Ga naar inhoud

Stripdagen 2018 en Dutch Comic Con


Lecram

Recommended Posts

Met een "*" staan in de grote DCC hal...:

 

A Factor*

Akim, stripwinkel

American Book Center*

Arcadia, uitgeverij

Black Olive Press

Bommelzolder

Boumaar, uitgeverij

Brabants Stripspektakel

Brul stripblad

Buddy's Bookshop

Cheap Comics.nl*

Cliché, uitgeverij

Comic Watch, uitgeverij

Cosplay Maakie

Dark Dragon Books*

De Meulder, uitgeverij

Donald Duck

Eppo stripblad

Etienne Collectibles*

Henk Comics*

Het Stripfiguur*

Het Stripschap

House of M*

HUM!, uitgeverij

Jan Kruis Collectie

L/DLC, uitgeverij

Marten Toonder Verzamelaarsclub

Personalia, uitgeverij

RoaRrr, uitgeverij

RW, uitgeverij

Schokkend Nieuws

Scratch Books

Sorry! No subtitles*

Stripglossy

Stripmakers des Vaderlands

Stripmuseum

Strippgaaff

Stripsmagazijn*

Tina

Toondereiland

Vlaams Stripcentrum

Westworld Comics*

Whoops*

 Zone 5300

 

http://www.destripdagen.nl/beurs.html

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

 

4 minuten geleden, fazerco zei:

Klopt, ik vroeg er toevallig naar vorige week toen ik er was.

En was de reden financieel? Want van Stripwinkel Eppo (die ook niet komt) weet ik dat ze er gewoon geen tijd (meer) voor hebben, dus daar staat het los van de DCC connectie en/of prijsverhogingen.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
1 minuut geleden, eriktex zei:

 

En was de reden financieel? Want van Stripwinkel Eppo (die ook niet komt) weet ik dat ze er gewoon geen tijd (meer) voor hebben, dus daar staat het los van de DCC connectie en/of prijsverhogingen.

De reden heb ik niet gevraagd. Ik vroeg nog wel of ze dan Deventer zouden doen, maar daar staan ze ook niet.

Link naar reactie

ik begrijp dat het iets off-topic is, maar weet iemand waar ik een complete lijst met tekenaars kan vinden (voor de beurs in Rotterdam)?

Op Facebook staan enkele namen, maar ik mis daar ook weer wat namen. Op de site van de beurs staan er nog minder.

Is er ergens een goede lijst?

Ik ben namelijk wel erg benieuwd naar de Internationale tekenaars.

Link naar reactie

Ik denk dat er simpelweg geen budget is bij Het Stripschap is om buitenlandse tekenaars in te vliegen.  Dat is bv in Breda wel.

 

DCC Easyfairs moet wel een enorm budget hebben, voor iedere Amerikaanse B-acteur kun je meerdere Franse tekenaars laten komen.

 

Het is natuurlijk wel de vraag of een paar Franse tekenaars meer publiek trekken. Ik denk het niet.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
2 minuten geleden, eriktex zei:

Ik denk dat er simpelweg geen budget is bij Het Stripschap is om buitenlandse tekenaars in te vliegen.  Dat is bv in Breda wel.

 

DCC Easyfairs moet wel een enorm budget hebben, voor iedere Amerikaanse B-acteur kun je meerdere Franse tekenaars laten komen.

Ik denk dat, als Het Stripschap het zou willen, ze van easyfairs wel een budget zouden krijgen om een aantal tekenaars aan te trekken. Easyfairs doet het in Gent ook, waarom zouden ze het in Utrecht dan niet willen doen? 

 

En zoals je zegt vallen de reiskosten als je iemand uit Spanje, Italie, Groot-Brittannie of Frankrijk wilt laten komen wel mee, al blijven de hotels even duur. 

 

Ik denk eerder dat het Stripschap geen mensen heeft om dit te organiseren. 

Link naar reactie

voor de beurs in Rotterdam hebben al 2 tekenaars afgemeld voor de Zondag.

o.a 1 van de grotere namen Hanco Kolk  (al is hij vaker op een beurs aanwezig, was dit 1 van de 3/4 "grotere" namen).

2 tekenaars weg en 1 webcomic tekenaar terug.

 

Na mijn idee lijkt de lijst met tekenaars meer op een uitgebreide artist alley. 

Hopelijk wordt het geen trend om amateur  (niet beledigend bedoeld) tekenaars ipv erkende tekenaars ,als gast ,uit te nodigen  (dan kan je voortaan de deuren van een kunstacademie gewoon openzetten).

Ik zie die trend ook al een beetje ontstaan met acteurs en coplayers, zou jammer zijn (als is de lijst met acteurs zeer degelijk).

Voor een COMICcon, vind ik het erg magertjes mbt echte tekenaars!

excuses voor mijn geklaag, maar ik merk dat de beurzen hier, de laatste jaren, erg achteruit gaan.

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Gast rever zei:

excuses voor mijn geklaag, maar ik merk dat de beurzen hier, de laatste jaren, erg achteruit gaan.

 

ik ben het met je eens. Daarom ben ik nu bezig met een nieuwe beurs om dit proberen te doorbreken!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Gast rever zei:

 

Na mijn idee lijkt de lijst met tekenaars meer op een uitgebreide artist alley. 

Hopelijk wordt het geen trend om amateur  (niet beledigend bedoeld) tekenaars ipv erkende tekenaars ,als gast ,uit te nodigen  (dan kan je voortaan de deuren van een kunstacademie gewoon openzetten).

 

Het IS ook gewoon Artist Alley. Die tekenaars die komen zullen zelf hun standje moeten gekocht hebben, vermoed ik.

Link naar reactie

Mailtje van De Stripdagen: 

 

Beste Stripdagen-bezoeker, 

In 2016 en 2017 hebben we De Stripdagen in de Broodfabriek in Rijswijk gehouden. Dat was een geschikte locatie, en de festivals waren heel gezellig en geslaagd. 
Maar een wat breder publiek wisten deze edities niet te trekken (en dat is wel onze doelstelling). We hebben daarom de stoute schoenen aangetrokken, en zijn een samenwerkingsverband aangegaan met de Dutch Comic Con, die sinds 2015 twee keer per jaar in de Jaarbeurs in Utrecht plaatsvindt. Die samenwerking bestaat eruit dat beide evenementen tegelijkertijd gaan plaatsvinden (31 maart en 1 april), direct naast elkaar in de Jaarbeurs. Alle bezoekers kunnen met hun toegangsbewijs beide evenementen bezoeken. 

Dat betekent voor De Stripdagen vooral dat er meer mogelijk is en gaat gebeuren (met minder financiële risico's). De opzet wijkt niet wezenlijk af: Hal 10 van de Jaarbeurs lijkt als twee druppels water op de hal in de Broodfabriek, en wordt op dezelfde manier ingericht, met beurzen, exposities, podia, workshops, terrassen etc. 
Het grootste verschil is dat er nu geen marktkramen staan, maar gebouwde stands. En dat we meer ruimte hebben voor leuke invulling van de programmering. 

Uiteraard blijven we tot aan het festival zelf daaraan sleutelen, maar een hoop informatie staat al op www.destripdagen.nl. Die site wordt vrijwel dagelijks nog aangevuld. En alle nieuwtjes worden gemeld op ons Facebookpagina ( www.facebook.com/DeStripdagen). Wie dat volgt is helemaal op de hoogte. 

Tickets (voor De Stripdagen én de Dutch Comic Con) zijn HIER te bestellen. 

Hopelijk tot ziens in de Jaarbeurs, op 31 maart en/of 1 april, 

Met vriendelijke groet, 
Ton Schuringa, 
festivaldirecteur. 

-- 
De Stripdagen
020 685 2229
doemee@stripdagen.nl
www.destripdagen.nl

Link naar reactie

spijt me, ik kan me vergissen maar met optrekken van inkomprijs x2 ga je geen nieuwe bezoekers trekken, was beter geweest de ingang en tickets gescheiden te houden ,bezoekers van comic con gaan geen extra aankopen doen bij strips als er al een erg groot aanbod is in hun eigen beurs, gebouwde stand? marktkraam was voor mij best ok als dit de prijs een beetje kan drukken,en meer ruimte ?er was al een overschot op ruimte die was ook beter ingevuld door extra winkels en verzamelaars een stand te verhuren aan redelijke prijs hopelijk volgend jaar beter

 

Link naar reactie

Nog maar een keertje......de stripdagen waren niet meer rendabel en in mijn ogen niet best. Dus scheiden heeft totaal geen zin, dan blijft het hetzelfde en dat was niet meer voldoende. 

Dit samengaan heeft voordelen, je hebt namelijk al meer bezoekers....ze hopen op een bepaalde kruisbestuiving, wat niet vreemd is aangezien de evenementen toch enige overeenkomsten qua beleving hebben. 

Ook kun je veel kosten samen delen en organisatorisch samen optrekken.

Dat geneuzel over een paar euros verschil om binnen te komen.....het publiek kwam ook niet naar Rijswijk voor minder entree.....en dit evenement is vele malen groter.

De DCC is een prima evenement, ga eens in die hallen kijken en wie weet vermaak je jezelf wel.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...