Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (30)] landschap 42 vs. landschap 18


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 28-12-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Campbells-3-p14.png.b31ba9641b7da5429158

Omdat ik heel groot fan ben van Munuera mocht hij niet ontbreken. Dit plaatje is een Caribisch landschap dat getergd wordt door een tropische storm. Je voelt de onrust en hoort bijna het knakken van takken en de regen die beukt op de daken. Ook een groot compliment hier voor inkleurder Sedyas!

 

Daan

 

 

B

 

fin.jpg.b93e773140068db75703bec9fee8da67

Thomas Du Caju - de muizen van Leningrad

 

Ron P

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
4 uren geleden, Lük Bey zei:

Op het eerste zicht een moeilijke, maar in A zit toch meer leven. Niet aleen omdat er meer gebeurt, maar gewoon door de lijnvoering. B lijkt me wat te veel van een foto overgetekend. 

 

't Is opnieuw muggeziften want tegen veel andere inzendingen had ie zo mogen winnen. 

 

 

Voor mij hetzelfde

Ook al is B mooi om naar te kijken.

 

 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, Vittorio zei:

Niks is leuker toch? Ik vraag me bij A af (rechts in beeld) welke halve gare zulke halsbrekende capriolen uithaalt om op die idiote plek te schilderen dat hij 50 procent korting geeft op zijn houten benen?

 

Iemand die waarschijnlijk om exact die reden zo een houten beenprothese nodig heeft gehad.

Link naar reactie
11 minuten geleden, Yncke zei:

En A ook een beetje van gekkenwerk om in dat soort weer te gaan zitten tekenen.

Lekker warm tropisch regenbuitje. Liever dan de kou van Sint-Petersburg in de oorlogswinter.

Dit is een moeilijke. Du Caju heeft de laaste jaren reuzensprongen genomen in de kwaliteit van zijn werk en kan zeker met de wereldtop in luchtvaartstrips meegaan. Munuera daarentegen is een tekenmachine die alles wat hij aanraakt zwier, stijl en leven meegeeft. Daarom maar voor A gegaan, in volle bewondering van B.

 

 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, kbellon zei:

De laatste tijd precies een fascinatie voor het betere (of net minder goede) hekkenwerk, Cinco?

 

Tja, ik merkte dat er opvallend vaak een hek zichtbaar was bij de inzendingen, dus het werd een soort van running joke. Al zagen de meeste hekken eruit alsof ze hun beste tijd al lang achter de rug hadden.

Link naar reactie
1 uur geleden, TDPB zei:

 

't Is muggeNziften.

 

Mierenneuker...

 

FYI:

 

Quote

De etymologie van muggenziften moet in de Bijbel gezocht worden (Mattheus 23:24): Gij blinde leidslieden, die de mug uitzijgt, en den kemel doorzwelgt (Statenvertaling) of Blinde leiders zijn jullie, die uit hun drank de muggen ziften, maar een kameel wegslikken (Nieuwe Bijbelvertaling)

 

Link naar reactie

Wat ik goed vind aan de eerste is dat het op héél de plaat regent, in de diepte. Niet zelden heb ik het gevoel dat de regen eigenlijk enkel vlak voor de "camera" valt, zeker in oudere strips. Er doet zelfs in dit tornooi ergens een voorbeeld mee. Maar inderdaad, bij deze voel je de wind en de regen.

 

En Thomas is een topper, en tis ook gewoon een goeie kader, er is eigenlijk niks op aan te merken. Maar er is ook niet echt iets dat mij binnenhaalt en ik ben gewoon niet zo'n fan van realistische strips. Die achtergrond had - naar mijn smaak - gestileerder gemogen.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...