cinco Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Koeken. Is dit eigenlijk wel een eindig gegeven? Er lijkt elke dag wel een nieuwe koek geboren te worden. Maar welke zijn nu de favorieten? En welke is jouw favoriet? Je kan ook de youtube-reeks Standaard Koekhandel opvissen voor wat inspiratie. Dit is alvast één van mijn favorieten: Quote Link to comment
Lük Bey Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
BobFish Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Als koffiekoeken ook bij de koeken gerekend mogen worden, Voor mij een Croissant d'Amande of een decadente Kouign Amann. Maar als we niet zo breed mogen gaan : Bretonse galetten ! Of de doodgewone Belgische speculoos, heerlijk. Zolang ze op basis van pure boter gemaakt worden ! En Altijd met koffie serveren ! 2 uren geleden, cinco zei: Je kan ook de youtube-reeks Standaard Koekhandel opvissen voor wat inspiratie. Beste show op youtube. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
esteban² Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Standaard Koekhandel Ik probeer al enkele jaren geen koeken meer te kopen, maar als er weer eens iets nieuw is, wil ik het toch eens proeven. Wat koeken betreft heb ik weinig wilskracht. Eens dat pak geopend is, kan ik er niet afblijven en eet ik mij er ziek in. Er is ook weinig dat ik niet graag eet. Buiten stinkende rijstkoeken, dat zou verboden moeten worden. New Yorkers van Aldi, en zowat alle varianten daarop. Ook die gevulde van Milka ... En de namaak-Pims (Jaffa Cakes?) van Aldi. Verder mag je mij altijd blij maken met ... Dé koeken uit mijn jeugd waren, denk ik, dan toch ... en En ook wel de Cartoonies. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
BobFish Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 44 minuten geleden, esteban² zei: stinkende rijstkoeken Het grappige is dat sommigen denken dat deze smakeloze brokken isimo ook nog gezonder zijn dan normale koeken ! Haha, zijn die mooi gesjareld , ze hebben zo wat de hoogste glycemische index in de hele koekenrayon. Peter Motte 1 Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
esteban² Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Lichtman Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Dinosauruskoeken blijven sowieso een favoriet (Aldi heeft trouwens een minstens even goed alternatief > Safari), maar ook Pim's, Prince of Chocolate Cookies zijn moeilijk om af te blijven. De speculozen met chocolade van Lotus houden 't ook nooit lang uit in de koekjeskast . Quote Link to comment
BobFish Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Boules de Berlins en Croissant d'Amandes ! Ik hou van de Brusselse bakkers Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
cinco Posted February 19, 2021 Author Share Posted February 19, 2021 Ik had twee dezelfde vormpjes in één pak van drie. Quote Link to comment
cinco Posted February 19, 2021 Author Share Posted February 19, 2021 Nu zit ik te denken welke soorten dino's er allemaal in die koeken vereeuwigd zijn. de triceratops de tyrannosaurus rex Dat zijn al sinds jaar en dag de coverqueens van de dinopakken. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 Op 13/1/2021 om 22:47, BobFish zei: Boules de Berlins en Croissant d'Amandes ! Ik hou van de Brusselse bakkers Een smakelijke Boule de Berlin met een heerlijk kopje koffie als desert laat ik dan als niet zo groot koekenmens wel niet aan mij voorbijgaan. Quote Link to comment
Waldorf Posted April 14, 2021 Share Posted April 14, 2021 Dit weekend vastgesteld dat onze bakker erg lekkere mattentaarten verkoopt. Ik vermoed dat hij ze elders inslaat. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Red Arrow Posted May 21, 2021 Share Posted May 21, 2021 Haverkoeken van de Delhaize zijn toch echt de beste. En zwarte Pim's met kersensmaak bij Action. (Roemeense verpakking) Die met appelsien zijn niet te vreten. Quote Link to comment
Omzeep Posted May 21, 2021 Share Posted May 21, 2021 De Mikado voelt als een specialleke want die heb ik niet eens vaak in huis terwijl ze wel een premium koekervaring teweegbrengen. De niet afgebeelde Leo Go Mini wint aan terrein. Quote Link to comment
Tanuki Posted May 22, 2021 Share Posted May 22, 2021 Onze Mikado's zijn een mager afkooksel van de échte Pocky in Japan. Wanneer ik daar ben (origineel had ik dit jaar gepland, maar er zal wel een jaartje (of twee) bijkomen) sla ik altijd een stock in, samen met de KitKats. Favoriete Pocky is de matcha-smaak. Van Kit Kat vind ik de smaken Yuzu en Saké het lekkerst. Quote Link to comment
esteban² Posted May 22, 2021 Share Posted May 22, 2021 Omdat ik nu eenmaal een alles-proever/ontdekker ben als het op zo'n dingen aankomt, staan die KitKat varianten al héél lang op mijn verlanglijstje. Is het niet omdat bepaalde varianten mij ongelooflijk lekker lijken, is het wel omdat het zo zotjes is dat ik het wel moet proeven. Ooit eens import gevonden bij ons, maar dat was schandalig duur. Netjes laten liggen. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Tanuki Posted May 23, 2021 Share Posted May 23, 2021 Je vind ze onder andere op amazon, maar ik heb geen idee of er nog importtaksen, ... bijkomen. Normaal via amazon.nl zou dat niet mogen. Deze zou een optie kunnen zijn. Quote Link to comment
esteban² Posted May 23, 2021 Share Posted May 23, 2021 'k Zal zo eens een Amazon-bundeltje (met enkel KitKat-varianten) op mijn verjaardagslijstje zetten. Dat is nog een idee. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
kbellon Posted May 25, 2021 Share Posted May 25, 2021 Op 23/5/2021 om 11:24, Tanuki zei: Je vind ze onder andere op amazon, maar ik heb geen idee of er nog importtaksen, ... bijkomen. Normaal via amazon.nl zou dat niet mogen. Deze zou een optie kunnen zijn. Ziet er zalig uit Ik heb de neiging om alles te testen ook met de vele Fanta smaken. Quote Link to comment
Tanuki Posted May 26, 2021 Share Posted May 26, 2021 In Japan is dat de druivesmaak. Best lekker. Banaan heb ik er ook eens een keer gevonden. Ik weet niet of ze het nog doen maar je had met Fanta World een regelmatig wisselend aanbod van elders in de wereld. Dat mogen ze meer doen. Quote Link to comment
kbellon Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 Op 26/5/2021 om 09:52, Tanuki zei: In Japan is dat de druivesmaak. Best lekker. Banaan heb ik er ook eens een keer gevonden. Ik weet niet of ze het nog doen maar je had met Fanta World een regelmatig wisselend aanbod van elders in de wereld. Dat mogen ze meer doen. Ja toen ik vorig jaar in Barcelona studeerde, was er naast mijn appartement een 24uur winkel die wel 15 smaken had. Na een lange labo dag ging ik dan eens een nieuwe smaak uitproberen Quote Link to comment
cinco Posted May 27, 2021 Author Share Posted May 27, 2021 19 minuten geleden, kbellon zei: Na een lange labo dag ging ik dan eens een nieuwe smaak uitproberen En voor je het weet loop je met een staart, een slurf of fruit op je hoofd rond. Quote Link to comment
Waldorf Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 Subway? Zijn die cookies even goor als hun brood? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Waldorf Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 14 uren geleden, mister o zei: Deze eet ik in 1x leeg. Ja! Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted June 7, 2022 Author Share Posted June 7, 2022 Ah, hier zijn ook weer nieuwe afleveringen van. Quote Link to comment
esteban² Posted August 5, 2022 Share Posted August 5, 2022 WIT! Te vinden in Spanje (of was het Portugal?) ... met wel zeer dubieuze prent. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Peter Motte Posted August 5, 2022 Share Posted August 5, 2022 Op 10/12/2020 om 18:19, Lichtman zei: Dinosauruskoeken blijven sowieso een favoriet (Aldi heeft trouwens een minstens even goed alternatief > Safari), maar ook Pim's, Prince of Chocolate Cookies zijn moeilijk om af te blijven. De speculozen met chocolade van Lotus houden 't ook nooit lang uit in de koekjeskast . Die kopen wij dus nooit, want de hond mag ze niet hebben. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Lichtman Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 Op 5/8/2022 om 14:01, Peter Motte zei: Die kopen wij dus nooit, want de hond mag ze niet hebben. Ocharme Peter Motte 1 Quote Link to comment
Recommended Posts