Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (11)] pagina 29 vs. pagina 26


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

69 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 21-12-17 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

3.JPG.a2884495a63ea6294e443774bb9cae1d.J

 

De spiegelcompositie over 2 pagina's uit "De zeven levens van de sperwer".  Eerst de 2 pagina's apart maar mijn inzending betreft dus de 2 pagina's samen, te bezien als één geheel.

 

Theodoor

 

 

B

 

who.png.c67e39ceea567112eb51a331794930aa

 

Ik meen eens gelezen te hebben dat toen Martin Lodewijk deze splash zag hij bijna niet kon geloven dat mensenhanden dit hadden gemaakt. Ik sluit me daar bij aan. Dit is echt zo ongelofelijk briljant gedaan... Don Lawrence was n groots kunstenaar.

 

sanderg

Link naar reactie

Dat is mijn gemakkelijkste keuze tot nu toe.

 

A zijn weinig dynamische talking heads en ik ben geen fan van het realisme van Juillard. Die spiegeling is in dit geval een flauw trucje.

B is indrukwekkend. Enkel de bedenking dat het meer een illustratie is dan een functionele tekening in een stripverhaal. Daarom voor mij geen kandidaat eindwinnaar, maar duidelijk de winnaar van deze ronde.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Pff weer niets voor mij. Het spiegelingstruukje vond ik sterker in Schuitens NOGEON. Daar werd tenminste een volledige strip gespiegeld. 

 

B is knap gedaan maar is een illustratie. Mijn uiteindelijke keuze zal tekstballonnen bevatten én interactie van personages tussen de verschillende kaders. Persoonlijk vind ik Don Lawrence teveel een illustrator dan een striptekenaar. Die originele platen met die lege tekstballonnen zijn gewoon saai. Allemaal losstaande kadertjes naast elkaar.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

tja... wat zal ik eens kiezen ;-)  

Alhoewel ik ook een heel groot fan ben van Juillard.

 

Het is werkelijk ongelofelijk hoe Don Lawrence deze plaat heeft gemaakt... en helemaal met de hand! geen computer bij aan te pas gekomen.

 

De manier ook waarop de planeet in de verte verdwijnt in het donker.. ongelofelijk knap gedaan..

2

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...