cinco Posted October 3, 2020 Share Posted October 3, 2020 La Chambre à Arles (Vincent van Gogh) Kobe de Koe (Johan De Moor) Quote Link to comment
cinco Posted October 3, 2020 Author Share Posted October 3, 2020 Le radeau de la Méduse (Théodore Géricault) Asterix (Uderzo) Quote Link to comment
cinco Posted October 3, 2020 Author Share Posted October 3, 2020 Nighthawks (Edward Hopper) De Kiekeboes (Merho) Quote Link to comment
Ambreville Posted October 4, 2020 Share Posted October 4, 2020 De Franstalig Editie van Trollen van Troy, Art Brut bevat een serieus groot extra katern waarin Jean-Louis Mourier echte kunst van een trollenlaagje voorziet. De Nederlandse editie heeft dit domweg niet uitgegeven. Quote Link to comment
cinco Posted October 4, 2020 Author Share Posted October 4, 2020 25 minuten geleden, Ambreville zei: De Franstalig Editie van Trollen van Troy, Art Brut bevat een serieus groot extra katern waarin Jean-Louis Mourier echte kunst van een trollenlaagje voorziet. De Nederlandse editie heeft dit domweg niet uitgegeven. Ziet er allemaal uitstekend uit. Hij heeft er serieus wat moeite in gestoken. Dat maakt het extra jammer dat ze dit niet hebben toegevoegd aan de Nederlandse editie. Quote Link to comment
Ambreville Posted October 4, 2020 Share Posted October 4, 2020 Er staan er veel meer in. Ik moet de boek nog terugvinden in de verhuisdozen, anders had ik er wel meer gepost. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 De boerenbruiloft van Breughel de Oude (zie hierboven) zie je ook in Het Spaanse spook van Suske en Wiske. Het rijmende paard en De dulle griet uit de gelijknamige Suske en Wiske albums komen uit een schilderij. Quote Link to comment
cinco Posted October 6, 2020 Author Share Posted October 6, 2020 17 minuten geleden, cartoonesk zei: Het rijmende paard en De dulle griet uit de gelijknamige Suske en Wiske albums komen uit een schilderij. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 In De dreigende dinges komt (overeenkomstig met het verhaal van De hond van Vlaanderen) ook een schilderij voor, een van Rubens. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 In De vredestempel van de Louis Trio door Cleet Boris komt een kunstdief voor. In het voorbeeld hier zie je duidelijk iets van Picasso o.a. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 Op 7/10/2020 om 19:00, linthout zei: Leuk stripboekje! Ja, Meneer Linthout, die Atomium / Bulldog-boekjes waren heel erg leuk. Ik heb er enkele. Quote Link to comment
cinco Posted October 14, 2020 Author Share Posted October 14, 2020 Dogs Playing Poker (Cassius Marcellus Coolidge) de Avonturen van Urbanus (Willy Linthout) Quote Link to comment
cinco Posted October 17, 2020 Author Share Posted October 17, 2020 Het Melkmeisje (Johannes Vermeer) Kobe de Koe (Johan De Moor) Quote Link to comment
cinco Posted October 19, 2020 Author Share Posted October 19, 2020 De anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp (Rembrandt van Rijn) Asterix (Uderzo) Quote Link to comment
cinco Posted October 20, 2020 Author Share Posted October 20, 2020 Portret van Giovanni Arnolfini en zijn vrouw (Jan van Eyck) Suske en Wiske (Morjaeu naar Vandersteen) Quote Link to comment
Ptrck Posted October 20, 2020 Share Posted October 20, 2020 In het verleden heeft er eens in het Donald Duck weekblad een serie beroemde verDuckte schilderijen gestaan. Quote Link to comment
Aleksandr Posted October 20, 2020 Share Posted October 20, 2020 nu je zegt, lijkt wel een beetje op deze: De compagnie van kapitein Frans Banninck Cocq en luitenant Willem van Ruytenburgh maakt zich gereed om uit te marcheren, beter bekend als De Nachtwacht, door Rembrandt van Rijn (1606-1669) Quote Link to comment
cinco Posted November 23, 2020 Author Share Posted November 23, 2020 Zou deze scène beïnvloed zijn door De Kus van Klimt? Quote Link to comment
Daan Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 11 uren geleden, cinco zei: Zou deze scène beïnvloed zijn door De Kus van Klimt? Waar is dit uit? Erg mooi! Quote Link to comment
cinco Posted November 24, 2020 Author Share Posted November 24, 2020 1 minuut geleden, Daan zei: Waar is dit uit? Erg mooi! Het is van de hand van Alex Maleev, een Bulgaarse tekenaar. En het komt uit New Avengers #26. Quote Link to comment
cinco Posted January 16, 2021 Author Share Posted January 16, 2021 De Kantwerkster (Vermeer) Les Tableaux de l'Ombre (Dytar) Quote Link to comment
cinco Posted March 2, 2021 Author Share Posted March 2, 2021 Goths traversant une rivière door Evariste-Vital Luminais (1821–1896) Quote Link to comment
Aleksandr Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 en in welke strip zitten we nu? Quote Link to comment
cinco Posted March 2, 2021 Author Share Posted March 2, 2021 35 minuten geleden, Aleksandr zei: en in welke strip zitten we nu? Waar zou dit schilderij een inspiratie voor gevormd hebben, denk je? Quote Link to comment
The Angry Young Fan Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Op 17/10/2020 om 15:56, cinco zei: Het Melkmeisje (Johannes Vermeer) Kobe de Koe (Johan De Moor) Leuk! Waar heb je deze afbeelding gevonden? Zou ik thuis wel willen ophangen! Quote There's more to life than books, you know - But not much more (Morrissey) Link to comment
cinco Posted March 2, 2021 Author Share Posted March 2, 2021 7 minuten geleden, The Angry Young Fan zei: Leuk! Waar heb je deze afbeelding gevonden? Zou ik thuis wel willen ophangen! Bedoel je uit welk album van Kobe de Koe het komt? Quote Link to comment
The Angry Young Fan Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Goh, ik dacht even dat het één of andere ex libris was. Het album heb ik zelf, zou het erg leuk vinden mocht er een groter formaat bestaan. (Hoe geniaal was 'Kobe de Koe' wel niet?) Quote There's more to life than books, you know - But not much more (Morrissey) Link to comment
cinco Posted March 2, 2021 Author Share Posted March 2, 2021 21 minuten geleden, The Angry Young Fan zei: Goh, ik dacht even dat het één of andere ex libris was. Het album heb ik zelf, zou het erg leuk vinden mocht er een groter formaat bestaan. (Hoe geniaal was 'Kobe de Koe' wel niet?) Sterke scenario's en dan die unieke collage-stijl. Ik moet ze nog eens herlezen. Quote Link to comment
Ambreville Posted May 12, 2021 Share Posted May 12, 2021 Eindelijk de grote odalisk ontdekt? Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 13, 2021 Share Posted May 13, 2021 Op 2/3/2021 om 20:47, cinco zei: Waar zou dit schilderij (Goths traversant une rivière) een inspiratie voor gevormd hebben, denk je? geen idee, Asterix & Obelix heb ik nooit op een paard gezien en met Goth kan ik ook niet zo veel mee aanvangen, euh, alhoewel... Quote Link to comment
Theodoor Posted May 13, 2021 Share Posted May 13, 2021 Ja, waar heeft dat schilderij nu een inspiratie voor gevormd? Ik zie het (ook) niet en ben toch wel benieuwd naar het antwoord. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
Recommended Posts