Jump to content

Uw lievelings-auto in een strip.

Recommended Posts

Posted
8 uren geleden, lode devroe zei:

Sorry deze tekst moest erbij, maar verdween bij bovenstaande 😉 :

Voor 'Hardcover' : Een Ford Fairlane 58 nodig ? Deze stond in de strip Painted Desert #1 uitgegeven door Sherpa in 2012.

(Maar na 11, 12  jaar zou er een nieuwe uitgave moeten komeet nieuwe inkleuring)

Ik zie nu dat het een Ford Skyliner is , maar veel verschil met de Fairlane is er niet.

Als het niet dezelfde is: 

Ford Fairlane Skyliner 1.jpg

Fairlane is het model, 'Skyliner' betekent dat het een model met een openvouwend dak is. Painted Desert heb ik hier liggen, maar zou ik toch eens moeten herlezen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Posted
3 uren geleden, Waldorf zei:

Fairlane is het model, 'Skyliner' betekent dat het een model met een openvouwend dak is. Painted Desert heb ik hier liggen, maar zou ik toch eens moeten herlezen.

Nu je 't zegt Waldorf, ik herinner me zoiets, te lang geleden toen ik dit tekende 😉 Ben je dezelfde als Waldo van Facebook ?

Posted
1 uur geleden, lode devroe zei:

Nu je 't zegt Waldorf, ik herinner me zoiets, te lang geleden toen ik dit tekende 😉 Ben je dezelfde als Waldo van Facebook ?

Nee, ik ben een andere weirdo.

• 1 month later...
Posted

Mooi draadje dit.

ik heb verschillende motorrijders dit (of iets dergelijks) horen zeggen:

“wanneer je het gevoel hebt alles onder controle te hebben,... dan ga je waarschijnlijk niet hard genoeg”

image.jpg

.

• 1 month later...
Posted

"Das Beste oder nichts" war laut Mercedes bereits die Maxime von Gottlieb Daimler. Der Slogan solle nun den Führungsanspruch der Marke auch nach außen unterstreichen, heißt es in einer Mitteilung des Autobauers. In englischsprachigen Märkten nutzt Mercedes die direkte Übersetzung "The best or nothing".

.

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

image.thumb.png.abcd1aaf361752aa9e6ff42b068be9ec.png

Wasterlain, met zijn Fiat reclame, getekend in sneltreinvaart wegens omstandigheden, en dat is te zien.

Ook had hij toen iets met zijn oog, dat het er ook niet beter op maakte.

• 2 weeks later...
Posted

Volgens mij een aston Martin? (Bolhoed bik)

ik weet weinig van auto’s maar wat mij opviel, toen ik de achterflap onder de loep nam (ander topic) dat er twee koplampen misten, die in de rest van het album wel werden weergegeven. Hoe langer ik er naar kijk zijn het twee verschillende wagens 🤔

IMG_0775.jpeg

IMG_0774.jpeg

IMG_0776.jpeg

IMG_0777.jpeg

.

Posted
9 uren geleden, Air zei:

Volgens mij een aston Martin? (Bolhoed bik)

ik weet weinig van auto’s maar wat mij opviel, toen ik de achterflap onder de loep nam (ander topic) dat er twee koplampen misten, die in de rest van het album wel werden weergegeven. Hoe langer ik er naar kijk zijn het twee verschillende wagens 🤔

IMG_0775.jpeg

IMG_0774.jpeg

De bovenste is de machtige Jaguar XK120.

1200px-1950_Jaguar_XK120_34.jpg

De onderste zou een E-type kunnen zijn, met onvolmaaktheden.

646f6a561900265fd733f52d_Jaguar-E-Type-g

Posted

De race wortelwagen van Amadee (Urbanus)

kan helaas het plaatje zo gauw niet terug vinden, maar die staat nog op het netvlies.

.

• 2 months later...
  • 1 month later...
Posted
Op 17/11/2020 om 17:01, esteban² zei:

Binnen de gagstrips beschouw ik het tweepaardje uit Bollie & Billie ook wel als uiterst memorabel. :) Op de cover van album 35 stond hij nog te pronken, blij dat die nog niet aan de kant werd geschoven.

image.thumb.png.8ce3d98bc05a40a4e87cc4a4da307f74.png

Ik moest even checken of deze 2CV al in het topic voorkwam. Ik kwam deze mooie cover van Verron tegen in mijn collectie.

bollie.jpg

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...