Ga naar inhoud

[Derde Ronde (4)] achtercover 3 vs. achtercover 21


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

67 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 28-01-19 at 07:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

kuifje.jpg.04dfc59b30472aebf8a99f88d361c

 

Deze Kuifje achtercover is echt pure nostalgie voor mij.  Overigens is deze Zuid-Afrikaanse variant de beste afbeelding die ik zo 123 kon vinden. De taal in kwestie is dus puur toeval en dient wat mij betreft niet te worden meegenomen in de beoordeling.

Ik denk dat ik persoonlijk deze backcover nog hoger waardeer dan de Sus en Wis.

 

sanderg

 

 

B

 

21.png.af893a78005305873869e184a7d44bc3.

 

Lucky Luke die sneller schiet dan zijn schaduw is uiteraard een iconische en alom gekende backcover. Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat naar deze achterplat uit begin jaren vijftig met een melancholische cowboy.

 

Tuizentfloot

Link naar reactie

A trekt op niks met al die verschillende groottes van de figuren etc., enig perspectief lijkt te ontbreken. Als je dan probeert de albums en series in een achterplaat te zetten neem dan in elk geval de moeite om dat netjes te doen.

 

B is erg wennen. Ik kan me nog goed herinneren na eerst latere albums te lezen (o.a. De Zingende Draad) aangekomen te zijn bij de eerste albums. Met daarin een totaal andere Lucky Luke en Jolly Jumper. De latere tekeningen konden me automatisch beter smaken en zo gaat het ook bij de achtercover. Wat mij betreft geen hoogvlieger dus, maar toch een stem voor B.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Ambreville zei:

Onweerlegbaar argument. Ik heb geen idee van de ladder, maar Jommeke en Nero wenken voor een duel.

Een eindduel tussen de twee Lucky's behoort tot de mogelijkheden. Ze schieten mekaar af en het depressieve paard blijft over. Een mooi triest einde, helemaal van deze tijd 😐

Link naar reactie
36 minuten geleden, Rork zei:

A trekt op niks met al die verschillende groottes van de figuren etc., enig perspectief lijkt te ontbreken. Als je dan probeert de albums en series in een achterplaat te zetten neem dan in elk geval de moeite om dat netjes te doen.

 

B is erg wennen. Ik kan me nog goed herinneren na eerst latere albums te lezen (o.a. De Zingende Draad) aangekomen te zijn bij de eerste albums. Met daarin een totaal andere Lucky Luke en Jolly Jumper. De latere tekeningen konden me automatisch beter smaken en zo gaat het ook bij de achtercover. Wat mij betreft geen hoogvlieger dus, maar toch een stem voor B.

Maar die verschillende groottes zijn helemaal niet zo fout. Kuifje, Zonnebloem, Jo, Suus en Jokko en de Jannssens zijn in ieder geval perfect in perspectief getekend.

 

Bij B stoort die maan en die cactus me. Beter ware zonder geweest. En die tekst maakt het ook niet bepaald beter. Teveel lettertypes. En is Lucky Luke een vrolijke cowboy? Hij lacht in ieder geval bitter weinig.

Link naar reactie
23 minuten geleden, Tom B zei:

Maar die verschillende groottes zijn helemaal niet zo fout. Kuifje, Zonnebloem, Jo, Suus en Jokko en de Jannssens zijn in ieder geval perfect in perspectief getekend.

Maar Quick en Flupke en Kapitein Haddock niet. De overige personen zijn wellicht van de juiste grootte maar lijden daarbij aan een "Uyuni-effect" waarbij het perspectief onduidelijk is. Daar kun je grappige foto's mee maken maar geen mooie backcover.

Link naar reactie
23 minuten geleden, Rork zei:

Maar Quick en Flupke en Kapitein Haddock niet. De overige personen zijn wellicht van de juiste grootte maar lijden daarbij aan een "Uyuni-effect" waarbij het perspectief onduidelijk is. Daar kun je grappige foto's mee maken maar geen mooie backcover.

Goh, moest je Kuifje ter hoogte van Haddock plaatsen zou je zien dat Kuifje een stuk groter is dan hij lijkt. En die vier rechter personages staan allemaal mooi op een rijtje, het perspectief kan daar niet duidelijker zijn.

Team Hergé staat nu niet bepaald bekend voor zijn vele tekentechnische fouten en ook hier valt dat goed mee.

Link naar reactie
1 uur geleden, Tom B zei:

 

Bij B stoort die maan en die cactus me. Beter ware zonder geweest. 

 

Het is een wassende maan, die staat symbool voor de komst van licht en geluk. Dat maakt de afbeelding nog leuker eigenlijk. Licht en geluk??? De cowboy is erg ingenomen met zichzelf en rookt kringetjes, het paard lijkt elk moment te willen springen. De tekst belooft ondertussen 'dolvermakelijke avonturen'. Alles te zamen: in al zijn tegenstrijdigheden een unieke achtercover 😎

Link naar reactie
1 uur geleden, Tom B zei:

én een z-w tekening voor een kleurenalbum!

In elk album met deze achtercover zit een overduidelijke steunkleur in de tekening, alleen niet bij de genomineerde. Ook daarin dus uitzonderlijk. 

 

Niet dat de steunkleur nou blij maakt:

 

f635cb62-8ec1-11e5-80e6-aea4efde55e9.jpg

 

Voordat er wordt overgeschakeld naar een nieuwe achtercover, mag Phil IJzerdraad het nog even zonder tekst doen:

 

47ee339a-8f17-11e5-83e0-3d7920688fa3.jpg

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...