Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (8)] winkel 28 vs. winkel 38


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

67 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 27-12-21 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

DagenVanZand.jpeg.62c1457e4b3614efb76167

Een winkel waar ik niet graag zou willen zijn. Maar wel prachtig weergegeven door Aimeé. Midden in de Dustbowl, Oklahama.

 

Ptrck

 

 

B

 

Dobbel.jpg.a4ffe9eea11b29ad1df69cfec22e6

 

 

fantasiooo

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

Een winkeltje binnenin een hotel, dat kan he.

 

Die tekenstijl in A spreekt me niet erg aan. Het is wel duidelijk beter getekend en wellicht de betere strip, maar ik ga toch voor B met dat knullige tekenwerk van lang voordat er regels waren.

 

Die arm die zo vreemd rond die nek hangt!

Dat tekstballonnetje vlak voor die etalage (en eigenlijk de clou wat verbergt) terwijl er onder de vensterbank zoveel plaats is!

 

Fantastisch gezellig (maar schijn van kans om het toernooi te winnen)

Link naar reactie
30 minuten geleden, Ambreville zei:

Is A wel een winkel? Het lijkt meer op een hotel.

Ik heb het idee dat het begrip winkel in dit toernooi behoorlijk is opgerekt, zie andere inzendingen, dus laat het maar los.

Wat een verschil tussen a en b. Een eerste klas strip vs een arm tekeningetje.

Link naar reactie

Onbegrijpelijk. Ik kan het alleen maar wijten aan de pro-Nederlandse gevoelens die Ambreville heeft opgeroepen in een vorige ronde. Deze match België-Nederland lijkt al op voorhand beslecht.

 

Maar laat ons vertrekken van de feitelijke vraag: "Welke van deze winkels¹ vind jij de mooiste², gezelligste³, intrigerendste⁴,... ?" 

 

¹ Ambreville haalde al terecht aan dat inzending A helemaal geen winkel is. B wel (een beenhouwerij). B wint.
² Over B wordt als volgt gesproken: "'t Heb de mooiste etalage die 'k ooit gezien heb!" Dat klinkt zelfs wat Hollands. A heb geen etalage want is geen winkel (zie ¹). B wint.
³ Toegegeven, het interieur van de beenhouwerij kan je niet zien. Maar wie 'Dagen van Zand' heeft gelezen, weet dat er onmogelijk iets gezellig kan bestaan in de Dust Bowl. B wint.
⁴ A heeft een receptie met zand op. B heeft een sneeuwman met een varkenskop, een dennenboom van worst en een dennenboom van dennenboom. B wint.

 

Als ik hier de eerste prijs niet mee haal, weet ik er niets van.

Link naar reactie
2 minutes ago, fantasiooo said:

Onbegrijpelijk. Ik kan het alleen maar wijten aan de pro-Nederlandse gevoelens die Ambreville heeft opgeroepen in een vorige ronde. Deze match België-Nederland lijkt al op voorhand beslecht.

 

Maar laat ons vertrekken van de feitelijke vraag: "Welke van deze winkels¹ vind jij de mooiste², gezelligste³, intrigerendste⁴,... ?" 

 

¹ Ambreville haalde al terecht aan dat inzending A helemaal geen winkel is. B wel (een beenhouwerij). B wint.
² Over B wordt als volgt gesproken: "'t Heb de mooiste etalage die 'k ooit gezien heb!" Dat klinkt zelfs wat Hollands. A heeft geen etalage want is geen winkel (zie ¹). B wint.
³ Toegegeven, het interieur van de beenhouwerij kan je niet zien. Maar wie 'Dagen van Zand' heeft gelezen, weet dat er onmogelijk iets gezellig kan bestaan in de Dust Bowl. B wint.
⁴ A heeft een receptie met zand op. B heeft een sneeuwman met een varkenskop, een dennenboom van worst en een dennenboom van dennenboom. B wint.

 

Als ik hier de eerste prijs niet mee haal, weet ik er niets van.

Je vergeet dat A al overbeladen is met lof en prijzen van festivals. Deze laurier gaat ze niet missen. 

 

 

 

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
2 hours ago, Spiro said:

Ik herinner mij in die oude beenhouwerijen dat worst wel degelijk zo werd uitgestald, in een kegelvorm..

Dat werd gedraaid uit een varkensdarm. Hoe langer hoe beter. Je ziet dat soms nog bij ambachtelijke bakkers. Ik denk dat als je de worst even hebt, dat er wat vocht "zweet" door de darmwand en het eenvoudig wordt om hem een draai te geven.

 

Dat iemand eens de rest van die Doris Dobbel pagina opgooit en hier een echt gevecht van maakt.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...