Ga naar inhoud

Kentaro Miura overleden (Berserk)


mojo

Recommended Posts

Ik ken die serie vooral van naam, maar heb er nog niets van gelezen. Is die eigenlijk afgerond?

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Heel droevig nieuws. Berserk staat steeds in mijn top 5 van allerbeste manga ooit. Helaas niet afgerond, maar sowieso verplicht leesvoer. Misschien doet het team erachter (hangt af van de rechten) nog verder. Dan hoop ik alvast op Mitsuhisa Kuji, qua verderzetting.

 

In elk geval, RIP, een groot verlies.

Link naar reactie

Een hersenbloeding, lees ik in de pers. Doodjammer, 54 jaar. Er zijn niet zoveel geweldige mangaka meer, althans niet meer in de stijl die de manga in het westen beroemd en bewonderd heeft gemaakt. Als je tegenwoordig naar het manga-aanbod kijkt, wordt het steeds flauwer, net als de Marvel-school, trouwens. Herkauwen en herkauwen is de boodschap. Ze tekenen wel allemaal ontzettend goed, maar de scenario's zijn aldoor hetzelfde.

Miura-sensei en de anderen van zijn genre maakten manga die aan de ribben plakten, alshetware. Maar ja, mangaka zijn sterfelijk.

Link naar reactie

Mijn eerste Berserk kocht ik rond 1996 in de Mekanik. Dat was een uitgave van Samouraï Editions. Helaas ging de uitgeverij kort daarna ter ziele en kwamen er geen  verdere delen uit. Toch was dat toen al mijn meest favoriete manga. Slash and gore, woohoo!

Later stootte ik op de anime versie (die overigens heel sfeervol is in het Japans). Pas toen bleek dat het verhaal veel diepgaander was dan dat eerste deel liet uitschijnen. Zodra Glénat de draad weer oppikte, was ik er dan ook als de kippen bij om de rest te kopen.

 

Eigenlijk vind ik Berserk geen typische manga qua tekenstijl. Ik vind 'm zelfs meer Europees omwille van de gedetailleerde tekeningen en de correcte lichaamsverhoudingen. Als ik 'm toch moet vergelijken met een andere manga, dan zou ik Hokuto No Ken zeggen. Maar die laatste is veel repetitiever dan Berserk en heeft niet diezelfde epische opzet.

 

Berserk is eigenlijk wel een reeks die je af en toe een paar jaar moet laten liggen. Alles wordt immers heel erg lang uitgesponnen. Na volume 21 had ik het eigenlijk allemaal wel even gezien. Maar dan pik je dat later weer terug op vanaf 0 en dan zie je weer de nieuwe verhaallijnen. Ik weet niet meer bij welk deel ik ben gebleven, maar ik hoop toch op een sluitende afronding van het verhaal door de rest van het team.

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Bonte zei:

Nog steeds zo? Ik kan niets vinden

 

Ja. Ik krijg een phishing-waarschuwing betreffende deze link die hier ergens op de pagina of aan een afbeelding moet gekoppeld zijn.

 

 

cdn . readberserk . com

 

 

(ik heb bewust spaties gelaten voor en na de punten om niet een extra link te creëren)

Link naar reactie
9 hours ago, cinco said:

Ja. Ik krijg een phishing-waarschuwing betreffende deze link die hier ergens op de pagina of aan een afbeelding moet gekoppeld zijn.

 

cdn . readberserk . com

 

(ik heb bewust spaties gelaten voor en na de punten om niet een extra link te creëren)

De afbeeldingen worden daarvan gelinkt en heeft blijkbaar een phishing verleden al krijg ik nog steeds geen melding, na een paar keer verversen zou het nu in orde moeten zijn.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Nee, het worden geen 100 volumes. Miura's beste vriend Kouji Mori (Suicide Island, Genesis, Holyland) zal Berserk samen met Miura's Studio Gaga 'afwerken'. Miura en Mori zijn jeugdvrienden en Miura heeft hem ooit verteld hoe hij het einde van Berserk zag, en Mori zal daar nu naartoe werken. Maar hij zal geen side-arcs of eigen invullingen toevoegen, hij zal alleen werken met wat hij zich nog herinnert van die gesprekken met Miura.

Pittig detail: Mori was Miura's inspiratie om Griffith vorm te geven. Geen idee of dat echt een goed voorteken is... 😅
 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...