Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

Waarom zou dit geen echte comic zijn? 

Soms begrijp ik je toch niet hoor. 

 

 

 

 

 

soms? 

 

meestal...  :e007:

 

Als ik het zo  lees is dat gewoon een komische strip. Met het ex-lief van de Joker, dat wel. :e003:

 

Enfin maakt mij niet uit hoe het genoemd wordt.

Ik heb nu al enkele comics gelezen: de Humo Marvel serie en Batman TDKR en dat vond ik helemaal niks (ik heb het al gezegd: te serieus voor mij), maar dit vind ik uitstekend.

 

Als er nog van die voornamelijk grappige tussen zitten dan ga ik die zeker verder lezen.

Heb ondertussen ook de 2 RW Harley Quinns gekocht. :)

Link naar reactie

Is dat zo een beetje gelijk Deadpool?

De film vond ik zeer goed. Maar de strips van Deadpool vind ik meestal slecht.

Ik kan het moeilijk uitleggen...

'te' grappig willen zijn...Teveel 'over the top'...

Ik ken Deadpool niet (ik ken niks van comics).

 

Maar dit zijn nogal gewelddadige, absurde komische verhalen.

 

In deze gaat ze met de bejaarde Sy Borg achter een hoop eveneens bejaarde Russische spionnen aan.

 

harley-quinn-05.jpg

Link naar reactie

Jheronimus

 

Marcel Ruijters

 

In heel Nederland valt er geen even geschikte kandidaat te vinden om de carriere van Jeroen Bosch te verstrippen.

De karakters zijn treffend neergezet in de tekenstijl die we van Marcel Ruijters kennen. De miserie die de bevolking toen moest ondergaan wordt niet uit de weg gegaan, en dat contrasteert fel met de toestanden binnen de hogere klasse. Helemaal in de stijl van Jeroen Bosch zijn schilderwerken komer er afzichtelijke gedrochten in beeld.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Dit weekend weer veel gelezen, o.a.:

 

Piraten van de Barataria integrale versie; een leuke strip, maar vooralsnog niet meer dan dat. Op zich heb ik mij geamuseerd met de personages en het verhaal, maar om nu te zeggen dat dit eindigde in een climax. Er zijn nog 2 cyclussen, ik ga nog overwegen om die ook aan te schaffen. Wat vinden jullie hiervan?

 

Mexicana deel 1; het leest allemaal vlot weg (in circa 20 minuten was dit uit), maar boeiend is het wel. Snel naar de stripwinkel om delen 2 en 3 aan te schaffen.

 

Down Under 1 t/m 3; deel 1 vond ik destijds zeer veel belovend. Deel 2 vond ik een stuk minder, maar ik dacht, dat komt bij deel 3 wel goed. Doch helaas, ook deel 3 maakt het wat mij betreft niet waar. Jammer, hier had zoveel meer in gezeten!!!

 

De Advocaat 1; echt een derde stroming reeks. Intrigerend, diverse lijntjes die later verder uitgewerkt kunnen worden. Laat deel 2 maar komen.

 

Prometheus 9; niet de moeite genomen om de eerdere delen te herlezen. Dus het lezen van een deel 9 is dan altijd wat lastig. Het kabbelt voort, het wordt tijd dat Daedelus er vaart achter zet. Dan kan ik de serie eens helemaal achter elkaar doorlezen en bepalen of dit nu goed is of dat het teleurstelt.

Link naar reactie

tumblr_o520wkOqVs1vnpb7bo4_250.jpg tumblr_o520wkOqVs1vnpb7bo2_500.jpg

Het kasteel van de sterren 2: 1869 – De verovering van de ruimte 2

Een dromerig Jules Verne-achtig verhaal met duidelijke Miyazaki-trekjes. De handeling verplaatst zich naar de donkere kant van de maan. Ik vond dit deel meeslepender dan het eerste en dat was al geen straf om te lezen.

 

tumblr_o5dnntxIWf1vnpb7bo1_250.jpg tumblr_o5dnntxIWf1vnpb7bo3_500.jpg

Tyler Cross 2: Angola 

De tweede Tyler Cross is al net zo goed als de eerste. Ditmaal bevindt Tyler zich in een gevangenis in het zuiden van de VS. Spijkerhard, broeierig en spannend.

 

tumblr_o4z1hgi1zt1vnpb7bo1_250.jpg tumblr_o4z1avra071vnpb7bo3_250.jpg tumblr_o4z1hgi1zt1vnpb7bo3_r1_500.jpg

Phoenix 1

Phoenix 2

Ik ken niet zo veel mensen die dit lezen, maar wie het leest is enthousiast. Dus toch maar eens geprobeerd en dat stelde niet teleur. Een thriller over een militair experiment dat 30 jaar na dato niet langer te verhullen blijkt te zijn. Veel vragen en weinig antwoorden houden je op het puntje van je stoel.

NIEUWE STRIPRECENSIES : siggestript.tumblr.com  ||  ALLE RECENSIES : siggestript.tumblr.com/archive

Link naar reactie

De Aanslag

 

Harry Mulisch en Milan Hulsing

 

Verstripping van de beroemde roman.

De vaart wordt er stevig ingehouden bij de zoektocht van een man naar de verantwoordelijken van de moord op zijn ouders en broer tijdens de Tweede Wereldoorlog.

De tekeningen zijn iets te minimalistisch maar het sobere kleurgebruik past wel bij het deprimerende verhaal.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Witchfinder 3: het universum rondom Hellboy wordt alsmaar interessanter. Met deze keer Sir Edward Grey in de hoofdrol in alweer een mysterieus gedoe met lekker veel horror.  *****

Ik heb weer zin gekregen om een volgende Hellboy te kopen nu (zal deel 7 worden) en als ik daarmee rond ben wacht nog Lobster Johnson en gans de B.P.R.D. reeks. Hmm, nog wat sparen...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Zwanenzang 2 - Opdat iemand ons hoort

Het is 1917. De loopgravenoorlog duurt al drie jaar en in het Franse leger dreigt muiterij. Er gaat een petitie rond waarin soldaten hun ongenoegen uiten over de legerleiding. De petitie moet in het parlement raken, maar dat ziet de legertop anders. Wie getekend heeft is een muiter. Een afdeling soldaten waagt toch de tocht naar de hoofdstad. Ze worden op de hielen gezeten door de Puzzel, een officier met gruwelijke verminkingen.

In dit tweede deel gaat de achtervolging verder. Dorison laat ons vooral nadenken over wat moed is, wie de helden zijn en wat de prijs is die de maatschappij betaalt voor de vrede. De tekeningen en vooral de prachtige kleuren contrasteren fel met de donkere teneur van het verhaal, maar soms zijn ze niet erg leesbaar. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik dacht dat ik automatisch bericht zou krijgen als er iets in deze thread werd geplaatst, maar blijkbaar moest ik die keus nog bevestigen.

 

@Gedo — Google analytics liet een piek zien die van de Getekende reep afkomstig was. Zo ontdekte ik jouw thread over recensies. Toen ik zag dat er ook bijgehouden werd wat iedereen aan het lezen was, leek me dat wel een geschikte plek om mijn eigen leesvoer te delen. Ik ben niet zo'n forumdier, dus het kan zijn dat ik het niet al te lang volhoud. Ik ben overigens niet van plan om alle boeken te plaatsen, alleen wat nieuw is of opvalt. Als ik iets in het Engels lees, dan plaats ik het op Comic van de dag, ook van de Reep.

 

@Olsimar — Je leest het goed, Phoenix gaat drie delen worden en wordt tegenwoordig uitgegeven door INdruk. Aangezien de eerste 2 delen niet scheutig zijn met onthullingen vermoed ik dat het tempo in deel 3 hoog zal liggen. Op BDGest is te zien dat het wel een album wordt van 60 pagina's dik.

NIEUWE STRIPRECENSIES : siggestript.tumblr.com  ||  ALLE RECENSIES : siggestript.tumblr.com/archive

Link naar reactie

tumblr_o5kf025M3Q1vnpb7bo2_250.jpg tumblr_o5kf025M3Q1vnpb7bo3_500.jpg

De heer Vastenavond van As integraal

Victor Tortelduif wordt wakker in het hiernamaals en ontdekt dat het niet meer is dan een treurige rotswoestijn. Maar Victor pikt het niet en maakt amok. Ondanks de humor geen lichte kost, maar wel bijzonder en de moeite van het lezen meer dan waard.

 

tumblr_o5dmdx0oQo1vnpb7bo4_r1_250.jpg tumblr_o5dmdx0oQo1vnpb7bo1_r1_500.jpg

Harmony 1: Memento

Harmony wordt wakker in een kelder zonder te weten waar ze is, waarom ze daar is en zelfs zonder te weten wie ze is. Het enige dat ze al snel ontdekt, is dat ze telekinetische krachten heeft. Sterk eerste deel van Mathieu Reynès, die we nog kennen van Alter Ego.

 

tumblr_o4vdevkwcd1vnpb7bo1_250.jpg tumblr_o4vdevkwcd1vnpb7bo3_500.jpg

Jheronimus

Hij lag al een tijdje op mijn nachtkastje en ik ben blij dat ik hem nu eindelijk eens gelezen heb. Jheronimus is misschien wel het meest toegankelijke album dat Marcel Ruijters tot nog toe gemaakt heeft, maar hij slaagt daar in zonder concessies te doen. Een album vol details over het dagelijkse leven in de Renaissance, waarmee het historischer wordt dan menig historische strip en alleen daarom al tot een genot om te lezen.

NIEUWE STRIPRECENSIES : siggestript.tumblr.com  ||  ALLE RECENSIES : siggestript.tumblr.com/archive

Link naar reactie

Gekocht en gelezen : de nieuwe Suske en Wiske. Dit album bestaat uit twee verhalen : Expeditie Robikson, waarin Lambik in Robinson Crusoë's voetstappen wil treden, en Taxi Tata, wat eigenlijk een soloverhaal van Lambik is. Wat opvalt is dat de tekeningen van het tweede verhaal zoveel beter zijn dan het eerste wat vast Dirk Stallaert's verdienste is. Toch zijn beide verhalen leuk om te lezen als tussendoortje.

Link naar reactie

tumblr_o5dkrgnouD1vnpb7bo2_250.jpg tumblr_o5dkrgnouD1vnpb7bo3_500.jpg

De avonturen van Robbedoes en Kwabbernoot 55: De marsupilami is woest

Ik ben gek op het werk van Vehlmann, maar zijn verhalen van Robbedoes en Kwabbernoot zijn drie keer niks. Het lijkt wel alsof hij niet durft te vertrouwen op zijn eigen fantasie en in plaats daarvan probeert te voldoen aan een ongeschreven standaard. Onbegrijpelijk, want Versteende reuzen was hartstikke leuk.

 

tumblr_o5dolulLgy1vnpb7bo2_250.jpg tumblr_o5dolulLgy1vnpb7bo3_500.jpg

Jheronimus Bosch

Griffo is in mijn ogen toch nog altijd een auteur uit de jaren 80 en 90. Toen viel hij op, tegenwoordig komt zijn werk geruisloos aan me voorbij. In dit album gebruikt hij ineens een heel andere tekenstijl die goed bevalt. Nou zijn verhalen nog. Jheronimus Bosch is eigenlijk best leuk, maar helaas ook vrij onopvallend met een overbodig verhaallijntje in het heden. Daar had meer ingezeten.

 

tumblr_o5b1a5fyh01vnpb7bo4_r1_250.jpg tumblr_o5b1a5fyh01vnpb7bo3_r1_500.jpg

Koralovski 1: De oligarch

Een gedegen intrige met moeizame dialogen. Goed camerawerk en goede découpage, maar matig tekenwerk. Koralovski 1 is niet onaardig, maar mist scherpte.

NIEUWE STRIPRECENSIES : siggestript.tumblr.com  ||  ALLE RECENSIES : siggestript.tumblr.com/archive

Link naar reactie

de Engelstalige editie van Freddy Lombard:

Het Testament van Godfried van Bouillon

Het olifantenkerkhof

De komeet van Carthago

Vakantie in Boedapest

F.52 (niet verschenen in het Nederlands)

 

Goed verzorgde album door Humanoids, waar het tekentalent van dhr Yves Chaland fantastisch naar voren komt.

je ziet een evolutie van zijn tekenwerk van de 1e naar zijn laatste album 

 

Het olifantenkerkhof en vakantie in Boedapest zijn de beste verhalen. 

F.52 heb ik 2x moeten lezen om het verhaal te begrijpen, maar mooi claustrofobisch getekend.

 

niet echt een minpunt, maar zou deze editie graag in grotere vorm willen hebben. Als er ooit een Nederlandse Integrale (met extra info!) verschijnt, zal ik hem zeker kopen.

post-904-0-29534100-1460919368_thumb.jpg

Link naar reactie

niet echt een minpunt, maar zou deze editie graag in grotere vorm willen hebben. Als er ooit een Nederlandse Integrale (met extra info!) verschijnt, zal ik hem zeker kopen.

 

Humanoids heeft ze in 2003 uitgegeven in twee groot formaat hardcovers met extra's in het tweede deel, die zijn met wat rondzoeken misschien nog wel te vinden.

Link naar reactie

Het Kleine Circus

 

Fred

 

Ik lees met dit album voor het eerst een werk van Fred. Geen idee waarom dat tot nu toe nooit het geval was. Misschien omdat ik geen fan ben van zijn tekenstijl? Het feit dat ik buiten de succesreeksen weinig werk van franstalige origine goed vind zal er ook wel iets mee te maken hebben.

Dit album wordt als zijn meesterwerk beschouwd, en het was naar verluidt ook het favoriete verhaal van de tekenaar.

Ik vond er weinig aan. Net zoals ik verwacht had. Verloren moeite dus alweer om toch maar iets uit die hoek te proberen.

Het zijn allemaal losse verhaaltjes van twee bladzijden. Slecht getekend bovendien, maar het dateert wel van 1973.

Een van de gags vond ik wel goed, namelijk die met de bruidsjurken. De rest is larie.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

En ja, over smaak mag men twisten maar er bestaat ook nog zoiets als een esthetische consensus: je hoeft niet van Goya te houden maar hem slecht vinden is een kleuteropvatting. Fred idem dito. Wie serieus over de negende kunst wil schrijven en geen kennis heeft genomen van zijn Philemon, toont zich evenzeer een onnozele hals.

Link naar reactie

En ja, over smaak mag men twisten maar er bestaat ook nog zoiets als een esthetische consensus: je hoeft niet van Goya te houden maar hem slecht vinden is een kleuteropvatting. Fred idem dito. Wie serieus over de negende kunst wil schrijven en geen kennis heeft genomen van zijn Philemon, toont zich evenzeer een onnozele hals.

Die laatste zin ga ik van je lenen beursganger, als we na voltooiing van de Philemon-reeks nog een dossier met achtergronden gaan publiceren. Mooi voor op de achterflap

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Vreemd dat je tegenwoordig blijkbaar zelfs het recht niet meer hebt om iets slecht te vinden.

 

Inderdaad, Beursganger slaat wild om zich heen. Mensen die niet dezelfde smaak als hem hebben zijn kleuters en onnozelaars.

Wat vinden wij van dergelijk dictatiroraal gedrag?

Ach nee, laten we het leuk houden hier.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...