Ga naar inhoud

Nottingham


cinco

Recommended Posts

Een straightforward benadering leek me eigenlijk beter dan het verwrongen concept waarmee ze een twist aan de Robin Hood-legende willen geven. Maar misschien werkt het wel.

Die twist was ook al vermeld in de presentatie van het album in BM Magazine, maar misschien toch maar de spoiler tags erbij halen.

 

Spoiler

De sheriff van Nottingham en Robin Hood zijn één en dezelfde persoon.

 

 

Link naar reactie

Ik heb er in gebladerd en het terug gelegd. Inkleuring beviel me niet wegens te flets en de tekeningen vond ik ook niet zo geweldig. Mocht het verhaal nu volgens de meerderheid van de posters in dit topic echt de moeite lonen en een serieuze twist geven aan het Robin Hood verhaal, dan geef ik het mogelijk nog een tweede kans. 

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Gelezen. Het is zeer lastig te onderscheiden wie wie is. Dat maakt het verhaal moeilijk te volgen. De vertaling is abominabel. Woorden in zinnen die ontbreken, zinsopbouw die krom is. Met google translate was het resultaat beter  geweest. 

Link naar reactie
  • 2 years later...

Ik ben precies 1 van de weinigen hier die deze reeks wel weet te appreciëren. :)

 

Het scenario vind ik best te pruimen en dit krijgt daadkracht door de mooie tekeningen en vooral sfeervolle inkleuring.

Ik ben ook wel fan van de capes en het boogschieten, misschien vind ik het daardoor stiekem extra goed.

Maar ook door de mooie, andere invulling die Robin Hood krijgt in dit verhaal.

 

Het verhaal is na het 3de deel nog niet ten einde ter informatie, omdat ik dit hierboven zag verschijnen..

Link naar reactie
1 uur geleden, Flow_ zei:

Het scenario vind ik best te pruimen en dit krijgt daadkracht door de mooie tekeningen en vooral sfeervolle inkleuring.

 

Over het scenario kan ik nog niet oordelen, maar wat de tekeningen betreft... een pagina zoals deze ziet er wel goed uit.

 

afbeelding.thumb.png.0f6c336cce0cd5497a4912746f25383c.png

 

 

Link naar reactie

Heb deze alle 3 in HC. Voor mij zeer teleurstellende reeks. Men verwachtingen lagen een pak hoger. Men springt van de hak op de tak. Er had zoveel meer met gedaan kunnen worden. Of er een 4de deel verschijnt weet ik niet. Ben ze beginnen verzamelen omwille van Delac, maar had ik dit op voorhand geweten, had ik ze laten liggen. Als er een 4e deel moest uitkomen, zal ik het aanschaffen, maar veeleer uit hamstergedrag. 

Link naar reactie
Op 12/3/2023 om 15:26, cinco zei:

Nog steeds niet gelezen of gekocht.

Nu de reeks compleet is, is-ie de moeite om te lezen of kan hij best geskipt worden?

En was het altijd de bedoeling dat het slechts een trilogie zou zijn?

 

afbeelding.png.87957f6941c74a8cd8b56bd0729c302f.pngafbeelding.png.6dd1569a522d6cd5fb351bdb6b14b330.png

afbeelding.png.1a172a72976af9d287a1247cbb988215.png

 

 

Het is een drieluik. De uitgever wilde nog een vierde deel maar de auteurs wilden dit niet meer.

Link naar reactie
33 minuten geleden, Lestat zei:

Kijk, het is door zulke zaken dat ik minder en minder wil investeren in nieuwe reeksen zie.

Idem. Ik start geen lopende reeks meer voor men verzameling. Ze moet eerst zijn uitgegeven en de recensies moeten me bevallen. 
Ben zo nog steeds aan het wachten op laatste deel van Lemen Troon en de vervolgdelen van Glazen Kroon. Maar dat is precies de processie van Echternach. Verschrikkelijk. 

Link naar reactie
12 uren geleden, Leesplezier zei:

Idem. Ik start geen lopende reeks meer voor men verzameling. Ze moet eerst zijn uitgegeven en de recensies moeten me bevallen. 
Ben zo nog steeds aan het wachten op laatste deel van Lemen Troon en de vervolgdelen van Glazen Kroon. Maar dat is precies de processie van Echternach. Verschrikkelijk. 

Ik snap het standpunt maar het probleem is dat als wij met zijn allen blijven wachten de verkoop van de albums daardoor tegenvalt en de uitgever de reeks stopzet of sterk vertraagd. Ja de lemen troon duurt erg lang maar Silvester geeft uiteindelijk wel alles uit (zie o.a. Kobijn en Walking dead..)

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
13 hours ago, Leesplezier said:

Idem. Ik start geen lopende reeks meer voor men verzameling. Ze moet eerst zijn uitgegeven en de recensies moeten me bevallen. 
Ben zo nog steeds aan het wachten op laatste deel van Lemen Troon en de vervolgdelen van Glazen Kroon. Maar dat is precies de processie van Echternach. Verschrikkelijk. 

Lemen troon heeft lang vastgezeten bij de auteurs, vooral bij Théo die eerst Murena en de verschrikkelijke paus heeft gedaan. Dana Dimat noemde hem 'the human butterfly', dat klopt wel op meer zaken.

Glazen kroon deel 2 moet nog uitkomen. Tomaso is er aan bezig. Hier kan je Silvester moeilijk verwijten dat ze een Daedaluske doen.

 

 

 

Link naar reactie
7 uren geleden, Ambreville zei:

Lemen troon heeft lang vastgezeten bij de auteurs, vooral bij Théo die eerst Murena en de verschrikkelijke paus heeft gedaan. Dana Dimat noemde hem 'the human butterfly', dat klopt wel op meer zaken.

Glazen kroon deel 2 moet nog uitkomen. Tomaso is er aan bezig. Hier kan je Silvester moeilijk verwijten dat ze een Daedaluske doen.

Ik hoop het echt. Zonet deel 6 Lemen troon nog eens gelezen.

Het is gewoon enorm frustrerend als een lopende reeks plots wordt stopgezet met bv. vertaling terwijl alles nog niet is afgerond. Vandaar mijn terughoudendheid erom.

Las vandaag ergens trouwens dat er een nieuw deel van Murena op komst is. Prachtreeks ook.

Link naar reactie
3 minutes ago, Leesplezier said:

Ik hoop het echt. Zonet deel 6 Lemen troon nog eens gelezen.

Het is gewoon enorm frustrerend als een lopende reeks plots wordt stopgezet met bv. vertaling terwijl alles nog niet is afgerond. Vandaar mijn terughoudendheid erom.

Las vandaag ergens trouwens dat er een nieuw deel van Murena op komst is. Prachtreeks ook.

De reeks is in 2006 begonnen en telt nog maar 6 delen, ook in het Frans: https://www.bedetheque.com/serie-13422-BD-Trone-d-Argile.html

 

Theo doet het op zijn gemakske 🙂

Link naar reactie
Op 14/3/2023 om 12:10, Ambreville zei:

Lemen troon heeft lang vastgezeten bij de auteurs, vooral bij Théo die eerst Murena en de verschrikkelijke paus heeft gedaan. Dana Dimat noemde hem 'the human butterfly', dat klopt wel op meer zaken.

Glazen kroon deel 2 moet nog uitkomen. Tomaso is er aan bezig. Hier kan je Silvester moeilijk verwijten dat ze een Daedaluske doen.

@AmbrevilleWat is een Daedaluske doen?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
3 uren geleden, Ambreville zei:

Een serie beginnen, met snel enkele albums. En dan een eeuwigheid wachten met het vervolg of het einde.

 

Zo op het eerste zicht valt dat nog mee bij Daedalus, nee?

Voor de reeksen die ik volg zie ik vooral vertraging bij De Bloedkoninginnen en Valois, zijn er andere die ik over 't hoofd zie?

 

Ik had de indruk dat voornamelijk Arboris nogal vertraging heeft met een aantal reeksen : Konvooi, In het land van Horus, De regelaar, Sabels en Galjoenen, Dokter Monge.  Vooral voor In het land van Horus vind ik dat erg sneu.  Het feit dat Arboris zijn focus precies wat verlegd heeft naar integrales maakt het uiteraard niet waarschijnlijk dat er snel geremedieerd wordt  :)

Link naar reactie
11 uren geleden, Ambreville zei:

Een serie beginnen, met snel enkele albums. En dan een eeuwigheid wachten met het vervolg of het einde.

Daar is de laatste jaren toch opgelet om dit niet te veel te laten gebeuren. Bovendien werkt Daedalus wel de opgestarte reeksen af, wat niet gezegd kan worden van de grotere zoals Casterman, Dupuis, Glenaat,.... 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...