Captivant Geplaatst: 9 oktober 2022 Share Geplaatst: 9 oktober 2022 Op 6/10/2022 om 11:34, Waldorf zei: Ik kijk de kat nog even uit de boom. Dan probeer ik het ook nog eens: Aanrader! En inderdaad, er kan best iets aangemerkt worden op het verhaal. Dit gaat namelijk enigszins uit als een nachtkaars met te veel filosofisch gebabbel, maar dan zijn er al genoeg momenten voorbij gekomen die het boek de moeite waard maken. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de tekeningen. Die zijn top! Vooral de inkleuring is meesterlijk gedaan. Visueel spektakel. Quote Link naar reactie
Waldorf Geplaatst: 10 oktober 2022 Share Geplaatst: 10 oktober 2022 9 uren geleden, Captivant zei: Dan probeer ik het ook nog eens: Aanrader! En inderdaad, er kan best iets aangemerkt worden op het verhaal. Dit gaat namelijk enigszins uit als een nachtkaars met te veel filosofisch gebabbel, maar dan zijn er al genoeg momenten voorbij gekomen die het boek de moeite waard maken. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de tekeningen. Die zijn top! Vooral de inkleuring is meesterlijk gedaan. Visueel spektakel. Kijk, dat is nu eens iemand die mij warm probeert te maken! Ik zal het op mijn lijst zetten. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 10 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst: 10 oktober 2022 1. De Verboden Haven 2. Antananarivo 3. Bleekwater 4. Jagen op Ramirez 2 5. Le Petit frère 6. Valse sporen 7. Shi 5 8. De Draver 9. De vijf rijken 4 10. De knuffel 11. Jerome K Jerome Bloks 28 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
sanderg Geplaatst: 10 oktober 2022 Share Geplaatst: 10 oktober 2022 Op 21/6/2022 om 02:03, cinco zei: Ik heb Bleekwater nog niet gelezen, maar... dat kleurgebruik alleen al! De weerspiegeling van die neonlichten in de regen, zo treffend weergegeven. Beetje out of topic maar de liefhebbers van dit soort werk zullen- denk ik - (net als ik) ook zeker de kunst van de Vlaamse kunstenaar Dimitri Desiron waarderen.. Kool Thing en Koen Claeys 1 1 Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link naar reactie
eriktex Geplaatst: 10 oktober 2022 Share Geplaatst: 10 oktober 2022 Op 8/10/2022 om 20:56, Koen Claeys zei: Mijn 3 toppers van het jaar : kan ze niet rangschikken... vind ze alledrie op hun eigen manier absolute top-strips van 2022 - De Verboden Haven (Turconi/Radice) - De Kerkgangers (Ben Gijsemans) - Bleekwater (Joris Mertens) En nog even een kleine reminder v.w.b. De verboden haven: dit album is ondertussen al niet meer op stock bij de Nederlandse verdeler, in Vlaanderen zijn er nog hooguit 20 op voorraad. Dus wat er nu in de winkels ligt is echt wel het laatste. Zelf heb ik hier nog 11 exemplaren en die zullen in Breda wel verkocht worden... Kool Thing, lukoste en Koen Claeys 3 Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link naar reactie
Koen Claeys Geplaatst: 10 oktober 2022 Share Geplaatst: 10 oktober 2022 5 minuten geleden, eriktex zei: En nog even een kleine reminder v.w.b. De verboden haven: dit album is ondertussen al niet meer op stock bij de Nederlandse verdeler, in Vlaanderen zijn er nog hooguit 20 op voorraad. Dus wat er nu in de winkels ligt is echt wel het laatste. Zelf heb ik hier nog 11 exemplaren en die zullen in Breda wel verkocht worden... Ik heb toch nog enkele kameraden hierover gewaarschuwd... Lijkt me echt zonde om dit niet te kunnen aankopen. Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 10 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst: 10 oktober 2022 1. De Verboden Haven 2. Antananarivo 3. Bleekwater 4. Jagen op Ramirez 2 5. Le Petit frère 6. Valse sporen 7. Shi 5 8. De Draver 9. in de schaduwen 2 10. De vijf rijken 4 11. De knuffel Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 31 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst: 31 oktober 2022 1. De Verboden Haven 2. Antananarivo 3. Bleekwater 4. Jagen op Ramirez 2 5. Le Petit frère 6. Shi 5 7. De Draver 8. in de schaduwen 2 9. De Kronieken van Amoras 11: Schanulleke 10. De vijf rijken 4 11. Valse sporen Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 20 november 2022 Share Geplaatst: 20 november 2022 Op 17/8/2022 om 13:05, Timhardt zei: 1 Mazebook 2 ballad for sophie (ik las dat dit jaar) 3 Frieren 4 Antananarivo 5 Bleekwater 6 De verboden haven 7 Sirocco Koen Claeys 1 Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 22 november 2022 Share Geplaatst: 22 november 2022 1. The Many Deaths of Laïla Starr 2. Bleekwater 3. Not All Robots 4. Meccano 5 5. In de Schaduwen 2 6. The Nice House on the Lake 1 7. Murder Falcon 8. Keeping Two 9. De Kerkgangers 10. Batman One Bad Day - The Riddler Quote Link naar reactie
Neat Stuff Geplaatst: 22 november 2022 Share Geplaatst: 22 november 2022 1 uur terug, Marinelli zei: 1. The Many Deaths of Laïla Starr 2. Bleekwater 3. Not All Robots 4. Meccano 5 5. In de Schaduwen 2 6. The Nice House on the Lake 1 7. Murder Falcon 8. Keeping Two 9. De Kerkgangers 10. Batman One Bad Day - The Riddler Murder Falcon!!! Dát was toch wel de verrassing van 2019! Prachtige hardcover editie. Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 25 november 2022 Share Geplaatst: 25 november 2022 Oei, ik las de softcover en dacht alleszins dat die pas in 2022 verschenen was Sowieso een topper die extra aandacht verdient. Voor mij was het ook het eerste boek van Daniel Warren Johnson dat ik las. Waw, die man kan tekenen. Hij heeft de energie van een Paul Pope, maar dan zonder dat irritante overdreven kunstzinnige ... Koen Claeys en Neat Stuff 2 Quote Link naar reactie
Koen Claeys Geplaatst: 25 november 2022 Share Geplaatst: 25 november 2022 Bedankt voor deze tip, Neat Stuff. Je andere toppers op je lijst konden mij persoonlijk ook bekoren. Timhardt en Neat Stuff 2 Quote Link naar reactie
Neat Stuff Geplaatst: 25 november 2022 Share Geplaatst: 25 november 2022 4 minuten geleden, Koen Claeys zei: Bedankt voor deze tip, Neat Stuff. Je andere toppers op je lijst konden mij persoonlijk ook bekoren. Refereer je aan 'Murder Falcon'? In de categorie kick-ass strip met een ziel is dit mijns inziens de 'cream of the crop'! Ik raad je aan voor de hc uitgave te gaan. Die heeft naast een bonus-sectie nog een extra short story. Koen Claeys 1 Quote Link naar reactie
Koen Claeys Geplaatst: 25 november 2022 Share Geplaatst: 25 november 2022 Ja. Ah.. en 't is de Top10 van Marinelli die me zo bekoort. (en dat verbaast me niet) Marinelli en Neat Stuff 2 Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 29 november 2022 Auteur Share Geplaatst: 29 november 2022 1. De Verboden Haven 2. Antananarivo 3. Bleekwater 4. Jagen op Ramirez 2 5. Le Petit frère 6. De Draver 7. Jaren van de Olifant 8. Shi 5 9. De boekenezel van Cordoba 10. in de schaduwen 2 11. De Kronieken van Amoras 11: Schanulleke 12. De vijf rijken 4 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
eriktex Geplaatst: 1 december 2022 Share Geplaatst: 1 december 2022 Die boekenezel had ik vanmorgen in handen, maar toch (nog) niet gekocht wegens wel erg glad papier en de prijs (€ 35). Had deze uiteraard allang voor HUM! in het Frans gelezen. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link naar reactie
milou Geplaatst: 1 december 2022 Share Geplaatst: 1 december 2022 Wanneer kunnen we de nieuwe van Bruno bij je verwachten Erik ? Hopelijk knip je het verhaal niet in tweeën, maar 1 dik kloek deel . Quote Link naar reactie
eriktex Geplaatst: 1 december 2022 Share Geplaatst: 1 december 2022 30 minuten geleden, milou zei: Wanneer kunnen we de nieuwe van Bruno bij je verwachten Erik ? Hopelijk knip je het verhaal niet in tweeën, maar 1 dik kloek deel . Dan is het 160 pagina’s en zeer prijzig qua drukwerk. We hebben nog geen beslissing genomen over T’zee. Hierin speelt ook mee dat Bruno niet echt een fan van signeersessies lijkt te zijn. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link naar reactie
Waldorf Geplaatst: 1 december 2022 Share Geplaatst: 1 december 2022 1 uur terug, eriktex zei: Dan is het 160 pagina’s en zeer prijzig qua drukwerk. We hebben nog geen beslissing genomen over T’zee. Hierin speelt ook mee dat Bruno niet echt een fan van signeersessies lijkt te zijn. Ik heb T'Zee erg graag gelezen (in het Frans in Z/W), hij zit in mijn top 10. Als je hem in het NL uitbrengt koop ik hem in kleur. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link naar reactie
Kobus Geplaatst: 6 december 2022 Share Geplaatst: 6 december 2022 Bijna eind van het jaar. Verwacht niet veel nieuws meer te lezen. Heb een mooi lijstje titels van de albums van 2022. Mijn top 10 ziet er nu als volgt uit. 1. Marsupilami - Het Humboldtdier van Flix 2. Jules Verne door Daniel van den Broek en Robbert Damen 3. Onze Oorlog door Mario Boon 4. De wereld van Sofie door Vincent Zabus en Nicoby 5. Het weiland achter de kerk – The Pink Clover door Crisse en Paty 6. Suske en Wiske – De verdwenen Joker door Dirk Stallaert en Ronald Grossey 7. Moishe door Typex 8. Heden Verse Vis – En route door Charel Cambré en Marc Legendre 9. Luthon-Hoge door Michiel Offerman en Willem Ritstier 10. Mac Guffin & Alan Smithee – Operatie Grote Gok door Duguay en Viau Verder vind ik De dood van Robbedoes van Schwartz en Guerrive en Abitan + Zestig Lentes van Aimee de Jongh en Ingrid Chabbert + Ravian – Waar de verhalen ontstaan van Virginie Augustin en Pierre Christin tegenvallen. Daar had ik meer van verwacht. Marinelli en Kool Thing 2 Quote Link naar reactie
Rik Geplaatst: 13 december 2022 Share Geplaatst: 13 december 2022 1. Antananarivo 2. Beestenburcht 3 3. De verboden haven 4. Bleekwater 5.Poppy 6.De 5 rijken 4 7. De man in de schaduw 8. A Fake story 9. Black Friday 10. Heden verse vis - en route Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
hemweg Geplaatst: 15 december 2022 Share Geplaatst: 15 december 2022 Mijn top 10 van 2020, heerlijk verdiept in Blake en Mortimer. Kool Thing 1 Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 15 december 2022 Share Geplaatst: 15 december 2022 2 minuten geleden, hemweg zei: Bijna 40 jaar na zijn overlijden slaagt Hergé er nog in om in een top 10 van 2022 binnen te dringen. Quote Link naar reactie
hemweg Geplaatst: 15 december 2022 Share Geplaatst: 15 december 2022 Natuurlijk, het blijft leuk om Kuifje voor de zoveelste keer te herlezen. Quote Link naar reactie
Neat Stuff Geplaatst: 16 december 2022 Share Geplaatst: 16 december 2022 12 uren geleden, hemweg zei: Mijn top 10 van 2020, heerlijk verdiept in Blake en Mortimer. Die Jacobs heb je snel te pakken. Die ligt in embargo tot vandaag... Je stripwinkel heeft nachtelijke openingstijden? Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 17 december 2022 Auteur Share Geplaatst: 17 december 2022 1. De Verboden Haven 2. Antananarivo 3. Beestenburcht 3 4. Bleekwater 5. Jagen op Ramirez 2 6. Le Petit frère 7. De Draver 8. Jaren van de Olifant 9. Shi 5 10. De boekenezel van Cordoba 11. in de schaduwen 2 12. Berlijnse Nocturne 13. Zij die spreekt 14. De Kronieken van Amoras 11: Schanulleke Hier ook nog ergens induwen Sirocco, Ogen zo blauw Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Waldorf Geplaatst: 23 december 2022 Share Geplaatst: 23 december 2022 In willekeurige volgorde: Antananarivo Bleekwater Slava 1 - Après la chute T'Zée Sous les galets la plage Meccano 5 - Poppy Le bibliomule de Cordoue Corto Maltese - Nocturnes Berlinois Une romance Anglaise Keeping two Nog niet gelezen: Kiss the sky Godverdomse klootzak 3 Beestenburcht 3 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link naar reactie
Rik Geplaatst: 28 december 2022 Share Geplaatst: 28 december 2022 1. Antananarivo 2. Beestenburcht 3 3. De verboden haven 4. Bleekwater 5.Poppy 6. Acht uur in Berlijn 7. De man in de schaduw 8. A Fake story 9. Black Friday 10. Heden verse vis - en route Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
Waldorf Geplaatst: 29 december 2022 Share Geplaatst: 29 december 2022 Op de valreep moet ik toch nog wijzigen: In willekeurige volgorde: La dernière reine Antananarivo Bleekwater Slava 1 - Après la chute T'Zée Sous les galets la plage Meccano 5 - Poppy Le bibliomule de Cordoue Corto Maltese - Nocturnes Berlinois Une romance Anglaise Nog niet gelezen: Kiss the sky Godverdomse klootzak 3 Beestenburcht 3 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link naar reactie
cinco Geplaatst: 29 december 2022 Share Geplaatst: 29 december 2022 Ik ga het anders doen dit jaar. Geen top 10, maar wel... favoriet origineel Nederlandstalig beeldverhaal: favoriet oorspronkelijk anderstalig beeldverhaal: Quote Link naar reactie
Neat Stuff Geplaatst: 31 december 2022 Share Geplaatst: 31 december 2022 Wat een fraai album om dit jaar mee uit te luiden... Quote Link naar reactie
fantasiooo Geplaatst: 1 januari 2023 Share Geplaatst: 1 januari 2023 1 De Grote Leegte (Léa Murawiec) 2 Donjon Zenit 8: Te Harer Gedachtenis (Lewis Trondheim, Joann Sfar & Boulet) 3 Donjon Monsters 12: Het Toverboek van de Uitvinder (Lewis Trondheim, Joann Sfar & Nicolas Keramidas) 4 De Ruiterlijke Confessies van Dragon Dragon 1: Valmy, 1792 (Simon Spruyt & Nicolas Juncker) 5 De Tekening (Marc-Antoine Mathieu) 6 Bleekwater (Joris Mertens) 7 Don Bosco - 'n Robbedoes (Jijé) 8 In de Schaduwen 2 (Vincent Mallié & Hubert) 9 De Eindeloze Wereld (Christophe Blain & Jean-Marc Jancovici) 10 De Verboden Haven (Teresa Radice & Stefano Turconi) Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 1 januari 2023 Share Geplaatst: 1 januari 2023 https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/wedstrijd-de-top-10-van-2022-win-een-unieke-tekening-van-kim-duchateau-een Quote Link naar reactie
Ptrck Geplaatst: 2 januari 2023 Share Geplaatst: 2 januari 2023 Het beste wat ik afgelopen jaar gelezen heb: 1. De verboden haven, Turconi, Stefano 2. Jaren van de olifant, Linthout, Willy 3. De filosoof de hond en de bruiloft, Stok, Barbara 4. Poppy - Meccano 5, Kolk, Hanco 5. Peter Pan 1&2 - De integrale uitgave, Loisel, Régis 6. En route! - Heden verse vis 1, Cambré, Charel 7. Zestig lentes , Jongh, Aimée de 8. Ring Circus integraal, Pedrosa, Cyril 9. Irena 1 - Het getto, Evrard, David 10. Hoop in bange dagen 4, Bravo, Emile Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 6 februari 2023 Share Geplaatst: 6 februari 2023 Ik lees nog even verder met boeken uit 2022 .. 1. The Many Deaths of Laïla Starr 2. Sirocco 3. Bleekwater 4. Not All Robots 5. Meccano 5 6. In de Schaduwen 2 7. The Nice House on the Lake 1 8. Savage Dragon Ultimate Collection 1 (Larsen) 9. Murder Falcon 10. Supergirl - Woman of Tomorrow Quote Link naar reactie
Daan Geplaatst: 6 februari 2023 Share Geplaatst: 6 februari 2023 2 uren geleden, Marinelli zei: 2. Sirocco Die heb ik afgelopen weekend ook gelezen en daarbij een traantje gelaten: prachtig! Kanttekening; het hoge modieuze Woke-gehalte... 't Lijkt soms wel alsof een film/boek/strip zonder zoenende homo's geen bestaansrecht meer heeft. Quote Link naar reactie
Koen Claeys Geplaatst: 6 februari 2023 Share Geplaatst: 6 februari 2023 1 uur terug, Daan zei: Die heb ik afgelopen weekend ook gelezen en daarbij een traantje gelaten: prachtig! Kanttekening; het hoge modieuze Woke-gehalte... 't Lijkt soms wel alsof een film/boek/strip zonder zoenende homo's geen bestaansrecht meer heeft. Heb de strip niet gelezen dus ik kan er geen oordeel over uiten. De auteur is zelf ook homo en waarschijnlijk zullen bepaalde eigen ervaringen aan de basis liggen van bepaalde verhaalwendingen (zoals natuurlijk meestal het geval is wanneer men een verhaal in mekaar steekt ). Heb al uiteenlopende reacties over deze strip gehoord en gelezen, gaande van "Prachtig, het deed me huilen" tot "Ik heb me geërgerd aan al dat woke-gedoe." Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 7 februari 2023 Share Geplaatst: 7 februari 2023 Ik vond vooral de tekeningen en die spaarzame kleuren prachtig en opvallend. Het verhaal is duidelijk gericht op de emoties, waarin het ook slaagt wat mij betreft. Ik zag er niet meteen een woke-exponent in (wat dat ook mag betekenen), vooral een doorleefd en menselijk verhaal. Ik kijk erg uit naar nieuw werk van Macaione én de nieuwe uitgever. Quote Link naar reactie
sjaakie Geplaatst: 7 februari 2023 Share Geplaatst: 7 februari 2023 1. Bleekwater 2. De verboden haven 3. Marsipulami door… : Het Humboldtdier 4. De Beestenburcht 3 5. De nieuwe garde Anthologie 6. Catamount 3: De gerechtigheid van de kraaien 7. Antananarivo 8. Go west young man 9. De vier van bakerstreet 8: De meesters van Limehouse 10. Robbedoes door…: En de krankzinnigen Quote Link naar reactie
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.