nieuwssite ter wereld. Case closed. Over de doden niets dan goeds, dat weet je ook wel. Ik ben trouwens niet aan het trollen en ieder woord is gemeend. Sterker nog, ik druk me een stuk meer ingetogen uit dan normaal. Quote Link to comment
Waldorf Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Ik geloof niet dat ik iets gelezen heb van hem. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
156 Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Hij had wel wat weg van Willy Vandersteen vind ik. Quote Link to comment
linthout Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Wat heeft Stan Lee met Hugh Hefner te maken? Quote Link to comment
Spawn999 Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Was een grapje Quote Tumblr Link to comment
Spawn999 Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Too soon? Quote Tumblr Link to comment
Spawn999 Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Excuses plaatje verwijderd voor een andere... Quote Tumblr Link to comment
Nesse Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Wat een nalatenschap laat Stan Lee achter. Hoe mooi is het als je zoveel miljoenen lezers uit meerdere generaties decennia lang te hebben kunnen verwennen en verwonderen met wat uit jouw fantasie is ontsproten. Dat is zeer weinigen gegeven. Quote Link to comment
Chia Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 ik wist niet dat al die personages uit een hoofd kwamen, ik dacht zo als bij disney een beetje vanalles. Quote Link to comment
Recommended Posts