Ga naar inhoud

favoriete koeken


cinco

Recommended Posts

Koeken. Is dit eigenlijk wel een eindig gegeven? Er lijkt elke dag wel een nieuwe koek geboren te worden.

Maar welke zijn nu de favorieten? En welke is jouw favoriet?

 

afbeelding.thumb.png.5fc3cd41cd9c5cbded62aa8f961b4e0a.png

 

 

Je kan ook de youtube-reeks Standaard Koekhandel opvissen voor wat inspiratie.

 

 

Dit is alvast één van mijn favorieten:

 

afbeelding.png.24f5a0aba3249af1f37fb91757326ccc.png

Link naar reactie

Als koffiekoeken ook bij de koeken gerekend mogen worden,

Voor mij een Croissant d'Amande of een decadente Kouign Amann.

Maar als we niet zo breed mogen gaan :
Bretonse galetten ! Of de doodgewone Belgische speculoos, heerlijk.

Zolang ze op basis van pure boter gemaakt worden !

En Altijd met koffie serveren !

 

 

2 uren geleden, cinco zei:

Je kan ook de youtube-reeks Standaard Koekhandel opvissen voor wat inspiratie.

Beste show op youtube.

Link naar reactie

Standaard Koekhandel 💜

 

Ik probeer al enkele jaren geen koeken meer te kopen, maar als er weer eens iets nieuw is, wil ik het toch eens proeven.  Wat koeken betreft heb ik weinig wilskracht.  Eens dat pak geopend is, kan ik er niet afblijven en eet ik mij er ziek in.  Er is ook weinig dat ik niet graag eet.  Buiten stinkende rijstkoeken, dat zou verboden moeten worden.


New Yorkers van Aldi, en zowat alle varianten daarop.  Ook die gevulde van Milka ... En de namaak-Pims (Jaffa Cakes?) van Aldi.  Verder mag je mij altijd blij maken met ...

image.png.cbbee3dd699d38d73a7164eb77aeb9d1.png

image.png.fd1bd0c9c386b618749b6e92684baa84.pngimage.png.5701fa751143d04eaeda1bbe06678dc7.pngimage.png.5094c424e1735fc52ae21b875fdab8f8.pngimage.png.350f53d8832a4863e8bbae8c542ddbd2.png
image.thumb.png.0e6c193ef39e56160b81e9cddb33f257.png

Dé koeken uit mijn jeugd waren, denk ik, dan toch ...

image.thumb.png.152f36ee3934407b22db686b0f3c33a7.png

 en
image.png.da6b63a22fcda8b2063945dda6c3dd6d.png

En ook wel de Cartoonies. 

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Gast Kameraad Mauser
Op 13/1/2021 om 22:47, BobFish zei:

YsUk5rLVJopT6KnsG8kAk7YxHWHA4ivNgbwcwnr9

Boules de Berlins en Croissant d'Amandes !
Ik hou van de Brusselse bakkers 😘

Een smakelijke Boule de Berlin met een heerlijk kopje koffie als desert laat ik dan als niet zo groot koekenmens wel niet aan mij voorbijgaan.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Onze Mikado's zijn een mager afkooksel van de échte Pocky in Japan. Wanneer ik daar ben (origineel had ik dit jaar gepland, maar er zal wel een jaartje (of twee) bijkomen) sla ik altijd een stock in, samen met de KitKats. Favoriete Pocky is de matcha-smaak. Van Kit Kat vind ik de smaken Yuzu en Saké het lekkerst.afbeelding.png

afbeelding.png

Link naar reactie

Omdat ik nu eenmaal een alles-proever/ontdekker ben als het op zo'n dingen aankomt, staan die KitKat varianten al héél lang op mijn verlanglijstje. :)  Is het niet omdat bepaalde varianten mij ongelooflijk lekker lijken, is het wel omdat het zo zotjes is dat ik het wel moet proeven.  Ooit eens import gevonden bij ons, maar dat was schandalig duur.  Netjes laten liggen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 26/5/2021 om 09:52, Tanuki zei:

In Japan is dat de druivesmaak. Best lekker. Banaan heb ik er ook eens een keer gevonden. Ik weet niet of ze het nog doen maar je had met Fanta World een regelmatig wisselend aanbod van elders in de wereld. Dat mogen ze meer doen.

Ja toen ik vorig jaar in Barcelona studeerde, was er naast mijn appartement een 24uur winkel die wel 15 smaken had. Na een lange labo dag ging ik dan eens een nieuwe smaak uitproberen :D 

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Op 10/12/2020 om 18:19, Lichtman zei:

Dinosauruskoeken blijven sowieso een favoriet (Aldi heeft trouwens een minstens even goed alternatief > Safari), maar ook Pim's, Prince of Chocolate Cookies zijn moeilijk om af te blijven. De speculozen met chocolade van Lotus houden 't ook nooit lang uit in de koekjeskast :).

lotuschocolade.jpeg.48645c142b2af7665ba8554587469533.jpeg

 

Die kopen wij dus nooit, want de hond mag ze niet hebben.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...