Yncke Posted December 13, 2021 Posted December 13, 2021 Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ? Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A mister o B Een tweede bijdrage. Geheel geschikt voor deze tijd van het jaar. Ptrck yncke.be
Bonte Posted December 24, 2021 Posted December 24, 2021 Ik hou van Biebel maar qua winkel is het dat niet, die rommelmarkt echter is perfect zoals het was. Ik heb er zoveel gedaan en het prentje is echt een mooie en zelfs accurate weergave van een typische rommelmarkt in de vroege ochtend.
Waldorf Posted December 24, 2021 Posted December 24, 2021 Die Biebel is gewoon een decor-element waar weinig mee gedaan wordt. Die rommelmarkt is geweldig. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Ambreville Posted December 24, 2021 Posted December 24, 2021 Zalig Zoekplaatje ook. Er zitten een aantal Cameo's in. Buiten de familie Vandersteen en de figuren van Hergé ook Bob Fish en de kleine albert. Deze komen me bekend voor. Jacobs, Chaland, Hergé? De priester op de voorgrond doet dan weer denken aan Willy Vandersteen. Ik ga dus duidelijk voor het Vossenplein.
Lük Bey Posted December 24, 2021 Posted December 24, 2021 Arme Biebel! Slechts één stem tot hiertoe, en niet eens van de inzender zelf. Het valt me wel op dat dat veel beter getekend is dan ik me herinner. Heeft hier en daar wat weg van Calvin & Hobbes ook, maar dat zal wel aan de 'kleine mannetjes in dikke sneeuw' liggen. https://www.facebook.com/lukbey
cinco Posted December 24, 2021 Posted December 24, 2021 9 minuten geleden, Lük Bey zei: Het valt me wel op dat dat veel beter getekend is dan ik me herinner. De eerste helft van de jaren '90 was Biebel op zijn visueel hoogtepunt. Heel veel schwung ook in de tekeningen van die periode.
esteban² Posted December 24, 2021 Posted December 24, 2021 Alleen maar dikke liefde voor Biebel! Maarja, die tegenkandidaat ... STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Madam Kito Posted December 24, 2021 Posted December 24, 2021 4 uren geleden, Bonte zei: het prentje is echt een mooie en zelfs accurate weergave van een typische rommelmarkt in de vroege ochtend. Lopen er dan veel priesters over de kraampjes?
Madam Kito Posted December 24, 2021 Posted December 24, 2021 1 uur terug, Lük Bey zei: Het valt me wel op dat dat veel beter getekend is dan ik me herinner. Komt dit uit de Luc Morjaeu-periode?
Bonte Posted December 24, 2021 Posted December 24, 2021 1 uur terug, TDPB zei: Lopen er dan veel priesters over de kraampjes? In Brugge liep daar toch vanalles rond ja, zelfs de bus ging door de rommelmarkt zoals hier de tram. Dit speelt hem ook af in de oorlogsjaren, toen had je veel meer dergelijke priesters en Duitse soldaten. Ik heb verschillende fotoboeken van WO2 en daarin zie je regelmatig soldaten typisch toeristische dingen doen zoals de trapauto's aan zee, markten en sightseeing.
cinco Posted December 24, 2021 Posted December 24, 2021 1 uur geleden, TDPB zei: Komt dit uit de Luc Morjaeu-periode? Heeft hij meegewerkt aan Biebel??
Madam Kito Posted December 24, 2021 Posted December 24, 2021 19 minuten geleden, cinco zei: Heeft hij meegewerkt aan Biebel?? Ja hoor. Dat merk je ook heel goed aan zijn latere Familie Backeljau-strips.
Tanuki Posted December 25, 2021 Posted December 25, 2021 Veel sympathie voor Biebel (en Legendre) maar een gezellige winkel kan je deze inzending niet noemen. Er moeten in die reeks nochtans een aantal buurtwinkeltjes, beenhouwers en bakkers voorkomen, om nog maar te zwijgen over dat restaurantje waar hij spaghetti ging eten.
Recommended Posts