Ga naar inhoud

😷 Coronavirus alias COVID - 21


Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser
On 11/22/2020 at 9:15 PM, Bonte said:

Dat is nochtans de enige reden voor de lockdowns en meltdown van de wereldeconomie.

 

Dat is echter een onderzoek in Azië en die hebben algemeen minder last van Covid-19, studies beginnen aan te tonen dat dit misschien het gevolg is van een tuberculose vaccin dat in die streken verplicht is. 

 

https://www.cedars-sinai.org/newsroom/study-tb-vaccine-linked-to-lower-risk-of-contracting-covid-19/

Ook pijnremmers( als ik het goedheb) bij reumabehandelingen blijken een remmende werking te hebben op corona. Maar dat wordt allemaal niet besproken bij de bureaucraten van de viroctatie. Net zoals choloroquine dat wel degelijk werkt. Staat zelfs op de pagina van Sciensano. Ik heb er alleszins een schermafbeeldinkje van genomen.😎

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ook al virologen horen zeggen dat vaccins alleen corona niet zullen stoppen. Dat er bijkomende virusremmende middelen zullen nodig zijn enz. Vanwege de hoge mutatiekans van het virus waardoor vaccins waardeloos worden.

 

Dus ja, dat geeft alweer extra grond om vaccinatieplicht te weigeren. Zoals in Denemarken.

 

Zelf zou ik inzetten op antilichaamtherapie. Regenerom heeft al een werkende therapie. Alweer iets waar De Afspraak virocratie niet over praat.

 

En dan zijn ze verwonderd dat een groeiend deel van de bevolking de staatsomroep en de daaraan gelieerde commerciële zenders als fake nieuws bastions bestempelen. Tjah...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

België, land waar ze 9 ( negen!) Ministers van volksgezondheid hebben is terug te vinden bij de landen waar er het meest besmettingen en coronadoden zijn. Let this sink in.

 

Ondanks de strenge lockdowns en andere debiele maatregelen. Maar wel kappen op de US.

 

Ook Zwitserland buigt niet voor Rooie Merkel. De skipistes blijven open. Net zoals in Oostenrijk.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Q: Mauser, hoe zou jij bvb een coronacrisis aanpakken, mocht je aan het hoofd staan van een gemeenschap/volk?

 

Mauser: niets. Er wordt gewoon noppes gedaan. Behalve meedelen dat er een longvirus rondwaart, dat vlug muteert, zieke en zwakke bevolkingsgroepen treft. Dat het vanuit China komt. Dat de belastingen zullen verminderd worden met 80% zodat mensen meer koopkracht hebben om beschermingsmateriaal aan te schaffen.

 

Q: maar mensen zullen massaal sterven! Onmens! Monster!

 

Mauser: toont resultaten van 2 lockdowns met beslissingsprocedures van 9 ( negen! ) ministeries van volksgezondheid. In vgl. met bvb Zwitserland.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Mauser: toont resultaten van 2 lockdowns met beslissingsprocedures van 9 ( negen! ) ministeries van volksgezondheid. In vgl. met bvb Zwitserland.

 

Mijn favoriete tsjeef Rik Van Cauwelaert haalde gisteren hetzelfde voorbeeld aan: Zwitserland, waar gezondheidszorg is gedecentraliseerd tot op het niveau van het kanton (met beslissingsbevoegdheden over meer dan 26 volksgezondheidsministers).

Ik weet niet wie gelijk heeft, daar gaat het mij niet om.

 

Maar de uitvoerende macht verspreid over 9 instanties hoeft geen probleem te betekenen. 't Is dat we hier in België leven, of in het mini-België dat Vlaanderen, Wallonië of Brussel zijn.

Link naar reactie
23 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Q: Mauser, hoe zou jij bvb een coronacrisis aanpakken, mocht je aan het hoofd staan van een gemeenschap/volk?

 

Mauser: niets. Er wordt gewoon noppes gedaan. Behalve meedelen dat er een longvirus rondwaart, dat vlug muteert, zieke en zwakke bevolkingsgroepen treft. Dat het vanuit China komt. Dat de belastingen zullen verminderd worden met 80% zodat mensen meer koopkracht hebben om beschermingsmateriaal aan te schaffen.

 

Q: maar mensen zullen massaal sterven! Onmens! Monster!

 

Mauser: toont resultaten van 2 lockdowns met beslissingsprocedures van 9 ( negen! ) ministeries van volksgezondheid. In vgl. met bvb Zwitserland.

Tanuki: zegt niets maar wijst naar Trump en zijn Kung Flu retoriek.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Uit Johns Hopkins institute/university, nu niet bepaald een van de minste onderzoeksinstellingen, komt men tot de conclusie dat er niet meer doden door covid zijn dan vorige jaren.

 

 

Screenshot_20201129-184431_Firefox.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
3 hours ago, Tanuki said:

Tanuki: zegt niets maar wijst naar Trump en zijn Kung Flu retoriek.

Mauser: wijst naar Zweden, Zwitserland.  Merkt ook even op dat Oostenrijk begint dwars te liggen door de skipistes open te houden.

Link naar reactie
On 11/28/2020 at 9:20 AM, Kameraad Mauser said:

Ook pijnremmers( als ik het goedheb) bij reumabehandelingen blijken een remmende werking te hebben op corona. Maar dat wordt allemaal niet besproken bij de bureaucraten van de viroctatie. Net zoals choloroquine dat wel degelijk werkt. Staat zelfs op de pagina van Sciensano. Ik heb er alleszins een schermafbeeldinkje van genomen.😎

Er is nochtans redelijk veel dat bekendgemaakt wordt over wat "tegen" corona werkt.

Toen werd ontdekt dat bloedverdunners hielpen, werd dat snel vespreid.

Het is niet zo dat er zo veel wordt verzwegen. Het is meer het geval dat er zo veel over wordt geleurterd, dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Link naar reactie
1 hour ago, Kameraad Mauser said:

Mauser: wijst naar Zweden, Zwitserland.  Merkt ook even op dat Oostenrijk begint dwars te liggen door de skipistes open te houden.

Mja, maar dat betekent niet dat het gezond is, hoogstens dat ze aan de economie denken.

Een van mijn buren was onlangs besmet, ook door te reizen. En hij heeft het niet ter plaats opgelopen, maar tijdens het transport.

Dat is de reden om de skipistes dicht te houden: het vervoer vermijden.

Link naar reactie
2 hours ago, Kameraad Mauser said:

Uit Johns Hopkins institute/university, nu niet bepaald een van de minste onderzoeksinstellingen, komt men tot de conclusie dat er niet meer doden door covid zijn dan vorige jaren.

 

 

Screenshot_20201129-184431_Firefox.jpg

Da's dan wel vreemd dat ik daarvan geen bevestiging vind op de website van de John Hopkins University zelf.

 

Trouwens: je kunt er toch niet naastkijken dat er in Noord-Italië en in New York in korte tijd zo veel doden waren dat ze niet wisten waar met de doodskisten te blijven?

Of ga je nu echt beweren dat zoiets in Noord-Italië en New York NORMAAL is?

 

Ik den, beste Kameraad, dat je je nogal veel laat wijsmaken door aanhangers van samenzweringstheorieën.

Sommige verdachte typen hebben door pres. Trump een platform gekregen, en ze zullen dat niet gauw afstaan.

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
37 minutes ago, Peter Motte said:

 

Trouwens: je kunt er toch niet naastkijken dat er in Noord-Italië en in New York in korte tijd zo veel doden waren dat ze niet wisten waar met de doodskisten te blijven?

Of ga je nu echt beweren dat zoiets in Noord-Italië en New York NORMAAL is?

 

 

 

 

In welke leeftijdscategorie zijn die doden onder te brengen? 70-75+?

 

Net zoals de gewone griepdoden dan...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
47 minutes ago, Peter Motte said:

Mja, maar dat betekent niet dat het gezond is, hoogstens dat ze aan de economie denken.

Een van mijn buren was onlangs besmet, ook door te reizen. En hij heeft het niet ter plaats opgelopen, maar tijdens het transport.

Dat is de reden om de skipistes dicht te houden: het vervoer vermijden.

Ok. We sluiten de boel op zijn Chinees. Al eens gedacht aan al het volk dat geen inkomen meer zal hebben? Of is het antwoord: "bwoah...we printen nog wel een 5000 miljard euro bij om uit te delen..."?

Link naar reactie
2 hours ago, Peter Motte said:

Da's dan wel vreemd dat ik daarvan geen bevestiging vind op de website van de John Hopkins University zelf.

 

Trouwens: je kunt er toch niet naastkijken dat er in Noord-Italië en in New York in korte tijd zo veel doden waren dat ze niet wisten waar met de doodskisten te blijven?

Of ga je nu echt beweren dat zoiets in Noord-Italië en New York NORMAAL is?

 

Ik den, beste Kameraad, dat je je nogal veel laat wijsmaken door aanhangers van samenzweringstheorieën.

Sommige verdachte typen hebben door pres. Trump een platform gekregen, en ze zullen dat niet gauw afstaan.

In NY zijn zware fouten gemaakt, het was dan ook redelijk vroeg in de pandemie. Net zoals de Chinezen smeten ze alles op intuberen en geforceerd beademen, de grote zoektocht naar de tienduizenden 'ventilators'. Dat was hun grote strategie omdat dit ook een behandeling is voor longproblemen bij griep. Probleem is dat het niet echt werkt en corona patienten veel vlugger dood maakt dan ze te redden. Slechts 5% overleeft het en dan nog erg verzwakt en met longtransplataties. Totaal nutteloos voor 75 plussers dus. Dat is de oorzaak van hun grote oversterfte in vergelijking met andere staten of zelfs België.

 

Ze hebben nu bijgeleerd en bloedverdunners en cortizone blijken de grote verschilmakers te zijn samen met de zuurstof fles. Iets wat makkelijk thuis kan behandeld worden, men zou de corona zieken veel beter thuis behandelen door familie en thuiszorg dan samen in een ziekenhuis proppen waar de concentratie aan virus een stuk hoger is. Er is ook niets verkeerd aan om thuis dood te gaan tussen je familie, in plaats van eenzaam in een ziekenhuis of rusthuis behandeld als radioactief afval.

Link naar reactie

@Kameraad Mauser uwe Nikolov werkt schijnbaar bij het staatsbosbeheer in de VS, en is een veeltweeter als het op rigged elections aankomt, naast alternatieve feiten over de klimaatverandering, ...

Zijn bron is een studie die door Johns Hopkins is gepubliceerd, maar dan weer verwijderd omdat het niet in hun kraam past. "Gelukkig" hadden ze ergens een kopie bewaard en wordt dat nu vlot gedeeld op geen enkele mainstream nieuwsmedia, maar des te meer in de fabeltjesfuik. Zelfs de naam van de onderzoeker wordt niet genoemd.
En nu door jou gevonden op het twitteraccount van een zelfverklaard freelance journalist die liefhebbert in het overschrijven van net diezelfde theorieën.

 

Conclusie: geloofwaardigheid 0.

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
20 hours ago, Bonte said:

In NY zijn zware fouten gemaakt, het was dan ook redelijk vroeg in de pandemie. Net zoals de Chinezen smeten ze alles op intuberen en geforceerd beademen, de grote zoektocht naar de tienduizenden 'ventilators'. Dat was hun grote strategie omdat dit ook een behandeling is voor longproblemen bij griep. Probleem is dat het niet echt werkt en corona patienten veel vlugger dood maakt dan ze te redden. Slechts 5% overleeft het en dan nog erg verzwakt en met longtransplataties. Totaal nutteloos voor 75 plussers dus. Dat is de oorzaak van hun grote oversterfte in vergelijking met andere staten of zelfs België.

 

Ze hebben nu bijgeleerd en bloedverdunners en cortizone blijken de grote verschilmakers te zijn samen met de zuurstof fles. Iets wat makkelijk thuis kan behandeld worden, men zou de corona zieken veel beter thuis behandelen door familie en thuiszorg dan samen in een ziekenhuis proppen waar de concentratie aan virus een stuk hoger is. Er is ook niets verkeerd aan om thuis dood te gaan tussen je familie, in plaats van eenzaam in een ziekenhuis of rusthuis behandeld als radioactief afval.

2!

Link naar reactie
14 hours ago, Tanuki said:

Conclusie: geloofwaardigheid 0.

 

Je zou wat beter moeten zoeken voor je iets afdoet als ongeloofwaardig.

 

 

 

 

En dat dat oorspronkelijke artikel toch nog ergens bewaard is gebleven heeft niets met "gelukkig" te maken maar alles met het internet archief.

 

https://web.archive.org/web/20201122214034/https://www.jhunewsletter.com/article/2020/11/a-closer-look-at-u-s-deaths-due-to-covid-19

 

 

Link naar reactie
2 hours ago, Mask said:

Je zou wat beter moeten zoeken voor je iets afdoet als ongeloofwaardig.

 

En dat dat oorspronkelijke artikel toch nog ergens bewaard is gebleven heeft niets met "gelukkig" te maken maar alles met het internet archief.

 

https://web.archive.org/web/20201122214034/https://www.jhunewsletter.com/article/2020/11/a-closer-look-at-u-s-deaths-due-to-covid-19

 

Haar betoog wijst erop dat veel doden worden toegewezen aan Corona zonder dat dit het geval is, een gekend probleem dat we hier ook hebben. Iemand met een hartaanval die ook Corona heeft en sterft, zal ingeschreven worden als een Corona dode, zo werkt het systeem nu eenmaal. Als je Corona hebt en binnen de maand sterft dan sta je als Corona dode ingeschreven, wat de oorzaak ook mag zijn.

 

Ze verklaard echter wel dat de mortaliteit bij ouderen hetzelfde is gebleven, dat is nu toch iets dat je moet kunnen terugvinden al vermoed ik dat dat een hele berekening is. Bv eenzaamheid verhoogt de mortaliteit bij hoogbejaarden met 26% tot 32%. Dat alleen al kan de oversterfte verklaren want een 10% stijging bij bejaarden is al 8000 extra en de opsluiting heeft ze wel degelijk eenzaam gemaakt.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200821_94614764

 

Er is nog veel onderzoek nodig eenmaal alle data voorhanden is, al zal het dan wel te laat zijn om er iets mee te doen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
7 minutes ago, Bonte said:

 

Haar betoog wijst erop dat veel doden worden toegewezen aan Corona zonder dat dit het geval is, een gekend probleem dat we hier ook hebben. Iemand met een hartaanval die ook Corona heeft en sterft, zal ingeschreven worden als een Corona dode, zo werkt het systeem nu eenmaal.

Maar zo'n rapporteer - en archiveringswijze is feitelijk onjuist. De cijfers zijn vals. Dat is letterlijk liegen vanuit media, zorgnetten, ziekenhuisbeheer. Dus de claims dat overheidsmedia en de overheidsgetrouwe gesponsorde corporate zenders fake nieuws zijn, klopt.

 

Zelfde met die klimaatwaanzin. Onafhankelijk onderzoek wegzetten als "alternatieve feiten" wetenschappelijk onjuist enz...maar wel kerncentrales sluiten. Dat hou je niet voor mogelijk.

Link naar reactie
Just now, Kameraad Mauser said:

Maar zo'n rapporteer - en archiveringswijze is feitelijk onjuist. De cijfers zijn vals. Dat is letterlijk liegen vanuit media, zorgnetten, ziekenhuisbeheer. Dus de claims dat overheidsmedia en de overheidsgetrouwe gesponsorde corporate zenders fake nieuws zijn, klopt.

 

Zelfde met die klimaatwaanzin. Onafhankelijk onderzoek wegzetten als "alternatieve feiten" wetenschappelijk onjuist enz...maar wel kerncentrales sluiten. Dat hou je niet voor mogelijk.

Maak er niet opnieuw een politiek, corruptie fake news en wat nog meer gedoe van aub. Het verpest de hele discussie en daar zijn genoeg andere sites voor. 

Link naar reactie

Lewis Hamilton is betrapt op corona.

Hij werd wakker met lichte symptomen.

Mercedes meldt dat Hamilton vorige week drie keer werd getest, ook op zondag op het Bahrain International Circuit, en dat hij telkens niet besmet was

Maar maandagmorgen had hij lichte symptomen, werd getest, en was positief.

Hamilton kreeg ook het bericht dat iemand met wie hij in contact was geweest voor zijn aankomst in Bahrain, positief was op een test.

Het blijft een zeer besmettelijke ziekte.

Verwacht wordt dat Hamilton de volgende wedstrijd, deze zondag ook in Bahrein, niet kan deelnemen.

Hij is momenteel in quarantaine en moet een negatieve test afleveren voor hij mag terugkeren naar de pits.

De vraag is dan ook of hij de laatste twee wedstrjden van het seizoen zal missen.

Los van het feit dat hij daardoor dit jaar niet zijn 100e pole position kan halen, moeten we ook hopen dat hij er geen definitieve nadelen van krijgt.

 

Voor zijn vervanging circuleren er twee namen: de Brit George Russel, die momenteel voor Williams rijdt, en de Belg Stoffel Vandoorne, vice-kampioen voor Mercedes in Formule E 2019-2020, die dit weekend sowieso naar Bahrein ging.

Stoffel schijnt de grootste kans te hebben, omdat Williams George Russel niet graag zou afstaan omdat hij hun beste rijder is, en ze wanhopig op jacht zijn naar enkele punten om niet met een 0-score het seizoen af te sluiten.

Het zou echter niet de eerste keer zijn dat voor een vervanger in de F1 een wit konijn uit de hoed wordt getoverd, en dat zou deze keer Nico Hulkenberg zijn, omdat hij dit seizoen al zowel Lance Stroll als Sergio Perez verving voor in totaal drie wedstrijden..

Er zijn ook combinaties mogelijk: als Williams aanvaardt dat Hulkenberg George vervangt, dan kan George naar Mercedes.

Ook Esteban Gutierrez maakt kans, maar hij zou een probleem hebben met zijn superlicentie. Zijn laatste wedstrijd is te lang geleden en zijn licentie zou zijn vervallen.

Stoffel staat op de pole als vervanger, maar Mercedes heeft nog niets bevestigd en houdt momenteel alle opties open.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Eén van mijn medewerkers heeft het aan zijne rekker. Sinterklaasfeestje voor de kleine, schoonvader had het, en heeft het doorgegeven. Medewerker is degene aan wie ik het vaakst heb moeten zeggen zijn mondmasker te dragen, maar meneer vond dat niet nodig. Zijn drie directe collega's kunnen nu in de brokken delen. Soms zou je mensen willen slaan.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 12/12/2020 om 21:20, Peter Motte zei:

Lewis Hamilton zegt dat hij nog altijd last heeft van die corona. Het virus is wel verdwenen, maar hij geraakt moeilijker fit. Hij klaagt dus vermoeidheid, net zoals eerder hier P Bonte of W Linthout deed (sorry, ik weet niet meer wie het was)

Dat was ik. 3 weken zwaar vermoeid en dan nog eens 3 maanden tot ik terug kon werken zoals voordien, volgens mij komt dat omdat ik bijna een maand niets heb gedaan en dan moet je dat terug opwerken.

Link naar reactie
Op 14/12/2020 om 12:57, Hardcover zei:

In november 2021 stierven meer Belgen dan in welke maand dan ook sinds de Tweede Wereldoorlog:

 

Klopt niet. November 2020 is de dodelijkste november maand sinds de Tweede Wereldoorlog, maar is zeker niet de dodelijkste maand sinds de Tweede Wereldoorlog.


Dodelijkste maanden sinds de Tweede Wereldoorlog (absolute cijfers):

1. Februari 1960 (griepvirus)
2. April 2020 (coronavirus)
3. Januari 1951 (griepvirus)
4. November 2020 (coronavirus)
5. Januari 1970 (griepvirus)

 

Da's in absolute cijfers. In 2020 zijn er 2 miljoen Belgen meer dan in 1960, en 2,8 miljoen meer dan in 1951. Dus procentueel zakken de maanden van 2020 zelfs nog een heel stuk naar beneden. Wat mortualiteit betreft dus te vergelijken met een ernstige griep. 2020 heeft natuurlijk wel twee maanden die hoog scoren.

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/14/2020-is-nu-al-het-dodelijkste-jaar-sinds-de-tweede-wereldoorlog/

 

 

Link naar reactie

Volgens Bill Gates, onze top-expert aangaande virussen - hij is per slot van rekening degene die ons Microsoft gegeven heeft -  zal het nog minstens een jaar duren eer we terug naar normaal gaan:

 

" We can see now that somewhere between 12 to 18 months we have a chance, if we manage it well, to get back to normal (gevolgd met een Gates glimlachje) "

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
1 uur geleden, Hardcover zei:

Vitamine-D tablet veel effectiever dan een masker: https://tinyurl.com/y7vdevrt

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ik denk dat vitamine D voor veel meer dingen heel belangrijk is en dat het merendeel van de mensen er een tekort aan hebben. In Canada wordt het vanuit de overheid aan de gehele bevolking gratis verstrekt en het blijkt een positief gevolg te hebben mbt bijv kanker etc.

Link naar reactie
2 uren geleden, JPAR zei:

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ik denk dat vitamine D voor veel meer dingen heel belangrijk is en dat het merendeel van de mensen er een tekort aan hebben. In Canada wordt het vanuit de overheid aan de gehele bevolking gratis verstrekt en het blijkt een positief gevolg te hebben mbt bijv kanker etc.

Dat is ook zo. In zowel België als Nederland is het niet abnormaal een vitamine D tekort te hebben gedurende de winterperiode. Er wordt echter enkel vit D gegeven bij aangetoonde tekorten (bv bij een bloedafname vanwege spiervermoeidheid en dergelijke) of bij botontkalking (in combo met calcium natuurlijk).

De Belgische huisartsenvereniging Domus Medica heeft hier ook een verslag over (invloed op andere weefsel dan bot en op kankers en dergelijke), specifiek van toepassing op ouderen. Moest het je interesseren:

https://www.domusmedica.be/sites/default/files/h41_03_11_vitamine_d-tekort.pdf

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...