Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (15)] uitvinding 24 vs. uitvinding 2


Yncke

Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?  

48 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 11-01-20 at 08:00

Recommended Posts

[Eerste Ronde (15)] uitvinding 24 vs. uitvinding 2 Slotje op: 11-1 Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?

Welke van deze twee uitvindingen vind jij de 'vernuftigste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar uitvinding zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

image.png.d30598681f1ccb7f2bd176043daa70

 

De Sprietatoom van Savantas. Het toestel dat mensen doet krimpen. Toch wel een leuk hebbeding voor bad guy.

 

esteban²

 

 

B

 

image.png.38f44c1ab611426c261ed246187134

 

Vitamientje is overigens mijn eerste klimaat-vriendelijke nominatie.

Later schaamteloos en zonder karakter geplagieerd door de grasmobiel.

 

Ambreville

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

Vitamientje / Vitamitje / Vitamietje heeft dan wel al mijn sympathie als personage, het Sprietatoom is toch nog net iets straffer in my book.

Zou het overigens geen hedendaagse oplossing zijn voor het feit dat we met teveel zijn op deze aardbol en alles naar de vaantjes helpen?  Alles en iedereen verkleinen tot op bepaalde schaal?

Beide uitvindingen komen uit hetzelfde album. :)  En oja, de formule achter de uitvinding komt van Barabas, niet van Savantas.  Savantas heeft het gestolen.  Maar Savantas is wel degene die het effectief gebruikt.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

In “Killroy was here” heeft men zo’n ganse bevolking verkleind. En in een vorig duel deed Urbanus ook zoiets maar dan met een mesthoop. M.a.w. een verkleinapparaat in strips is niet echt origineel. Was de sprietatoom hier de eerste die met dat idee kwam?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
5 uren geleden, SPeeDy zei:

In “Killroy was here” heeft men zo’n ganse bevolking verkleind. En in een vorig duel deed Urbanus ook zoiets maar dan met een mesthoop. M.a.w. een verkleinapparaat in strips is niet echt origineel. Was de sprietatoom hier de eerste die met dat idee kwam?

Nope. Dr Cyclops uit 1940, uitvinder van de Shrinking Ray.


 

4A18789B-5778-41B2-B859-8454327F80DF.jpeg.6536f41604d5a444f62cb971dc944f54.jpeg

 

 Vitamietje is hier het puurste Vandersteen verzinsel. Niet te vergeten dat zowat alle generaties in de studio haar gebruikt hebben.

 

 

 

Link naar reactie

Ik ben nooit een fan van Vitamietje geweest. Misschien omdat het te onduidelijk was wat dat ding nu eigenlijk is. Leeft het?  Is het een robot? Een hybride? Het kreeg in ieder geval ooit kinderen.

Maar nu ik erover nadenkt kan ik enkel maar besluiten dat het een technisch meesterwerkje van Barabas is. Niet alleen is het een wagen die op voedsel rijdt, het heeft ook nog eens een eigen wil/ziel én het is gebouwd uit een metaal dat van vorm kan veranderen (ik kan dat bewegend gezicht niet anders verklaren).

Die krimpstraal is gewoon wat gepruts op moleculair niveau. Iedere stripprofessor kan dat op een uurtje tijd in elkaar steken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...