Ga naar inhoud

het spannendste album van een reeks


cinco

Recommended Posts

Luc Orient; Het dal van de 3 zonnen. Ik was een jaar of 10 en las het verhaal in de Pep.

Begin jaren'80 kreeg Thorgal 5: De schaduwen voorbij mij op het puntje van mijn stoel.

 

Loisel's tijdvogel deel 3: De jager valt ook in die categorie

 

Luc Orient is, met de blik van nu, in mijn waardering gedaald maar dat geldt niet voor de Thorgal en de Tijdvogel. Beide albums reken ik onder mijn meest favoriete albums ooit.

 

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

"Het einde van de lange rit", Blueberry. Ik zat wel niet op het puntje van mijn stoel, want ik lag in bed toen ik het voor het eerst las. En nu vraag ik mij af of het normaal is dat ik mij van veel stripalbums na 30, 40 jaar nog herinner waar ik mij precies bevond bij de eerste lezing. En waar ze gekocht zijn en in welke omstandigheden. Hebben jullie dat ook?

Link naar reactie
2 uren geleden, Blutch zei:

 En nu vraag ik mij af of het normaal is dat ik mij van veel stripalbums na 30, 40 jaar nog herinner waar ik mij precies bevond bij de eerste lezing. En waar ze gekocht zijn en in welke omstandigheden. Hebben jullie dat ook?

 

Ja, ik heb dat ook met sommige albums.

Ik weet bijvoorbeeld dat ik Z van Zwendel/de Schaduw van Z de eerste keer heb gelezen in mijn bed gedurende een nacht. Het gaf de scène waarin Kwabbernoot door een bezwendeld Rommelgem doolde net die extra dosis spanning.

Of de Bronnen van Sing Song Li op de slaapkamer van de ouders van een klasgenoot, ook 's nachts.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Blutch zei:

 

We zullen maar niet vragen hoe je dáár bent beland.

 

Het is nochtans een anekdote vrij van misbruik.

 

De ouders waren op vakantie, de zoon had een fuif georganiseerd, maar het was saai. Dus ik was de strips van zijn vader gaan lezen op de ouderlijke slaapkamer.

Link naar reactie

Ik kan me niet direct een Europese reeks voor de geest halen. Lanfeust van de sterren misschien?

 

Qua manga kan ik me er wel een paar voor de geest halen. De belangrijkste is misschien Rin van Harold Sakuishi.

Daarin lopen verschillende verhaallijnen door elkaar: dat van de protagonist, het verhaal dat door de protagonist wordt getekend (hij wil mangaka worden) en het verhaal dat hij tussendoor nog eens droomt. Alles draait dan ook nog eens rond het meisje Rin.

afbeelding.png

Link naar reactie

 

3 uren geleden, Robertkees zei:

Blueberry: Generaal Geelkop.

Eindeloos herlezen. Een en al actie.

 

Inderdaad Blueberry van Charlier was de top voor mij. "De mijn van Prosit" en "het spook van de goudmijn" is van het beste wat ik gelezen heb. Maar ook "Ballade voor een doodskist" (hoewel dat een zeer bloedig verhaal is) en "Angel face".

Link naar reactie

Undertaker - de Reus van Sutter Camp / de Schaduw van Hippocrates: niets gevaarlijker dan een manipulatieve hyperintelligente sadist

 

Thorgal - Alinoë: bij momenten superbeklemmend

 

Soda - Sta op en Sterf: "ik ben een schoft." Een sterke openingszin en de rest van het verhaal stelt hierin niet teleur.

 

Moederkillers 2: die wrede twist op het einde, Je kan het haast niet geloven dat ze zo duister gaan.

 

Kuifje - Mannen op de Maan: die opeenvolging van tegenslagen en sabotages waardoor je je soms afvraagt hoe ze in godsnaam heelhuids terug naar de aarde kunnen keren.

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Lestat zei:

Een beetje afwijkend maar de cliffhanger van Alleen 4 deed me echt op het puntje van mijn stoel zitten. Het was slopend wachten album 5 toen.

Ik heb enkel die eerste 6 delen gelezen toen ik nog in het lager zat. Ik kijk wel uit naar deel 13 om dan de eerste 3 cycli eens te lezen. Ik weet nog dat de serie erg goed was in spanning opbouwen, maar het werd steeds ingewikkelder en vragen kwamen sneller dan antwoorden ;) 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...