Ambreville Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 de juiste tint rood aanhouden voor een serie is blijkbaar niet evident voor Saga. Quote Link to comment
TDPB Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Eerder voor de drukker. Maar dat is zelden evident. Het gebeurt wel vaker dat twee verschillende drukken van een verder identiek album er qua kleur toch helemaal anders uitziet. Plus dat die uitgave niet van Standaard is, maar van Saga. Quote Link to comment
Ambreville Posted January 25, 2022 Author Share Posted January 25, 2022 6 minutes ago, TDPB said: Eerder voor de drukker. Maar dat is zelden evident. Het gebeurt wel vaker dat twee verschillende drukken van een verder identiek album er qua kleur toch helemaal anders uitziet. Plus dat die uitgave niet van Standaard is, maar van Saga. Oops gecorrigeerd. Quote Link to comment
lukoste Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 2 hours ago, TDPB said: Eerder voor de drukker. Maar dat is zelden evident. Het gebeurt wel vaker dat twee verschillende drukken van een verder identiek album er qua kleur toch helemaal anders uitziet. Plus dat die uitgave niet van Standaard is, maar van Saga. Zo opvallend heb ik het toch nog niet gezien bij andere integrales in alle mogelijke kleuren. Daarentegen heb ik de indruk dat het vaak moeilijk lijkt om exact dezelfde grootte aan te houden. Quote Link to comment
kbellon Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Zijn die dossiers bij de uitgaves wat de moeite? Het is dat ik ooit van plan ben Bakelandt te verzamelen. Ik ben echter niet aan deze integrales begonnen omdat dit via snelle schatting op 600 euro in totaal zou uitkomen. Ik heb er hier misschien al 30 met rode rug liggen, dus dan leek de beurzen wat afgaan me stukken goedkoper. Maar voor de dossiers zou ik nog beginnen twijfelen. Quote Link to comment
Ambreville Posted January 25, 2022 Author Share Posted January 25, 2022 10 minutes ago, kbellon said: Zijn die dossiers bij de uitgaves wat de moeite? Het is dat ik ooit van plan ben Bakelandt te verzamelen. Ik ben echter niet aan deze integrales begonnen omdat dit via snelle schatting op 600 euro in totaal zou uitkomen. Ik heb er hier misschien al 30 met rode rug liggen, dus dan leek de beurzen wat afgaan me stukken goedkoper. Maar voor de dossiers zou ik nog beginnen twijfelen. Naar Dossiers toe toch één van de betere integrales. Drukkwaliteit was consistent tot deel 8. Op de SSZ staan voorbeelden bij de verschillende uitgaves. Quote Link to comment
Daan Posted January 26, 2022 Share Posted January 26, 2022 15 uren geleden, lukoste zei: Zo opvallend heb ik het toch nog niet gezien bij andere integrales in alle mogelijke kleuren. Het zesde deel van de integrale Guus-Slim-reeks (Arboris) doet ook pijn aan de ogen wanneer je hem naast de eerdere vijf delen plaatst. De eerste vijf zijn keurig hetzelfde van kleur en dat zesde deel is veel te donker gedrukt! Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted January 26, 2022 Share Posted January 26, 2022 Een maandje laten bleken op de vensterbank? Quote Link to comment
cinco Posted January 26, 2022 Share Posted January 26, 2022 10 minuten geleden, dirk (monsieur toupet) zei: Een maandje laten bleken op de vensterbank? En als het dan te fel gebleekt is, moet je de anderen weer laten bleken. Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted January 26, 2022 Share Posted January 26, 2022 Zo weet je weer wat doen... Quote Link to comment
Lestat Posted January 26, 2022 Share Posted January 26, 2022 20 uren geleden, kbellon zei: Zijn die dossiers bij de uitgaves wat de moeite? Het is dat ik ooit van plan ben Bakelandt te verzamelen. Ik ben echter niet aan deze integrales begonnen omdat dit via snelle schatting op 600 euro in totaal zou uitkomen. Ik heb er hier misschien al 30 met rode rug liggen, dus dan leek de beurzen wat afgaan me stukken goedkoper. Maar voor de dossiers zou ik nog beginnen twijfelen. Toevallig ken ik de schrijver van die dossiers. Alleszins iemand met een vlotte pen, en hij is historicus met een grote passie voor Napoleon en de Franse Tijd in België (onlangs kwam er nog een boek van zijn hand uit). Die passie voor de Napoleontische tijd is ontstaan door in zijn jeugd Bakelandt te lezen. Dus hij heeft er ook met zeer veel plezier aan geschreven. Quote Link to comment
kbellon Posted January 26, 2022 Share Posted January 26, 2022 Goed om te weten. Misschien toch eens op het (veel te lange) lijstje plaatsen Quote Link to comment
Hamirubi Posted January 26, 2022 Share Posted January 26, 2022 Er zijn nog wel enkele previews te vinden online (preview + bakelandt + integrale). Twee voorbeelden: https://api.boekenbank.be/sample_content/9789/085/526/9789085526926.pdf https://api.boekenbank.be/sample_content/9789/085/527/9789085527015.pdf De stukjes van Bert Gevaert vind ik dan weer de minder interessante in de dossiers. Maar het blijven mooi verzorgde delen. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
acor Posted January 27, 2022 Share Posted January 27, 2022 Op 25/1/2022 om 20:00, kbellon zei: Zijn die dossiers bij de uitgaves wat de moeite? Het is dat ik ooit van plan ben Bakelandt te verzamelen. Ik ben echter niet aan deze integrales begonnen omdat dit via snelle schatting op 600 euro in totaal zou uitkomen. Ik heb er hier misschien al 30 met rode rug liggen, dus dan leek de beurzen wat afgaan me stukken goedkoper. Maar voor de dossiers zou ik nog beginnen twijfelen. De dossiers zijn zeer zeker de moeite. Je merkt dat er veel liefde en plezier ingekropen is bij het maken. Hou er wel rekening mee dat er in de vroegere albums behoorlijk wat hertekend werd, om de hoofdfiguren op hun latere zelf te laten lijken. Eentje is zelfs volledig hertekend. Dit zorgt natuurlijk wel voor een gestroomlijnder en aantrekkelijker ogend geheel. De inkleuring werd ook bijgewerkt. Per album krijg je wel een overzicht van de belangrijkste wijzigingen. Als je een purist bent, ga je beter op zoek naar degelijke tweedehands exemplaren. Met name de ongekleurde versies met de originele tekeningen en teksten. Als je echter kunt leven met de nieuwe afgelikte afwerking, verzamel dan zeker de integrales. Quote Link to comment
TDPB Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 16 uren geleden, acor zei: De inkleuring werd ook bijgewerkt. Da's een understatement. Ze werd volledig opnieuw gedaan. Quote Link to comment
JPAR Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 Hoeveel integrales komen er eigenlijk? Quote Link to comment
Gilles Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 4 uren geleden, JPAR zei: Hoeveel integrales komen er eigenlijk? Bij mijn weten zijn er 18 Bakelandt-integrales gepland. (De laatste zestien verhalen tellen minder bladzijden). Quote Link to comment
JPAR Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 Poeh. Dat is een dure grap. Quote Link to comment
Veto Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 2 uren geleden, JPAR zei: Poeh. Dat is een dure grap. Hoofdreden voor mij om niet aan deze integrales te beginnen en mijn volledige collectie softcovers Bakelandt te koesteren. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
WILCO Posted July 28 Share Posted July 28 Er is een duidelijk verschil tussen de Franse en Nederlandse cover van Avontuur in Albion. Quote Link to comment
WILCO Posted July 28 Share Posted July 28 Editions Standaard vertaalt Bakelandt als Jean Gaillard. Editions Ansaldi houdt het bij Bakelandt. Quote Link to comment
WILCO Posted July 28 Share Posted July 28 1 uur terug, WILCO zei: Er is een duidelijk verschil tussen de Franse en Nederlandse cover van Avontuur in Albion. Zou het gemeentebestuur van Dieppe deze strip toelaten in de plaatselijke bibliotheek? Quote Link to comment
Recommended Posts