Ga naar inhoud

Bakelandt


Ambreville

Recommended Posts

2 hours ago, TDPB said:

Eerder voor de drukker.

Maar dat is zelden evident. Het gebeurt wel vaker dat twee verschillende drukken van een verder identiek album er qua kleur toch helemaal anders uitziet.

Plus dat die uitgave niet van Standaard is, maar van Saga.

Zo opvallend heb ik het toch nog niet gezien bij andere integrales in alle mogelijke kleuren. 

Daarentegen heb ik de indruk dat het vaak moeilijk lijkt om exact dezelfde grootte aan te houden.

Link naar reactie

Zijn die dossiers bij de uitgaves wat de moeite?

Het is dat ik ooit van plan ben Bakelandt te verzamelen. 

Ik ben echter niet aan deze integrales begonnen omdat dit via snelle schatting op 600 euro in totaal zou uitkomen.

Ik heb er hier misschien al 30 met rode rug liggen, dus dan leek de beurzen wat afgaan me stukken goedkoper.

Maar voor de dossiers zou ik nog beginnen twijfelen.

Link naar reactie
10 minutes ago, kbellon said:

Zijn die dossiers bij de uitgaves wat de moeite?

Het is dat ik ooit van plan ben Bakelandt te verzamelen. 

Ik ben echter niet aan deze integrales begonnen omdat dit via snelle schatting op 600 euro in totaal zou uitkomen.

Ik heb er hier misschien al 30 met rode rug liggen, dus dan leek de beurzen wat afgaan me stukken goedkoper.

Maar voor de dossiers zou ik nog beginnen twijfelen.

Naar Dossiers toe toch één van de betere integrales. Drukkwaliteit was consistent tot deel 8.

Op de SSZ staan voorbeelden bij de verschillende uitgaves.

 

 

 

Link naar reactie
15 uren geleden, lukoste zei:

Zo opvallend heb ik het toch nog niet gezien bij andere integrales in alle mogelijke kleuren. 

Het zesde deel van de integrale Guus-Slim-reeks (Arboris) doet ook pijn aan de ogen wanneer je hem naast de eerdere vijf delen plaatst. De eerste vijf zijn keurig hetzelfde van kleur en dat zesde deel is veel te donker gedrukt!

Link naar reactie
20 uren geleden, kbellon zei:

Zijn die dossiers bij de uitgaves wat de moeite?

Het is dat ik ooit van plan ben Bakelandt te verzamelen. 

Ik ben echter niet aan deze integrales begonnen omdat dit via snelle schatting op 600 euro in totaal zou uitkomen.

Ik heb er hier misschien al 30 met rode rug liggen, dus dan leek de beurzen wat afgaan me stukken goedkoper.

Maar voor de dossiers zou ik nog beginnen twijfelen.

 

Toevallig ken ik de schrijver van die dossiers. Alleszins iemand met een vlotte pen, en hij is historicus met een grote passie voor Napoleon en de Franse Tijd in België (onlangs kwam er nog een boek van zijn hand uit). Die passie voor de Napoleontische tijd is ontstaan door in zijn jeugd Bakelandt te lezen. Dus hij heeft er ook met zeer veel plezier aan geschreven.

Link naar reactie

 

 

Er zijn nog wel enkele previews te vinden online (preview + bakelandt + integrale).

Twee voorbeelden:

https://api.boekenbank.be/sample_content/9789/085/526/9789085526926.pdf

https://api.boekenbank.be/sample_content/9789/085/527/9789085527015.pdf

 

De stukjes van Bert Gevaert vind ik dan weer de minder interessante in de dossiers.

Maar het blijven mooi verzorgde delen.

Link naar reactie
Op 25/1/2022 om 20:00, kbellon zei:

Zijn die dossiers bij de uitgaves wat de moeite?

Het is dat ik ooit van plan ben Bakelandt te verzamelen. 

Ik ben echter niet aan deze integrales begonnen omdat dit via snelle schatting op 600 euro in totaal zou uitkomen.

Ik heb er hier misschien al 30 met rode rug liggen, dus dan leek de beurzen wat afgaan me stukken goedkoper.

Maar voor de dossiers zou ik nog beginnen twijfelen.

De dossiers zijn zeer zeker de moeite. Je merkt dat er veel liefde en plezier ingekropen is bij het maken. 

 

Hou er wel rekening mee dat er in de vroegere albums behoorlijk wat hertekend werd, om de hoofdfiguren op hun latere zelf te laten lijken. Eentje is zelfs volledig hertekend. Dit zorgt natuurlijk wel voor een gestroomlijnder en aantrekkelijker ogend geheel. De inkleuring werd ook bijgewerkt. Per album krijg je wel een overzicht van de belangrijkste wijzigingen.

 

Als je een purist bent, ga je beter op zoek naar degelijke tweedehands exemplaren. Met name de ongekleurde versies met de originele tekeningen en teksten. Als je echter kunt leven met de nieuwe afgelikte afwerking, verzamel dan zeker de integrales.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...