mojo Posted May 20, 2021 Posted May 20, 2021 Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
Boris Valeo Posted May 20, 2021 Posted May 20, 2021 3 uren geleden, mojo zei: Dedju, Berserk is 1 van de pareltjes in mijn bibliotheek Quote
mojo Posted May 20, 2021 Author Posted May 20, 2021 Ik ken die serie vooral van naam, maar heb er nog niets van gelezen. Is die eigenlijk afgerond? Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
Timhardt Posted May 20, 2021 Posted May 20, 2021 Heel droevig nieuws. Berserk staat steeds in mijn top 5 van allerbeste manga ooit. Helaas niet afgerond, maar sowieso verplicht leesvoer. Misschien doet het team erachter (hangt af van de rechten) nog verder. Dan hoop ik alvast op Mitsuhisa Kuji, qua verderzetting. In elk geval, RIP, een groot verlies. Quote
Lamme Goedzak Posted May 20, 2021 Posted May 20, 2021 Zeer treurig nieuws. Hopelijk rondt de rest van het team het verhaal nog af. Quote
Ross Posted May 20, 2021 Posted May 20, 2021 Een hersenbloeding, lees ik in de pers. Doodjammer, 54 jaar. Er zijn niet zoveel geweldige mangaka meer, althans niet meer in de stijl die de manga in het westen beroemd en bewonderd heeft gemaakt. Als je tegenwoordig naar het manga-aanbod kijkt, wordt het steeds flauwer, net als de Marvel-school, trouwens. Herkauwen en herkauwen is de boodschap. Ze tekenen wel allemaal ontzettend goed, maar de scenario's zijn aldoor hetzelfde. Miura-sensei en de anderen van zijn genre maakten manga die aan de ribben plakten, alshetware. Maar ja, mangaka zijn sterfelijk. Quote
Peter Motte Posted May 21, 2021 Posted May 21, 2021 Volgens wat ik heb gevonden was het een hartkwaal. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
esteban² Posted May 21, 2021 Posted May 21, 2021 Ik moet eerlijk bekennen dat ik de naam niet kende en nog nooit een Berserk in mijn handen gehad heb. Dat is op 't eerste zicht ook echt wel m'n ding niet. Maar wat kan (kon) die man prachtige detail-plaatjes afleveren, zeg! Hoedje af. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Peter Motte Posted May 24, 2021 Posted May 24, 2021 . Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted May 24, 2021 Posted May 24, 2021 . Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted May 24, 2021 Posted May 24, 2021 Onderstaande geeft misschien nog het best de sfeer van Beserk weer: Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted May 24, 2021 Posted May 24, 2021 Het moet niet alle dagen Guust Flater zijn. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Comicoos Posted May 25, 2021 Posted May 25, 2021 Mijn eerste Berserk kocht ik rond 1996 in de Mekanik. Dat was een uitgave van Samouraï Editions. Helaas ging de uitgeverij kort daarna ter ziele en kwamen er geen verdere delen uit. Toch was dat toen al mijn meest favoriete manga. Slash and gore, woohoo! Later stootte ik op de anime versie (die overigens heel sfeervol is in het Japans). Pas toen bleek dat het verhaal veel diepgaander was dan dat eerste deel liet uitschijnen. Zodra Glénat de draad weer oppikte, was ik er dan ook als de kippen bij om de rest te kopen. Eigenlijk vind ik Berserk geen typische manga qua tekenstijl. Ik vind 'm zelfs meer Europees omwille van de gedetailleerde tekeningen en de correcte lichaamsverhoudingen. Als ik 'm toch moet vergelijken met een andere manga, dan zou ik Hokuto No Ken zeggen. Maar die laatste is veel repetitiever dan Berserk en heeft niet diezelfde epische opzet. Berserk is eigenlijk wel een reeks die je af en toe een paar jaar moet laten liggen. Alles wordt immers heel erg lang uitgesponnen. Na volume 21 had ik het eigenlijk allemaal wel even gezien. Maar dan pik je dat later weer terug op vanaf 0 en dan zie je weer de nieuwe verhaallijnen. Ik weet niet meer bij welk deel ik ben gebleven, maar ik hoop toch op een sluitende afronding van het verhaal door de rest van het team. Quote
cinco Posted May 25, 2021 Posted May 25, 2021 @Bonte Ik krijg een phishing waarschuwing als ik deze thread open. Quote
Bonte Posted May 29, 2021 Posted May 29, 2021 On 5/25/2021 at 8:49 PM, cinco said: @Bonte Ik krijg een phishing waarschuwing als ik deze thread open. Nog steeds zo? Ik kan niets vinden Quote
cinco Posted May 29, 2021 Posted May 29, 2021 1 minuut geleden, Bonte zei: Nog steeds zo? Ik kan niets vinden Ja. Ik krijg een phishing-waarschuwing betreffende deze link die hier ergens op de pagina of aan een afbeelding moet gekoppeld zijn. cdn . readberserk . com (ik heb bewust spaties gelaten voor en na de punten om niet een extra link te creëren) Quote
Bonte Posted May 30, 2021 Posted May 30, 2021 9 hours ago, cinco said: Ja. Ik krijg een phishing-waarschuwing betreffende deze link die hier ergens op de pagina of aan een afbeelding moet gekoppeld zijn. cdn . readberserk . com (ik heb bewust spaties gelaten voor en na de punten om niet een extra link te creëren) De afbeeldingen worden daarvan gelinkt en heeft blijkbaar een phishing verleden al krijg ik nog steeds geen melding, na een paar keer verversen zou het nu in orde moeten zijn. Quote
Lamme Goedzak Posted June 8, 2022 Posted June 8, 2022 1 hour ago, Timhardt said: berserk gaat verder !!!!! Dat zijn toch gewoon de laatste chapters die hij bij leven getekend had? Quote
Roque Ja Posted June 8, 2022 Posted June 8, 2022 Fantastisch nieuws! Zouden ze nog steeds 100 delen voor ogen hebben? Want dan zal wellicht niemand van ons ooit het einde kennen... Quote
Timhardt Posted June 8, 2022 Posted June 8, 2022 22 minuten geleden, Lamme Goedzak zei: Dat zijn toch gewoon de laatste chapters die hij bij leven getekend had? Ja. En daarna gaat het dus verder. Quote
Lamme Goedzak Posted June 8, 2022 Posted June 8, 2022 heel leuk nieuws in dat geval. Hoop wel geen 100 delen. Quote
Heuvelaar Posted June 9, 2022 Posted June 9, 2022 Nee, het worden geen 100 volumes. Miura's beste vriend Kouji Mori (Suicide Island, Genesis, Holyland) zal Berserk samen met Miura's Studio Gaga 'afwerken'. Miura en Mori zijn jeugdvrienden en Miura heeft hem ooit verteld hoe hij het einde van Berserk zag, en Mori zal daar nu naartoe werken. Maar hij zal geen side-arcs of eigen invullingen toevoegen, hij zal alleen werken met wat hij zich nog herinnert van die gesprekken met Miura. Pittig detail: Mori was Miura's inspiratie om Griffith vorm te geven. Geen idee of dat echt een goed voorteken is... Koen Claeys, Timhardt and Roque Ja 3 Quote
Timhardt Posted June 10, 2022 Posted June 10, 2022 Holyland, dat is dan wel een goed teken. Ik heb er een goed gevoel bij. Blij dat de serie wel een einde gaat kennen! Quote
Recommended Posts