Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (16)] landschap 45 vs. landschap 11


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

62 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 16-01-21 at 08:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

broceliande.jpeg.4f04022814fe86eee2bf52a

Broceliande 5 de feeenspiegel

 

sjaakie

 

 

B

 

JPAR2.jpg.b712f912e6d4ec223f7ee6fe9c4152

 

 

JPAR

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
6 uren geleden, Lük Bey zei:

Twee mindere deze keer, wat mij betreft. Ik houd wel meer van Walthéry zijn stijl, maar dit prentje is toch ver van zijn beste.

 t is dan ook meer van G. Van Linthout dan van Walthery.

 

het valt me wel op hoeveel stadsgezichten de tweede ronde hebben gehaald.

Link naar reactie
1 uur terug, JPAR zei:

 

Is dat wat, Ragebol?

Ik weet dat ik dat indertijd heel graag las in Robbedoes. Van het latere werk van Frank ben ik nooit een fan geweest, maar Ragebol vond ik dus wel wat hebben. Wel al eeuwen niet meer gelezen. En nu, bij het zoeken van die prentjes dacht ik: ziet er eigenlijk wel heel goed uit, misschien moet ik dat nog maar eens lezen. Ik heb die oude Robbedoezen hier nog steeds liggen, maar zie er iets tegenop op al die nummers bijeen te zoeken, dus ben ik zopas nog de integrale bundeling gaan kopen. Benieuwd of het inhoudelijk na al die jaren ook nog steeds overeind zal blijven.

Link naar reactie
2 uren geleden, TDPB zei:

Ik weet dat ik dat indertijd heel graag las in Robbedoes. Van het latere werk van Frank ben ik nooit een fan geweest, maar Ragebol vond ik dus wel wat hebben. Wel al eeuwen niet meer gelezen. En nu, bij het zoeken van die prentjes dacht ik: ziet er eigenlijk wel heel goed uit, misschien moet ik dat nog maar eens lezen. Ik heb die oude Robbedoezen hier nog steeds liggen, maar zie er iets tegenop op al die nummers bijeen te zoeken, dus ben ik zopas nog de integrale bundeling gaan kopen. Benieuwd of het inhoudelijk na al die jaren ook nog steeds overeind zal blijven.

Ik heb Zoo. Verder niks van hem gelezen. Ik ben benieuwd wat je vindt.

Link naar reactie
56 minuten geleden, JPAR zei:

Ik heb Zoo. Verder niks van hem gelezen. Ik ben benieuwd wat je vindt.

Van het weinige dat ik van Zoo ooit heb gezien of gelezen, denk ik dat je Ragebol kan omschrijven als een soort Zoo Light. Poëtische verhaaltjes over een dromer met weinig plot en veel natuur. De meeste zijn door Bom geschreven, dus de toon is sowieso anders dan het latere Frank-werk.

Link naar reactie

Ik ga me deze ronde onthouden wegens dat ze me allebei wel heel weinig doen. A rare elf boven die waterval en veel te eentonig ingekleurd, B is (hier ga ik weer) geen landschap en ergens voelt er ook iets mis met het perspectief.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
11 uren geleden, TDPB zei:

Van het weinige dat ik van Zoo ooit heb gezien of gelezen, denk ik dat je Ragebol kan omschrijven als een soort Zoo Light. Poëtische verhaaltjes over een dromer met weinig plot en veel natuur. De meeste zijn door Bom geschreven, dus de toon is sowieso anders dan het latere Frank-werk.

 

Ja, daarom interesseert het me niet. Een avonturenverhaal, met wat actie of intrige, en dan die decors, dat zou ik zo kopen.

 

(Of willen kunnen maken. Nog veel boterhammekes eten!)

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

Ik zal me niet verlagen tot het bashen van jouw inzending. Dat de beste mogen winnen.

 

Ter verdediging van mijn inzending wil ik zeggen dat een plaat die na zoveel jaren nog door velen meteen herkend wordt, zonder dat ik erbij gezet heb van wie het is, voor zichzelf spreekt. Is het de meest accuraat getekende plaat, zeker niet, maar is dat nodig om ergens van te genieten?

Link naar reactie
8 minutes ago, JPAR said:

Ter verdediging van mijn inzending wil ik zeggen dat een plaat die na zoveel jaren nog door velen meteen herkend wordt, zonder dat ik erbij gezet heb van wie het is, voor zichzelf spreekt.

Ik heb geen flauw idee waar 't uit komt, eigenlijk.  Het staat als "De volgende morgen..." genoteerd in de toernooiboekhouding...

Link naar reactie
Op 8/1/2021 om 21:50, SPeeDy zei:

en ergens voelt er ook iets mis met het perspectief.

 

Niet voelt, maar is. Kijk eens goed naar toren op brug en de bus. De toren staat recht, de weg gaat er enigszins scheef onderdoor, de bus gaat helemaal scheef, die knalt iets verder over de reling de theems in, een onvergeeflijke perspectieffout.

Link naar reactie

Het probleem met A is dan weer dat het zo zeemzoet en schattig wil zijn dat het glazuur van mijn tanden valt. A voelt meer unheimlich aan dan B met zijn rare perspectief. Bij B heb je nog het gevoel dat een jonge Michael Caine uit een taxi kan springen. A doet me verlangen naar een grote bus onkruidverdelger.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
47 minuten geleden, Yncke zei:

Ik heb geen flauw idee waar 't uit komt, eigenlijk.  Het staat als "De volgende morgen..." genoteerd in de toernooiboekhouding...

Oh, echt niet? Bij de vorige ronde werd er meteen op ingehaakt, vandaar mijn opmerking. Het is van Walthery en Linthout, uit Natasja.

Link naar reactie
1 hour ago, JPAR said:

Oh, echt niet? Bij de vorige ronde werd er meteen op ingehaakt, vandaar mijn opmerking. Het is van Walthery en Linthout, uit Natasja.

Natasja is een strip die ik nooit gelezen heb, en die me ook totaal niet aanspreekt om 't te lezen. (En nee, deze inzending brengt daar geen verandering in. 😐 )

Link naar reactie
1 uur terug, Yncke zei:

Natasja is een strip die ik nooit gelezen heb, en die me ook totaal niet aanspreekt om 't te lezen. (En nee, deze inzending brengt daar geen verandering in. 😐 )

Dat is jammer. Ik heb ze door de integrales weer herontdekt en geniet er enorm van.

Link naar reactie
4 uren geleden, Waldorf zei:

Het probleem met A is dan weer dat het zo zeemzoet en schattig wil zijn dat het glazuur van mijn tanden valt. A voelt meer unheimlich aan dan B met zijn rare perspectief. Bij B heb je nog het gevoel dat een jonge Michael Caine uit een taxi kan springen. A doet me verlangen naar een grote bus onkruidverdelger.

Het verhaal is minder zoet dan je zou denken naar aanleiding van deze tekening.

Ps. Nog even wat modder naar Jpar gooien 

Screenshot_20210115-161147_Chrome.jpg

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...