Ga naar inhoud

Top 10 - 2022


Kool Thing

Recommended Posts

13 uren geleden, Ambreville zei:

Erotica kan je bezwaarlijk nieuw materiaal noemen.

Ach, het is er eentje die in 2022 werd uitgegeven en Eva Miranda had ik nog nooit gelezen. Ook de vele extra's maken het toch tot iets nieuws. Maar geen angst, de bundeling zal tegen eind december (hopelijk) niet meer in die top-10 staan 🙂

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
4 minutes ago, Kool Thing said:

Ach, het is er eentje die in 2022 werd uitgegeven en Eva Miranda had ik nog nooit gelezen. Ook de vele extra's maken het toch tot iets nieuws. Maar geen angst, de bundeling zal tegen eind december (hopelijk) niet meer in die top-10 staan 🙂

Eva Miranda ken ik nog niet. Die Little Nemo viel me indertijd wel zwaar tegen. Dat is leuk in een tijdschrift, maar als die achtereen in een album komen, dan is het te veel van hetzelfde.

 

Mijn nieuwjaarsvoornemen is dit jaar meer lezen. Ik ga dit ook eens proberen. Tot nu toe wel nog enkel in het Frans.

 

1. Hovanne L'irrésolue. Sangre deel 3 van Arleston & Floch.

2. Le Spirit van Editions Black & White. Raar dat een Franse uitgave van Will Eisner zo goed kan zijn. 

3. On Mars 3. Microbe lijkt eindelijk een stapel papier gevonden te hebben.

 

 

 

Link naar reactie
1 minute ago, cinco said:

 

Heb je een Franstalige achtergrond of indertijd hogere studies van de Romaanse talen?

Want met mijn schoolse kennis van Frans lukt me dat toch niet echt om vlot stripalbums in die taal te lezen.

 

Veel in Brussel gewerkt en ik ken redelijk wat tekenaars. Alles gaat daar in het Frans. Het helpt wel nu ik de vertaaluitgevers heb opgegeven voor series die ik echt wil lezen.  Voor Sangre wil ik geen jaar meer wachten. Die koop ik wel nog van Uitgeverij L (en gaat daarna naar Adrien Floch voor personalisatie :) ).

Voor de Spirit zit je met een Black & White uitgave. Die kwaliteit en samenstellingen kennen ze niet op de Engelse markt. Uiteraard lees ik de Spirit ook liever in het Engels, maar ik heb geleerd de kleinere boekjes van Black & White niet meer te laten liggen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

1. Antananarivo

2. Bleekwater

 

Bleekwater.jpeg?itok=yUidOhRP

 

 

3. Valse sporen

 

Valse-Sporen.jpg?itok=huEw0TlI

 

4. De vijf rijken 4

5. Luchtwegen

6. Giarnido: Erotica 

7. Irena 1

8. Klaw 1+2

 

Klaw%201.jpg?itok=m9GUE9yG

9. De Adoptie

 

De-Adoptie-3.jpg?itok=WtCGxYCD


10. Alleen 13: Tijgerzielen

 

11. Op Mars 3

12. Jonathan 17: De weg naar Yeshe  

13. De Toren

14. Brian Bones: DS 29

15. Ter 3

 

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
34 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ook 's meedoen:

 

1 De autoreportages van Margot 1, 2, 3

2 Het onzienbare en andere verhalen

3 Bowie Stardust

4 Aristophania 1

5 Yoko Tsuno 30

 

(meer strips heb ik dit jaar niet gelezen)

 

 

En ik die altijd dacht dat Peter Motte een grote stripkenner was, die hier sprak met een kennis van verschenen strips en een deskundigheid van het stripwereldje. Maar met 5 gelezen strips van de reeds 100-den verschenen strips in 2022, verlies je alle geloofwaardigheid over het stripwereldje.

Link naar reactie

Ietwat off topic misschien, maar er is dit jaar maar bitterweinig dat me voorlopig aanspreekt.

Vanwege de prijsstijgingen, ben ik ook minder geneigd strips te kopen, tenzij ik goede recensies lees ditmaal.

In het verleden zocht ik hier veelal mijn eigen weg in, maar tegenwoordig let ik toch wel serieus op men portemonnee.

Moet ook wel zeggen dat ik het tekenwerk regelmatig beter vind dan het scenario helaas.

Kan het niet helpen, maar 2022 stelt me voorlopig teleur op het gebied van strips waardoor ik oude reeksen als roodbaard, blueberry, Kuifje, etc... ben beginnen herlezen. Hopelijk brengt kwartaal 3 en 4 wat interessants voor me. Voorlopig moet ik het stellen met men oudere reeksen en leesboeken.

Link naar reactie

Eindelijk nog eens op het forum geraakt, voor mijn favoriete topic, de topjes van alle lezers hier. Voorlopig is het nog wat stilletjes, maar hier alvast mijn eerste duit in het zakje. 😊

 

1. Bleekwater

2. The Nice House on the Lake 1 

3. Fire Power 4

4. Jerome K. Jerome Bloks 28

5. Fight Girls

6. Ce que nous sommes

7. De Laatste Schaduw 1

8. A Fake Story

9. Klaw 1 & 2

10. De Toren 1

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...