Kool Thing Geplaatst: 23 januari 2022 Share Geplaatst: 23 januari 2022 We kunnen er weer aan beginnen 1. Erotica 2. Op Mars 3 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Ambreville Geplaatst: 23 januari 2022 Share Geplaatst: 23 januari 2022 Erotica kan je bezwaarlijk nieuw materiaal noemen. Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 24 januari 2022 Auteur Share Geplaatst: 24 januari 2022 13 uren geleden, Ambreville zei: Erotica kan je bezwaarlijk nieuw materiaal noemen. Ach, het is er eentje die in 2022 werd uitgegeven en Eva Miranda had ik nog nooit gelezen. Ook de vele extra's maken het toch tot iets nieuws. Maar geen angst, de bundeling zal tegen eind december (hopelijk) niet meer in die top-10 staan Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Ambreville Geplaatst: 24 januari 2022 Share Geplaatst: 24 januari 2022 4 minutes ago, Kool Thing said: Ach, het is er eentje die in 2022 werd uitgegeven en Eva Miranda had ik nog nooit gelezen. Ook de vele extra's maken het toch tot iets nieuws. Maar geen angst, de bundeling zal tegen eind december (hopelijk) niet meer in die top-10 staan Eva Miranda ken ik nog niet. Die Little Nemo viel me indertijd wel zwaar tegen. Dat is leuk in een tijdschrift, maar als die achtereen in een album komen, dan is het te veel van hetzelfde. Mijn nieuwjaarsvoornemen is dit jaar meer lezen. Ik ga dit ook eens proberen. Tot nu toe wel nog enkel in het Frans. 1. Hovanne L'irrésolue. Sangre deel 3 van Arleston & Floch. 2. Le Spirit van Editions Black & White. Raar dat een Franse uitgave van Will Eisner zo goed kan zijn. 3. On Mars 3. Microbe lijkt eindelijk een stapel papier gevonden te hebben. Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 24 januari 2022 Share Geplaatst: 24 januari 2022 1 uur terug, Ambreville zei: Tot nu toe wel nog enkel in het Frans. Heb je een Franstalige achtergrond of indertijd hogere studies van de Romaanse talen? Want met mijn schoolse kennis van Frans lukt me dat toch niet echt om vlot stripalbums in die taal te lezen. Quote Link naar reactie
Ambreville Geplaatst: 24 januari 2022 Share Geplaatst: 24 januari 2022 1 minute ago, cinco said: Heb je een Franstalige achtergrond of indertijd hogere studies van de Romaanse talen? Want met mijn schoolse kennis van Frans lukt me dat toch niet echt om vlot stripalbums in die taal te lezen. Veel in Brussel gewerkt en ik ken redelijk wat tekenaars. Alles gaat daar in het Frans. Het helpt wel nu ik de vertaaluitgevers heb opgegeven voor series die ik echt wil lezen. Voor Sangre wil ik geen jaar meer wachten. Die koop ik wel nog van Uitgeverij L (en gaat daarna naar Adrien Floch voor personalisatie ). Voor de Spirit zit je met een Black & White uitgave. Die kwaliteit en samenstellingen kennen ze niet op de Engelse markt. Uiteraard lees ik de Spirit ook liever in het Engels, maar ik heb geleerd de kleinere boekjes van Black & White niet meer te laten liggen. Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 9 februari 2022 Auteur Share Geplaatst: 9 februari 2022 We hebben al wat meer gelezen. Nog niets echt pakkend. 1. Giarnido: Erotica 3. Irena 1 3. Alleen 13: Tijgerzielen 4. Op Mars 3 5. Jonathan 17: De weg naar Yeshe 6. Brian Bones: DS 29 7. Ter 3 8. 9. 10. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Veto Geplaatst: 9 februari 2022 Share Geplaatst: 9 februari 2022 Ik kan er ook aan beginnen: 1. De 5 Rijken deel 4 2. Catamount 3 3. Mausart 2 4. Gil St André 13 5. Schatjes 4 6. Jonathan 17 7. De Rode Ridder 273 8. Jommeke 308 9. 10. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link naar reactie
Rik Geplaatst: 9 februari 2022 Share Geplaatst: 9 februari 2022 1. De 5 rijken 4 2. A Fake story 3. Catamount 3 Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
GUTSMAN Geplaatst: 16 februari 2022 Share Geplaatst: 16 februari 2022 1. Luchtwegen Quote Link naar reactie
Veto Geplaatst: 18 februari 2022 Share Geplaatst: 18 februari 2022 Mijn eerste top 10 van het jaar is een feit : 1. De 5 Rijken deel 4 2. Catamount 3 3. Mausart 24. Antananarivo 5. Gil St André 13 6. Schatjes 47. Orks & Goblins 10 8. Jonathan 17 9. De Rode Ridder 273 10. Jommeke 308 Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link naar reactie
Rik Geplaatst: 1 maart 2022 Share Geplaatst: 1 maart 2022 1. De 5 rijken 4 2. De man in de schaduw 3. A Fake story 4. Catamount 3 Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 3 maart 2022 Auteur Share Geplaatst: 3 maart 2022 1. Antananarivo 2. Luchtwegen 3. Giarnido: Erotica 4. Irena 1 5. Alleen 13: Tijgerzielen 6. Op Mars 3 7. Jonathan 17: De weg naar Yeshe 8. De Toren 9. Brian Bones: DS 29 10. Ter 3 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 24 maart 2022 Auteur Share Geplaatst: 24 maart 2022 1. Antananarivo 2. Bleekwater 3. Valse sporen 4. De vijf rijken 4 5. Luchtwegen 6. Giarnido: Erotica 7. Irena 1 8. Klaw 1+2 9. De Adoptie 10. Alleen 13: Tijgerzielen 11. Op Mars 3 12. Jonathan 17: De weg naar Yeshe 13. De Toren 14. Brian Bones: DS 29 15. Ter 3 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
cinco Geplaatst: 24 maart 2022 Share Geplaatst: 24 maart 2022 Ik ben nog niet echt omvergeblazen door stripjaar 2022. Vorig jaar hadden we rond deze periode al strips zoals Ondanks Alles en Pacific Palace voorbij zien komen. Kool Thing 1 Quote Link naar reactie
Rik Geplaatst: 27 maart 2022 Share Geplaatst: 27 maart 2022 1. Antananarivo 2.De 5 rijken 4 3. De man in de schaduw 4. A Fake story 5. Catamount 3 Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
Alimentado Geplaatst: 7 april 2022 Share Geplaatst: 7 april 2022 1. Luchtwegen 2. 3. 4. 5. Quote Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 9 april 2022 Share Geplaatst: 9 april 2022 1 Antananarivo Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 9 april 2022 Share Geplaatst: 9 april 2022 Op 18/2/2022 om 20:23, Veto zei: Mijn eerste top 10 van het jaar is een feit : Had je al meer dan 10 nieuwe strips gelezen toen je die top 10 opstelde? Quote Link naar reactie
Veto Geplaatst: 9 april 2022 Share Geplaatst: 9 april 2022 16 minuten geleden, cinco zei: Had je al meer dan 10 nieuwe strips gelezen toen je die top 10 opstelde? Nee... net 10 nieuwe uit 2022 gelezen... Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link naar reactie
Rik Geplaatst: 24 april 2022 Share Geplaatst: 24 april 2022 1. Antananarivo 2. Bleekwater 3.De 5 rijken 4 4. De man in de schaduw 5. A Fake story 6. Catamount 3 Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
cinco Geplaatst: 24 april 2022 Share Geplaatst: 24 april 2022 Het blijft traag gaan dit jaar. Eind april 2021 hadden velen al top 10-lijsten die bol stonden van de degelijke titels. Quote Link naar reactie
Waldorf Geplaatst: 25 april 2022 Share Geplaatst: 25 april 2022 1. Antananarivo 2. Bleekwater 3. La république du crane 4. Valse sporen 5. A fake story 6. Luchtwegen 7. Erotica 8. Angel Wings 7 9. Meneer Vadim 2 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 25 april 2022 Share Geplaatst: 25 april 2022 1 Frieren 2 Antananarivo Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 25 april 2022 Share Geplaatst: 25 april 2022 Antananarivo lijkt tot nu toe wel de consistente topper te zijn. Quote Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 28 april 2022 Share Geplaatst: 28 april 2022 1 Frieren 2 Antananarivo 3 Bleekwater (erg mooi trio al hoor!) Quote Link naar reactie
lukoste Geplaatst: 28 april 2022 Share Geplaatst: 28 april 2022 Antananarivo is uitverkocht bij de uitgever. Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 29 april 2022 Auteur Share Geplaatst: 29 april 2022 1. Antananarivo 2. Bleekwater 3. Valse sporen 4. Shi 5 5. De vijf rijken 4 6. Luchtwegen 7. Giarnido: Erotica 8. Irena 1 9. La Bande dessinée de Drs. P 10. Klaw 1+2 11. De Adoptie Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Rik Geplaatst: 4 juni 2022 Share Geplaatst: 4 juni 2022 1. Antananarivo 2. Bleekwater 3. De Janitor 4.De 5 rijken 4 5. De man in de schaduw 6. A Fake story 7. Catamount 3 Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 4 juni 2022 Share Geplaatst: 4 juni 2022 Ook 's meedoen: 1 De autoreportages van Margot 1, 2, 3 2 Het onzienbare en andere verhalen 3 Bowie Stardust 4 Aristophania 1 5 Yoko Tsuno 30 (meer strips heb ik dit jaar niet gelezen) Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
bammar Geplaatst: 4 juni 2022 Share Geplaatst: 4 juni 2022 34 minuten geleden, Peter Motte zei: Ook 's meedoen: 1 De autoreportages van Margot 1, 2, 3 2 Het onzienbare en andere verhalen 3 Bowie Stardust 4 Aristophania 1 5 Yoko Tsuno 30 (meer strips heb ik dit jaar niet gelezen) En ik die altijd dacht dat Peter Motte een grote stripkenner was, die hier sprak met een kennis van verschenen strips en een deskundigheid van het stripwereldje. Maar met 5 gelezen strips van de reeds 100-den verschenen strips in 2022, verlies je alle geloofwaardigheid over het stripwereldje. Waldorf 1 Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 4 juni 2022 Share Geplaatst: 4 juni 2022 De waarheid overtreft uw verbeelding; ik heb die andere allemaal al gelezen vóór 2022. (hier smiley invoegen) Leesplezier 1 Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Leesplezier Geplaatst: 4 juni 2022 Share Geplaatst: 4 juni 2022 Ietwat off topic misschien, maar er is dit jaar maar bitterweinig dat me voorlopig aanspreekt. Vanwege de prijsstijgingen, ben ik ook minder geneigd strips te kopen, tenzij ik goede recensies lees ditmaal. In het verleden zocht ik hier veelal mijn eigen weg in, maar tegenwoordig let ik toch wel serieus op men portemonnee. Moet ook wel zeggen dat ik het tekenwerk regelmatig beter vind dan het scenario helaas. Kan het niet helpen, maar 2022 stelt me voorlopig teleur op het gebied van strips waardoor ik oude reeksen als roodbaard, blueberry, Kuifje, etc... ben beginnen herlezen. Hopelijk brengt kwartaal 3 en 4 wat interessants voor me. Voorlopig moet ik het stellen met men oudere reeksen en leesboeken. Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 5 juni 2022 Auteur Share Geplaatst: 5 juni 2022 1. Antananarivo 2. Bleekwater 3. Valse sporen 4. Shi 5 5. De vijf rijken 4 6. De knuffel 7. Heden Verse Vis 8. Luchtwegen 9. Giarnido: Erotica 10. Irena 1 11. La Bande dessinée de Drs. P 12. Klaw 1+2 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Waldorf Geplaatst: 7 juni 2022 Share Geplaatst: 7 juni 2022 1. Antananarivo 2. Bleekwater 3. T'Zee 4. La république du crane 5. Valse sporen 6. A fake story 7. Luchtwegen 8. Erotica 9. Angel Wings 7 10. Meneer Vadim 2 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 12 juni 2022 Auteur Share Geplaatst: 12 juni 2022 1. De Verboden Haven 2. Antananarivo 3. Bleekwater 4. Valse sporen 5. Shi 5 6. De vijf rijken 4 7. De knuffel 8. Jerome K Jerome Bloks 28 9. Heden Verse Vis 10. Luchtwegen 11. Giarnido: Erotica 12. Irena 1 Neat Stuff en Marinelli 2 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Neat Stuff Geplaatst: 13 juni 2022 Share Geplaatst: 13 juni 2022 9 uren geleden, Kool Thing zei: 1. De Verboden Haven 2. Antananarivo 3. Bleekwater 4. Valse sporen 5. Shi 5 6. De vijf rijken 4 7. De knuffel 8. Heden Verse Vis 9. Luchtwegen 10. Giarnido: Erotica 11. Irena 1 Netjes. Ik had 'm in 2019 ook al in mijn 'best of' lijstje staan! Kool Thing 1 Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 15 juni 2022 Share Geplaatst: 15 juni 2022 Eindelijk nog eens op het forum geraakt, voor mijn favoriete topic, de topjes van alle lezers hier. Voorlopig is het nog wat stilletjes, maar hier alvast mijn eerste duit in het zakje. 1. Bleekwater 2. The Nice House on the Lake 1 3. Fire Power 4 4. Jerome K. Jerome Bloks 28 5. Fight Girls 6. Ce que nous sommes 7. De Laatste Schaduw 1 8. A Fake Story 9. Klaw 1 & 2 10. De Toren 1 Kool Thing 1 Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 15 juni 2022 Share Geplaatst: 15 juni 2022 13 uren geleden, Marinelli zei: 4. Jerome K. Jerome Bloks 28 Jerome K. Jerome Bloks 28 toch op plaats 4 geraakt? Ik had er wat negatieve berichten ook over gelezen, maar die zijn blijkbaar niet terecht. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
linthout Geplaatst: 16 juni 2022 Share Geplaatst: 16 juni 2022 Ik vind dat een ZEER goede strip. Quote Link naar reactie
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.