Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (16)] achtercover 4 vs. achtercover 64


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 24-01-19 at 07:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

4.jpg.cac57b033e946807160f6d9c8e92eeec.j

 

De Asterix backcover is uiteraard ook een hele beroemde (en mooie vind ik). Wel jammer van die streepjescode..

 

sanderg

 

 

B

 

DEE5CDA8-4887-455D-B78F-11C15790D354.jpe

 

Undertaker 4. Klassiek maar Bon klassiek. Deze past gewoonweg perfect bij zijn verhaal.

 

Ambreville

Link naar reactie

 

31 minuten geleden, Waldorf zei:

Twee variaties op hetzelfde thema, beiden niet interessant. Ik kies dan maar voor Asterix. 

De ene variatie is doordachter dan de andere.

 

In variatie A schuilt nog een zekere logica. Obelix doet waar ie goed in is, een menhir hakken. 

 

Variatie B slaat nergens op. Waarom zou een begrafenisondernemer letters hakken in een... Wat is het nou eigenlijk? Een rechtopstaande kist of een steen die op een kist lijkt? 

 

Toch ook maar op A. gestemd, ondanks dat rare korte trapje en ondanks dat ik me afvraag of de lompe Obelix zo fijnzinnig 35 titels kan uithakken.

 

Juist daarom is deze mooier:

 

asterix.thumb.jpg.f2247973590f9c08d2f808c9fc04e98b.jpg

Link naar reactie

Hoe meer ik erover nadenk, hoe zwakker ik B. vindt.

 

A. is tenminste nog actief, er gebeurt iets. Op B. staat Crow alleen maar passief te kijken, met een hamertje in zijn hand (dat daar erg lullig hangt. En waar is de beitel?).

 

De undertaker had natuurlijk gewoon op zijn hurken moeten zitten en letters uithakken in een echte grafsteen, dan was het een sterke kandidaat geweest.

 

1000?cb=20170410185958

 

 

 

 

Link naar reactie
40 minuten geleden, Ambreville zei:

Komt dat uit Google of Comicrack?

Via Google.

 

Ik voer geen campagne voor A. hoor, eigenlijk kan die me ook niet bekoren (finale tussen Lucky Luke en de Exterminator zou amusant zijn).

 

Dit vind ik trouwens wel een aardig opzetje voor een alternatieve achtercover (grimmige achtergrond, gieren etc er even bij denken...):  

 

exlibris.thumb.jpg.765cee747fc21bc36687852dbe72a089.jpg

 

Nog steeds passief maar wel een duidelijke grafsteen en we zien het smoel van Crow. 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Vittorio zei:

asterix.thumb.jpg.f2247973590f9c08d2f808c9fc04e98b.jpg

Veel mooiere tekening dan de ingediende achtercover. Ook qua inkleuring.

Die achtercovertekening is dus eigenlijk gewoon deze tekening, maar dan verknipt en een beetje bijgewerkt. Verklaart ook dat belachelijke laddertje. Uderzo was gewoon te lui om iets nieuws te tekenen.

Link naar reactie
1 uur geleden, Tom B zei:

Veel mooiere tekening dan de ingediende achtercover. Ook qua inkleuring.

Die achtercovertekening is dus eigenlijk gewoon deze tekening, maar dan verknipt en een beetje bijgewerkt. Verklaart ook dat belachelijke laddertje. Uderzo was gewoon te lui om iets nieuws te tekenen.

Die veel mooiere tekening heeft-ie speciaal ontworpen voor het het filmalbum van 'Le coup du menhir' (de knallende ketel) uit 1989. Nou ja, ik heb mijn stem ingetrokken, de luie lapzwans mag hier niet mee wegkomen 👹 

Link naar reactie

t kan aan mij liggen maar t lijkt erop dat t trapje steeds kleiner wordt naarmate er meer titels zijn verschenen- lijkt me logisch! ik moet nochtans bekennen dat de cover met de grovere letters en de lange trap inderdaad wel beter is.. dessalniettemin blijf ik t idee erg leuk vinden en straalt t geheel vrolijkheid uit (precies in de geest van de strips). Dat is al n verdienste op zich

Link naar reactie

Ik vind dat kleine, nutteloze trapje ook gewoon een goeie grap.

 

Los daarvan antwoord ik voorlopig nog niet, ik vind dit twee evenwaardige kandidaten. Mijn stem zal van de goesting van de dag afhangen.

 

Pluspunten voor Undertaker omdat de lettering leesbaarder is. Minpunten voor Undertaker omdat hij dat hamertje wel heel camp vasthoudt.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Yncke zei:

De enige reden waarom B die neuslengte van A wint voor mij, is omdat de verschenen titels zo mooi de vorm van de doodskist volgen. Misschien niet in 't Frans, maar da's niet de inzending waarop gestemd wordt. :)

Wat een bijzondere waarneming...

 

De Fransen zijn uitgelijnd: 

 

Verso_312736.jpg

 

Op basis van het ruige De Goudvreter had ik in het origineel Le bouffeur d'or verwacht. Lekker pittig vertaald deze keer 😎

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...