Ga naar inhoud

Stripdagen 2018 en Dutch Comic Con


Lecram

Recommended Posts

1 uur geleden, sjaakie zei:

Hoho er staat wereld beroemde artiesten. en jouw idool.

 

DLC en DDB en HUM dus daar zal wellicht iets staan. Maar qua officiele gasten van DCC?

1 uur geleden, Kobus zei:

Sjaakie, je mag van alles verwachten maar ik denk dat je het zou moeten doen met de usual suspects: Eric Heuvel, Robert van der Kroft, Fred de Heij, Romano Molenaar en Marissa Delbressinne.

 

 

Bij de Stripdagen-booth toch? Daar was Kroft (topper always eigenlijk) in ieder geval al eerder genoemd

23 minuten geleden, Devil zei:

wat dan is veelbelovend?  er staat uiteindelijk helemaal niks dan holle retoriek. 

je kunt van alles van bijvoorbeeld Facts vinden, bijvoorbeeld dat verdienen daar centraal staat, maar hun PR werkt wel.

 

ja, ik vind dat altijd tof dat er zoveel mogelijk bekend wordt gemaakt. Er zijn gelukkig meer events in NL die zoveel mogelijk zo snel mogelijk online zetten :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

De website van De Stripdagen geeft 0 informatie (behalve de data van het evenement). Ook de website van DCC vermeldt vrijwel niks. ik zie enkel drie acteurs. Laatste nieuwsbericht is van begin december.

 

De Facebook-pagina van De Stripdagen geeft 0 informatie (behalve een vermelding wie de stripschapprijs heeft gewonnen, kennelijk is dat hetgene waar ze zich op concentreren...).

 

De Facebook-pagina van DCC, ik moet het eerlijk zeggen, geeft de laatste weken geregeld updates. Zo wordt er "een tweede auteur" aangekondigd: Taran Matharu. Wie de eerste DCC auteur is, geen idee.

 

Ik heb het idee dat ze bij Het Stripschap denken dat vanaf nu alles geregeld wordt door DCC en andersom...

 

Als standhouder heb ik de laatste tijd geregeld om informatie gevraagd omtrent allerlei praktische zaken maar daar wordt nauwelijks tot niet op gereageerd. Enkel de best wel hoge standprijzen worden prima gecommuniceerd.

 

Op dit moment geef ik ze nog het voordeel van de twijfel en ik vind het idee van de samenvoeging best aardig. Maar beide organisaties moeten wel beseffen dat hogere kraamprijzen ook hogere bezoekersaantallen, of nee, hogere omzetcijfers moeten betekenen. En een beetje betere (professionele?) promotie van dit "event".

 

Volgend jaar gaat de beurs van Veldhoven naar februari en ik hoop dat ze zich in Utrecht goed beseffen dat er tegen die tijd wellicht keuzes gemaakt moeten worden... Veldhoven heeft namelijk al jaren een prima organisatie.

 

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Als ik voor mezelf spreek.... ik vind een stripbeurs leuk... ook zonder tekenaars... 

 

gelijkgestemde zielen, rondneuzen, stripnieuwjes en soms je ogen uitkijken....daar hoort ook voorpret bij... ik mis dat bij deze beurs... 

 

mijn voorkeur..., nog steeds persoonlijke titel... zeer beperkt aantal stripbeurzen in NL en BE. Krachten nog veel meer bundelen door de hele keten... van tekenaar scenarist tot uitgever... van uitgever tot distributeur en winkel.  En dat gekoppeld een goede relatie en promotie machine... ik denk dat de mensen bij het stripschap best hun best doen maar of de bestaande competenties en contacten voldoende zijn voor een nieuw elan .... ik hoop.... maar vrees

Link naar reactie

Ga lekker samenwerken, zou ik zeggen.

Het Stripschap en Veldhoven samen een stripbeurs met programma organiseren.

Beter dan deze goede bedoeling ben ik bang...

 

Ik denk ook dat bij Het Stripschap gewoon niet de juiste mensen aanwezig zijn om nog een leuke en eigentijdse beurz/festival te organiseren. Hoe zij hun best ook doen.


Ik blijf bij mijn mening. Stripdagen Haarlem vind ik het leukst en meest geslaagd als stripfestival/beurs.

Link naar reactie
6 uren geleden, Lecram zei:

Haarlem was de laatste editie ook zeer matig. 

Ze hebben het voordeel van een groot plein en een mooi gebouw, maar qua gasten was het niet echt interessant.

helemaal waar, het moet grafisch zijn, graphic novels of anderszins zéér exclusief zijn ...voor de gewone strip haalt men de neus op.

Het buitengebeuren is wel aantrekkelijk.Dus hopen op fraai zomerweer.

Link naar reactie
40 minuten geleden, Devil zei:

helemaal waar, het moet grafisch zijn, graphic novels of anderszins zéér exclusief zijn ...voor de gewone strip haalt men de neus op.

Het buitengebeuren is wel aantrekkelijk.Dus hopen op fraai zomerweer.

Dat is wel zo, maar ik vind dat een organisator ook het recht heeft om een stripfestival te maken met dingen die hij zelf mooi of leuk vindt. Het belangrijkste is dat iemand zorgt dat er iets gebeurt op stripgebied. Liever dat dan een festival dat georganiseerd wordt door iemand die er geen zin in heeft en er dus ook geen tijd en energie in stopt. 

Link naar reactie
9 uren geleden, Devil zei:

helemaal waar, het moet grafisch zijn, graphic novels of anderszins zéér exclusief zijn ...voor de gewone strip haalt men de neus op.

Het buitengebeuren is wel aantrekkelijk.Dus hopen op fraai zomerweer.

 

Het accent ligt misschien op graphic novels en dergelijke maar ook voor de liefhebber van de 'gewone strip' biedt Haarlem altijd veel. Zo waren er bij de laatste editie onder andere uitgeverij L (Eppo), Dark Dragon Books  en Duck-tekenaars aanwezig.

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Veldhoven is de beste beurs in Nederland. Misschien niet qua bezoekersaantallen of omzet voor de standhouders, maar wel qua sfeer en organisatie. Het blijft naar mijn mening ook de beurs met de breedste opzet, er is voor elk wat wils.

Link naar reactie
18 uren geleden, Tweetie zei:

Dat is wel zo, maar ik vind dat een organisator ook het recht heeft om een stripfestival te maken met dingen die hij zelf mooi of leuk vindt. Het belangrijkste is dat iemand zorgt dat er iets gebeurt op stripgebied. Liever dat dan een festival dat georganiseerd wordt door iemand die er geen zin in heeft en er dus ook geen tijd en energie in stopt. 

natuurlijk heeft de organisatie de keuze. Het punt is dan wel dat die keuze ook helder is. Daar schort het aan.

En ik weet dat er ook ergens ruimte is voor strips maar daar ligt het accent toch vooral buiten op.

maar fijn dat we het eens zijn als ik je eerste zin lees😀

Link naar reactie
17 uren geleden, Tweetie zei:

Vierde acteur aangekondigd bij DCC: Murdock van het A-team.

Bij de stripmaker is het aantal nog steeds nul.

Grote vriend Tweety, je kunt wel blijven zeuren, maar als je maar voor 1 ding wil komen, kan je beter wegblijven. De stripdagen of DCC zijn niet de beurzen om "nieuwe" stripmakers te ontmoeten, al lang niet. DCC concentreert zich op comic con zaken en acteurs (en vrij succesvol) en de stripdagen zullen gewoon weer de Nederlandse top van de stripmakers uitnodigen (uitg L, DLC etc etc). Door bijvoorbeeld een HUM komt er incidenteel nog een internationale naam en wellicht dat L nog een verrassing heeft, maar meer moet je niet verwachten. Dus als je een one trick pony bent heb je er weinig te zoeken.......

 

Link naar reactie
47 minuten geleden, Lecram zei:

de stripdagen zullen gewoon weer de Nederlandse top van de stripmakers uitnodigen (uitg L, DLC etc etc). 

Je doet het voorkomen of er iemand uitgenodigd wordt. Dat is nu net het issue, er wordt helemaal niemand uitgenodigd. We mogen blij zijn dat er nog uitgeverijen zo gek zijn om te betalen voor een stand en ons daarvan te laten meegenieten. 

Met name dank voor de kleine uitgeverij Hum die al meer tekenaars naar Nederland heeft gehaald dan het Stripschap in de laatste twintig jaar.

DCC kun je het gebrek aan activiteiten op stripgebied niet verwijten, die hebben al een groot festival opgezet en zijn voor de stripactiviteiten de samenwerking met het Stripschap aangegaan. Het is eerder de inactiviteit van het Stripschap waar ik me aan erger, zeker in vergelijking met wat ik bij FACTS zie. Als je niets wilt doen, stop er dan ook maar mee.  

Link naar reactie

Facts is een comic con met een deel apart met tekenaars, zowel comic als europees.

De stripdagen heeft echter veel meer stripstands, is een stripbeurs, alleen geen internationale tekenaars. Dus voor jou en mij is dat minder leuk, maar voor gewone verzamelaars misschien niet.

Nogmaals, voor nieuwe tekenaars hoef je niet te komen, maar als geheel met stripfestival en een grote comic con interessant (zeker met gratis entree als lid).

Link naar reactie
6 uren geleden, Lecram zei:

Facts is een comic con met een deel apart met tekenaars, zowel comic als europees.

De stripdagen heeft echter veel meer stripstands, is een stripbeurs, alleen geen internationale tekenaars.

Ik hoop dat jij gelijk hebt. Als ik nu op de DCC site kijk is de grote zaal volgeboekt en is de zaal voor de stripdagen qua stands nog zo goed als leeg. Net van de DCC site gehaald, maar hopelijk is dit achterhaalde informatie.

 

DCC stripbeurs.JPG

Link naar reactie

Het is dat het gratis is... ( mits strip schap tijdig de lidkaarten verzend) maar anders ging ik zeker niet... nu twijfel ik nog. Gaat mij niet om de tekenaars alleen maar gewoon wat is er te doen en zien. Comic con ken ik van facts... kan naar mijn weten moeilijk beter dan daar dus als ik dat wil is een bezoekje Gent een aanrader. Staan er alleen handelaren die voor de hoofdprijs hun sta geld er uig moeten halen ( begrijpelijk) dsn ga ik liever naar mijn. SSZ 

Link naar reactie
2 uren geleden, Sssneraul zei:

Het is dat het gratis is... ( mits strip schap tijdig de lidkaarten verzend) maar anders ging ik zeker niet... nu twijfel ik nog. Gaat mij niet om de tekenaars alleen maar gewoon wat is er te doen en zien. Comic con ken ik van facts... kan naar mijn weten moeilijk beter dan daar dus als ik dat wil is een bezoekje Gent een aanrader. Staan er alleen handelaren die voor de hoofdprijs hun sta geld er uig moeten halen ( begrijpelijk) dsn ga ik liever naar mijn. SSZ 

Comic Con Utrecht is prima, al ben ik pas 1 keer geweest, het was toen zeker niet minder dan Gent, alleen Gent heeft tekenaars (dank Stefaan en Peter), de reden dat jullie (en ik ook) naar Gent afreizen of een beurs bezoeken. Dus zeuren op DCC slaat nergens op, het stripdagen deel ziet er echter nog niet veelbelovend uit, maar zal net als al onze andere stripbeurzen gewoon weer stands hebben van DLC Eppo L Hum Arcadia etc etc. Daarnaast ook gewoon de gebruikelijke handelaren/SSZ. Maar er zijn teveel beurzen, dus iedereen is wel beetje uitgekeken op bovengenoemde stands (of heeft ze al 10x gezien) en als er dan geen nieuwe tekenaars zijn.......is er voor de happy few verzamelaars niks nieuws onder de zon.........

Dus gewoon lekker dichtbij, gratis entree, drie hallen meer met DCC en dan kom ik de dag wel door.

   

Link naar reactie

Als de organisatie van de Con een beetje meewerkt komen een paar van deze dames naar Utrecht om de bezoekers van de Comic Con ook naar De Stripdagen te lokken - en dan met name naar de HUM-kraam natuurlijk:

 

CS_pic.thumb.jpg.80ca66f42dee8c47e907e2598fbdf165.jpg

 

Heren opgelet: de jurkjes zijn ook in onze kraam te koop (of beter: te bestellen want ze worden op maat gemaakt). Leuk voor je vrouw of buitenvrouw :e012:. Beter te bekijken op: http://comicsexyfashion.com/

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
Gast Ssnerual's vrienden
41 minuten geleden, eriktex zei:

Ik probeer gewoon Sneraul over de streep te trekken :e007:.

Ach, met tieten en gratis entree is voor Ssnerual aan alles voldaan....onze geilgier.....hahaha

Link naar reactie
21 hours ago, Lecram said:

Comic Con Utrecht is prima, al ben ik pas 1 keer geweest, het was toen zeker niet minder dan Gent, alleen Gent heeft tekenaars (dank Stefaan en Peter), de reden dat jullie (en ik ook) naar Gent afreizen of een beurs bezoeken.   

Dank u. Daar doen we het ook voor. :e005: Verwacht je maar aan nieuwe aankondigingen van een 4 à 5 tal tekenaars in de komende dagen voor FACTS :e007:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...