Ga naar inhoud

Stripdagen 2018 en Dutch Comic Con


Lecram

Recommended Posts

4 uren geleden, jbsjj1 zei:

zo vandaag even boekenbeurs gedaan in Brussel,entree gratis, parking hele dag 7 euro, en en passant even 2 dedi's van Enki Bilal en eentje van JL Tripp,aankoop voor de dedi's waren niet verplicht ,doch wel gedaan uit goei fatsoen,

dus stripschap er is nog iets te leren van de Belgen.

Schitterende beurs idd.  Wel enkel boeken in het Frans.  Heb je van Bilal een echte dédi gekregen of enkel een handtekening? http://www.comicartfans.com/gallerypiece.asp?piece=492190 eentje uit de oude doos

Link naar reactie

komen er nu nog internationale tekenaars?

..ook dacht ik dat Charel Cambre zou komen, weet iemand daar wat van?

 

Zelf ben ik nog in grote twijfel om naar de beurs te gaan, ik ben meer een dedi- jager.

..Maar dit wordt mijn eerste dutch comic con, ben benieuwd!  ..als ik ga....

Link naar reactie
17 uren geleden, jbsjj1 zei:

 

dus stripschap er is nog iets te leren van de Belgen.

dat is nogal oneerlijk!!

17 uren geleden, eriktex zei:

Hoeveel subsidie krijgt die boekenbeurs? 

Daarom dus :)

14 uren geleden, marioboon zei:

 

En zo hoort het ook: bevordering van de cultuur mag wat kosten.

DAAAAAARRR ben ik het volhartig mee eens!!!

Maar tot zover de culturele verschillen en de besteding van belastingcenten :)

2 uren geleden, Gast rever zei:

komen er nu nog internationale tekenaars?

 

dat zou voor het eerst zijn, denk ik

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
19 uren geleden, jbsjj1 zei:

zo vandaag even boekenbeurs gedaan in Brussel,entree gratis, parking hele dag 7 euro, en en passant even 2 dedi's van Enki Bilal en eentje van JL Tripp,aankoop voor de dedi's waren niet verplicht ,doch wel gedaan uit goei fatsoen,

dus stripschap er is nog iets te leren van de Belgen.

Dat is onvergelijkbaar.....die twee tekenaars zitten bij grote uitgeverijen op een grote jaarlijkse reguliere boekenbeurs....heel ander concept met zoals ik hier lees veel subsidie. De organisatie daar heeft een heel andere rol dan stripschap.

ik hoop toch niet dat we vinden dat we om mij en een 25 tal dedie jagers tevreden te stellen subsidie moeten gebruiken om striptekenaars hierheen te halen....haha.....

 

Als je “en passent” twee dedies scoort, bedoel je dat je eigenlijk de hele dag voor franstalige kookboeken of romans kwam en zomaar tussendoor een bilal en tripp tekening kreeg?

 

ik ben trouwens twee keer op foire geweest, compleet franstalig, giga groot met vooral gewone franstalige boeken en verplichte boekaankoop.

Alleen interessant voor tekenaars (kan reden zijn om te gaan),verder helemaal niks anders of je moet franstalig zijn. Dan loop ik duizend keer liever door comic con hallen (buiten de tekenaars dan).

 

ik ben trouwens wel eens dat 20 euro parkeren erg duur is....maar het zijn in nl helaas de prijzen voor dagje parkeren. 

 

Link naar reactie
46 minuten geleden, Lecram zei:

Dat is onvergelijkbaar.....die twee tekenaars zitten bij grote uitgeverijen op een grote jaarlijkse reguliere boekenbeurs....heel ander concept met zoals ik hier lees veel subsidie. De organisatie daar heeft een heel andere rol dan stripschap.

ik hoop toch niet dat we vinden dat we om mij en een 25 tal dedie jagers tevreden te stellen subsidie moeten gebruiken om striptekenaars hierheen te halen....haha.....

 

Als je “en passent” twee dedies scoort, bedoel je dat je eigenlijk de hele dag voor franstalige kookboeken of romans kwam en zomaar tussendoor een bilal en tripp tekening kreeg?

 

ik ben trouwens twee keer op foire geweest, compleet franstalig, giga groot met vooral gewone franstalige boeken en verplichte boekaankoop.

Alleen interessant voor tekenaars (kan reden zijn om te gaan),verder helemaal niks anders of je moet franstalig zijn. Dan loop ik duizend keer liever door comic con hallen (buiten de tekenaars dan).

 

ik ben trouwens wel eens dat 20 euro parkeren erg duur is....maar het zijn in nl helaas de prijzen voor dagje parkeren. 

 

en passent was een beetje sarcastisch bedoeld ,ben gegaan met bedoeling Bilal signatuur te bemachtigen ,Hij was in zijn goede doen en zijn 2 dedi's geworden, is ook niet altijd zo geweest

en inderdaad 99% Franstalig ,doch na een mailtje naar Casterman lag er voor de liefhebbers een stapeltje BUG nederlandstalig

en begrijp me niet verkeerd ,jaren naar stripschapdagen geweest doch vind nu met huidige prijs van 2x20 euro entree en 20 euro parkeren teveel voor me want heb geen interesse voor comic con

Link naar reactie
1 uur geleden, Lecram zei:

Dat is onvergelijkbaar.....die twee tekenaars zitten bij grote uitgeverijen op een grote jaarlijkse reguliere boekenbeurs....heel ander concept met zoals ik hier lees veel subsidie. De organisatie daar heeft een heel andere rol dan stripschap.

ik hoop toch niet dat we vinden dat we om mij en een 25 tal dedie jagers tevreden te stellen subsidie moeten gebruiken om striptekenaars hierheen te halen....haha.....

 

Als je “en passent” twee dedies scoort, bedoel je dat je eigenlijk de hele dag voor franstalige kookboeken of romans kwam en zomaar tussendoor een bilal en tripp tekening kreeg?

 

ik ben trouwens twee keer op foire geweest, compleet franstalig, giga groot met vooral gewone franstalige boeken en verplichte boekaankoop.

Alleen interessant voor tekenaars (kan reden zijn om te gaan),verder helemaal niks anders of je moet franstalig zijn. Dan loop ik duizend keer liever door comic con hallen (buiten de tekenaars dan).

 

ik ben trouwens wel eens dat 20 euro parkeren erg duur is....maar het zijn in nl helaas de prijzen voor dagje parkeren. 

 

Volgens mij op zaterdag bij vooraf reserveren 13 Euro (ook fors) en zondag dus gratis, mits je buiten een parkeerplek kunt vinden...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
Op 23 februari 2018 om 09:27, Lecram zei:

hahaha...........beetje voorbarig en zonder enige wetenschap.....wacht het nu eerst eens af.

Ik vrees ook voor het stripdeel, maar ik ga het eerst eens bekijken. Misschien valt het mee en is er inderdaad meer leven in de brouwerij en misschien is de striphal een doodse lege hal tussen de hectiek van de hallen van de DCC...... 

 

L en DLC staan bijvoorbeeld gewoon op de beurs en hun kennende komen er gewoon beursuitgaven, daar ben ik zeker van.

Dachten jullie trouwens dat ik geen parkeergeld hoeft te betalen als ik naar een popconcert ga of naar een voetbalwedstrijd of naar stripfestival Breda of het stripfestival In Brussel? 

 

Een combinatie met een Comic Con is natuurlijk een prima combinatie, als je van strips houdt is het meestal ook zo dat je open staat voor comics, tv series, andere verzamelingen etc. of hebben we hier met allemaal linnen tasjes bananendozen "vroeger was alles beter" ideeeen te maken? Niks mis mee, maar daar draai je geen stripdagen meer op, zo realistisch moet je zijn, dan zijn er genoeg alternatieven zoals jullie al aangeven. 

Je ziet ook totaal verschillende interpretaties, gast Spirou vond de dagen in Rijswijk goed, daar denkt bijna iedereen anders over, want die waren erbarmelijk slecht in mijn ogen. Niks nieuws, geen tekenaars, geen grote uitgevers, allemaal ouwe meuk en dodelijk saai.

 

En misschien een tip, als jullie de Nederlandse strips zo'n warm hart toedragen, wordt dan lid voor een paar grijpstuivers van het stripschap (je ontvangt dan ook nog een aantal bladen per jaar) en dan kom je er gratis in.

Ook al ben ik het met veel niet eens, ik steun de club, omdat strips een grote hobby van mij zijn.      

 

 

 

 

  

 

X2

Link naar reactie
4 uren geleden, shakeitupguy zei:

Daar kun je mis in zijn. Met de info die je al vindt op sociale media berichten van de tekenaars of uitgeverijen, komen er al tenminste 3 internationale tekenaars (niet Nederlands-Belgisch) naar Dutch Comic Con.

Waarom zetten ze die dan niet op de site? Jullie hebben zo'n mooi overzicht, waarom dan niet ook voor DCC/Stripdagen.

Link naar reactie
15 uren geleden, jbsjj1 zei:

en passent was een beetje sarcastisch bedoeld ,ben gegaan met bedoeling Bilal signatuur te bemachtigen ,Hij was in zijn goede doen en zijn 2 dedi's geworden, is ook niet altijd zo geweest

en inderdaad 99% Franstalig ,doch na een mailtje naar Casterman lag er voor de liefhebbers een stapeltje BUG nederlandstalig

en begrijp me niet verkeerd ,jaren naar stripschapdagen geweest doch vind nu met huidige prijs van 2x20 euro entree en 20 euro parkeren teveel voor me want heb geen interesse voor comic con

Als je je auto parkeert op P+R Westraven (€5) kan je met 4 (!) man via de sneltram naar de Jaarbeurs en terug....

Kosten per persoon €1,25 voor een hele dag parkeren.

Link naar reactie
12 uren geleden, shakeitupguy zei:

Daar kun je mis in zijn. Met de info die je al vindt op sociale media berichten van de tekenaars of uitgeverijen, komen er al tenminste 3 internationale tekenaars (niet Nederlands-Belgisch) naar Dutch Comic Con.

o vertel :) . Hou dat eens niet zo lekker voor je :D

O wacht... dan is er nog de vraag wie een GAST is van de organisatie en wie niet. Vind ik ook altijd wel interessant!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

valt dus wel beter te overzien, kostentechnisch :)

Heb ik zelf in 2016 ook gedaan... was leuk totdat we op het station aankwamen en mijn oudste zoon zei "ik heb het vrijkaartje in de auto laten liggen" dus we konden de route NOG een keer maken :D

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

 

 

Op 24-2-2018 om 20:29, jbsjj1 zei:

zo vandaag even boekenbeurs gedaan in Brussel,entree gratis, parking hele dag 7 euro, en en passant even 2 dedi's van Enki Bilal en eentje van JL Tripp,aankoop voor de dedi's waren niet verplicht ,doch wel gedaan uit goei fatsoen,

dus stripschap er is nog iets te leren van de Belgen.

 

 

ik citeer uit vrt NWS:

 

"Vlaanderen is volgend jaar eregast van de "Foire du Livre de Bruxelles", de bekendste Franstalige tegenhanger van de Antwerpse Boekenbeurs. De beurs loopt van 14 tot 17 februari 2019. Het nieuws is aangekondigd bij de afsluiting van de editie 2018 van de Brusselse boekenbeurs. Alle genres zullen aan bod komen, van jeugdliteratuur, poëzie, romans en non-fiction tot strips, vertaald of in het Nederlands. De beurs wil op die manier literatuur uit Vlaanderen bekender maken bij een Franstalig publiek. En tegelijkertijd is het ook een manier om meer Nederlandstalige bezoekers uit Vlaanderen en Brussel naar het evenement te lokken. De bedoeling is ook om de Franstalige en Nederlandstalige boekenwereld in ons land dichter bij elkaar te brengen. Vlaams minister van Cultuur Sven Gatz maakt voor dit initiatief 400.000 euro vrij."

 

p.s. Stripschap organiseert geen boekenbeurs.....

 

Link naar reactie
Op 2/17/2018 om 19:05, eriktex zei:

Als de organisatie van de Con een beetje meewerkt komen een paar van deze dames naar Utrecht om de bezoekers van de Comic Con ook naar De Stripdagen te lokken - en dan met name naar de HUM-kraam natuurlijk:

 

CS_pic.thumb.jpg.80ca66f42dee8c47e907e2598fbdf165.jpg

 

Heren opgelet: de jurkjes zijn ook in onze kraam te koop (of beter: te bestellen want ze worden op maat gemaakt). Leuk voor je vrouw of buitenvrouw :e012:. Beter te bekijken op: http://comicsexyfashion.com/

Kreeg net een mailtje van de organisatie (niet het stripschap) dat het verboden is om te flyeren. De enige promotie die is toegestaan is via allerlei (dure) advertenties in programmaboekjes en websites...

 

Oftewel, het lijkt er op dat we de comic girls moeten thuislaten. Spijtig. Ik ben er wel even klaar mee daar in Utrecht, voor wat betreft de promotie moeten we 't overlaten aan de professionele organisaties als Easyfairs en Het stripschap... Die laatste club laat overigens helemaal niets meer van zich horen, die zijn volgens mij alleen nog bezig met de organisatie van hun eigen feestje - het uitreiken van De Stripschapprijzen.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
1 uur terug, eriktex zei:

4 ton... daar kan ik ook wel een paar tekenaars mee regelen 😁.

Je vergeet dat de toeschouwers in Utrecht een flinke entree betalen. Laat ik het eens houden op 50.000 x 20 Euro ~ 1 miljoen euro. 

 

Is het te veel gevraagd om daar weer een gedeelte van uit te geven aan dingen die leuk zijn voor de bezoekers , zoals bv tekenaars? De tekenaars kunnen toch niet alleen van de standhouders komen, die sowieso al een flinke standhuur betalen? 

Link naar reactie
20 minuten geleden, boomvavavoom zei:

35k vermoed ik. Niet 50k

Hm, vorig jaar waren het er al 32k met een stijgende trend. Als het er 35k worden, wil dat m.i. zeggen dat de Stripdagen effectief geen enkele bijdrage aan het bezoekersaantal hebben geleverd.

 

Anyway, er zal hoe dan ook een hoop geld binnenkomen aan entreegelden en standhuur en het is niet meer dan logisch om tenminste een deel daarvan ook weer aan leuke dingen voor de bezoekers uit te geven. Als Het Stripschap niet een gedeelte van dat geld heeft geclaimd om uit te geven aan tekenaars en andere dingen voor stripliefhebbers, hebben ze gewoon zitten slapen.

Link naar reactie

Ik denk niet dat er voor het stripschap iets te claimen valt.

Zij hebben zich verbonden met Dutch commic con,

brengen daarmee tot op het moment 15 tekenaars aan waar het er vorige dutch commic con 0 waren.

Krijgen een gratis podium voor hun stripschap prijs en hebben 0% financieel risico

Ik denk dat beide partijen dit als een prima deal zien.

En voor die 20 Dedi jagers in Nederland hebben we Haarlem, Veldhoven en Breda nog.

Link naar reactie
28 minuten geleden, sjaakie zei:

Ik denk niet dat er voor het stripschap iets te claimen valt.

Zij hebben zich verbonden met Dutch commic con

Dat is een kwestie van onderhandelen, als je een paar duizend toeschouwers inbrengt kun je ook een gedeelte van de opbrengsten vragen om er iets mee te organiseren. En aangezien dezelfde organisatie daartoe bij FACTS ook toe bereid is, lijkt mij dat dat ze daar best fondsen beschikbaar voor willen stellen. 

32 minuten geleden, sjaakie zei:

brengen daarmee tot op het moment 15 tekenaars aan waar het er vorige dutch commic con 0 waren.

  Ze brengen geen tekenaars mee, die komen van de standhouders af.

34 minuten geleden, sjaakie zei:

Ik denk dat beide partijen dit als een prima deal zien.

Nog wel, maar ik vraag me af of Easyfairs niet een actievere partner had verwacht. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Noël zei:

"2018 wordt het jaar van 50 jaar Het Stripschap" 

 

Ik vermoed ook het laatste jaar. 

 

https://stripjournaal.com/2018/01/04/50-jaar-het-stripschap/  

 

 

Onthutsend verhaal over slecht functionerende c.q. frauderende penningmeesters, goedwillende amateurs en te grote ego's. Hopen dat de weg naar boven weer ingeslagen kan worden maar ik ben er bang voor.....

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...