Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (8)] pagina 58 vs. pagina 24


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 19-01-18 at 07:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

1.png.bceaffef1190596a6dd77d2e2c84381b.p

 

Jerome K Jerome Bloks van Dodier.

Een scène waarin de sympathieke detective op zijn solex een politiewagen schaduwt. De beelden zijn erg goed gekozen. Bloks komt maar enkele keren in beeld, soms alleen zijn hoofd in een spiegel, de band van zijn solex...

Dodier gebruikt heel vaak foto's als basis en dat merk je wel. Toch leven zijn personages en zijn platen.

Ook een zulke heldere vertelling dat woorden achterwege kunnen blijven.

 

dirk (monsieur toupet)

 

 

B

 

Elektra.jpg.9fec96062303002a067a964b960b

 

Ik weet dat ik voor het eerst Elektra Lives Again (1990) las van Frank Miller. Deze intrigerende plaat is me altijd bijgebleven omdat er zo weinig gebeurt. De scene is op zich nogal oninteressant en saai, maar de manier waarop het haast op een Escher-achtige manier wordt uitgebeeld vond (en vind ik) machtig mooi. De plaat bevreemdt als je weet dat de hoofdpersoon, Matt Murdoch, blind is. Hij staat soepel op en loopt nonchanlant, mompelend de trap af. Het kleurgebruik van Lynn Varley maakt deze plaat af.

 

Gio

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
1 uur geleden, sanderg zei:

2

 

Exactly my thoughts 

 

Ik ben overigens ook van mening dat er bij B iets niet klopt.. het perspectief van de bovenste verdieping lijkt onjuist 

Dat denk ik niet.  Volgens mij veranderd het perspectief geleidelijk aan een beetje wanneer je ogen de pagina volgen, zoals een camera-beweging in dergelijke zou doen.

EDIT: Ok, ik denk te begrijpen wat je bedoelde.  Die muren, die box, dat bed tegenover de rest ... Dat lijkt inderdaad niet te kloppen.  Maar ik zag het als deel van de nachtmerrie eigenlijk. Heel bewust zo gedaan. Misschien is het gewoon slecht getekend, dat kan ook. :) 

Ik kies ook voor B overigens.

De schijnbaar simplistische aanpak van A mag trouwens niet onderschat worden.  Zeer doeltreffend gekaderd.  Het geeft me zelfs zin om die (voor mij onbekende) reeks te ontdekken.  Maar het moet ook gezegd dat al die elementen (de spiegel, het voorwiel, ...) typische camerastandpunten zijn die constant in genrefilms en series voor komen.  Dus 't is eerder goed gebruikt dan goed bedacht.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
17 minutes ago, esteban² said:

Dat denk ik niet.  Volgens mij veranderd het perspectief geleidelijk aan een beetje wanneer je ogen de pagina volgen, zoals een camera-beweging in dergelijke zou doen.

EDIT: Ok, ik denk te begrijpen wat je bedoelde.  Die muren, die box, dat bed tegenover de rest ... Dat lijkt inderdaad niet te kloppen.  Maar ik zag het als deel van de nachtmerrie eigenlijk. Heel bewust zo gedaan. Misschien is het gewoon slecht getekend, dat kan ook. :) 

Ik kies ook voor B overigens.

De schijnbaar simplistische aanpak van A mag trouwens niet onderschat worden.  Zeer doeltreffend gekaderd.  Het geeft me zelfs zin om die (voor mij onbekende) reeks te ontdekken.  Maar het moet ook gezegd dat al die elementen (de spiegel, het voorwiel, ...) typische camerastandpunten zijn die constant in genrefilms en series voor komen.  Dus 't is eerder goed gebruikt dan goed bedacht.

die muren, die box, dat bed tegenover de rest ... Dat lijkt inderdaad niet te kloppen.

 

Yep! Dat bedoelde ik precies :-) Overigens vind ik het kereltje ook niet zo best getekend.. Mensen tekenen is en blijft moeilijk.. Veel (strip)tekenaars kunnen geweldige landschappen tekenen maar zijn niet zo sterk in het tekenen van mensen- de verhoudingen, (suggesties) van beweging etc. Hermann vind ik daarvan een schoolvoorbeeld. Kan erg goed landschappen tekenen e.d. maar mensen... (vooral de vrouwen...;-)  Lullig voor die man dat dat echt een soort legacy van m lijkt te worden.. De tekenaar die enkel lelijke vrouwen kon tekenen.. 

 

Rosinski daarentegen vind ik bijvoorbeeld een tekenaar die uitstekend mensen tekent! Met name in zijn oudere werk (jaren '80) klopte daarin alles. Verhoudingen/ expressie etc..  

Link naar reactie
57 minuten geleden, sanderg zei:

 

 Lullig voor die man dat dat echt een soort legacy van m lijkt te worden.. De tekenaar die enkel lelijke vrouwen kon tekenen.. 

 

Niet mee eens. Ben er van overtuigd dat dat niet zijn legacy zal worden. Daar heeft hij veel teveel mooie dingen voor gemaakt. Dat zal altijd de bovenhand hebben...

Link naar reactie
1 uur terug, Tweetie zei:

Ik vind haar nogal mismaakt. De benen zijn te kort t.o.v. de romp. 

Daar kan zij niets aan doen, he. (Ik zag net op straat een vrouw staan met gelijkaardige benen, en ze had dan ook nog eens een zeer onflatterende broek aan.)

De meeste tekenaars tekenen bij voorkeur knappe vrouwen, maar in realiteit zijn de meeste eerder aan de lelijke kant. Net als de mannen overigens.

Link naar reactie
38 minuten geleden, Kool Thing zei:

Wat een mooie plaat van Jerome K Jerome Bloks. En iemand zei het al in een vorige topic. Dat stukje wiel in het kadertje linksonder is zo waw!!! Een achtervolging buiten beeld <3

Zelfs dat eerste prentje is geniaal in al zijn eenvoud.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...