Blutch Posted February 1, 2022 Posted February 1, 2022 Ieder zijn afwijking. Ik vind het leuk om minder bekende plaatsen die ik tegenkom in boeken, videoclips of strips op te sporen in streetview. Blake en Mortimer is wat dit betreft een interessante bron. Hieronder alvast twee voorbeeldjes: het huis van dr. Septimus (Het gele teken) bij Tavistock Square, en een scène in Les Loges uit SOS meteoren. Vul vooral aan met eigen voorbeelden! Quote
Peter Motte Posted February 1, 2022 Posted February 1, 2022 Tof. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Mzee Posted February 1, 2022 Posted February 1, 2022 Heel leuke invalshoek Als ik eens tijd heb zoek ik er ook eens wat op Quote Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen. Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. https://www.2dgalleries.com/profile/mzee
Ambreville Posted February 1, 2022 Posted February 1, 2022 Links op het plaatje. De vuurtoren (phare) van Eckmühl Quote
Blutch Posted February 1, 2022 Author Posted February 1, 2022 Ik dacht nog te zeggen dat de viswinkel van Kostunrix niet meetelde. Te laat. Quote
Theodoor Posted February 2, 2022 Posted February 2, 2022 Geen Google Streetview maar "echte" live streetview. De arena in Arles uit een album van Dick Herrison en dan een zelf genomen foto ('t is eigenlijk een gedigitaliseerde dia). Als dat ook telt, post ik er nog een aantal uit die streek. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)
Blutch Posted February 3, 2022 Author Posted February 3, 2022 8 uren geleden, Theodoor zei: Als dat ook telt, post ik er nog een aantal uit die streek. Doen! Quote
Tanuki Posted February 3, 2022 Posted February 3, 2022 Ik heb zo een aantal locaties opgezocht uit het Kiekeboes-album 10000 dagen. Ik ben zelf al enkele keren in Japan geweest en heb daarbij enkele klassieke toeristenvallen bezocht, die uiteraard op de agenda stond van de georganiseerde reis die Merho heeft gemaakt. Enkele van die locaties heb ik achteraf bewerkt met de Kiekeboes-versie erin gefotoshopped en gepubliceerd op het Kiekeboes-forum enkele jaren geleden. Kyomizu-dera - Kyoto Sensō-ji, Asakusa, Tokyo. Hier de befaamde Kaminari-mon (donderpoort) Gion - Kyoto Shinkansen, hier model N700 van de San'yō Shinkansen in Hakata, Fukuoka De versie die Merho tekende lijkt eerder op de E5-serie die onder andere de Tohoku-lijn bedient. Kinkaku-ji (gouden tempel) in Kyoto Quote
Bonte Posted February 3, 2022 Posted February 3, 2022 Gebruiken tekenaars ook Google Earth of is dat niet 3D genoeg? Quote
Ambreville Posted February 3, 2022 Posted February 3, 2022 17 minutes ago, Bonte said: Gebruiken tekenaars ook Google Earth of is dat niet 3D genoeg? In het algemeen is Japan niet zo speciaal tov. Europa, en zou je jezelf kunnen behelpen met Google Earth. Het Gouden Paviljoen en zodra je de bergen intrekt zijn wel totaal anders. Het is een geheel van sfeer van groen, goud en een licht dat je nooit kunt halen op Google Earth. Quote
Peter Motte Posted February 3, 2022 Posted February 3, 2022 In werkelijkheid mooier dan in de strip. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Madam Kito Posted February 3, 2022 Posted February 3, 2022 43 minuten geleden, Bonte zei: Gebruiken tekenaars ook Google Earth ? Jawel. Kan handig zijn. Quote
Theodoor Posted February 3, 2022 Posted February 3, 2022 Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)
dirk (monsieur toupet) Posted February 4, 2022 Posted February 4, 2022 10 uren geleden, Theodoor zei: Uit welke strip? Waar? Quote
Theodoor Posted February 4, 2022 Posted February 4, 2022 Dit is Saint-Trophime in Arles. Komt ook uit Dick Herrison. Ik denk dat het uit "De oor-rovers" komt maar ik kan het niet controleren want ik heb die albums niet bij me. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)
Theodoor Posted February 4, 2022 Posted February 4, 2022 En uit hetzelfde album: het Hôtel de ville van Arles. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)
Blutch Posted February 7, 2022 Author Posted February 7, 2022 Uit "Elke raaf pikt" van Gibrat: Jeanne en NIcolas bereiken het einde van de Rue des Couronnes in Parijs. Omwille van een grote boom op het kruispunt is het onmogelijk om een beeld te krijgen vanuit de juiste hoek. Ik weet niet of er in de jaren '40 effectief al een tabakszaak was, maar het is wel een leuk detail. Quote
Blutch Posted February 7, 2022 Author Posted February 7, 2022 De plek aan het station van Valence waar de moeder van Jacques Tardi perziken zou hebben uitgedeeld aan de gedeporteerden. Nu staat er een voetgangersbrug. Quote
cinco Posted February 7, 2022 Posted February 7, 2022 2 uren geleden, Blutch zei: De plek aan het station van Valence waar de moeder van Jacques Tardi perziken zou hebben uitgedeeld aan de gedeporteerden. Nu staat er een voetgangersbrug. Over Tardi gesproken, de omgevingen in Isabelle Avondrood zijn ook de moeite om te checken. UItstekend topic trouwens. Quote
Blutch Posted February 7, 2022 Author Posted February 7, 2022 48 minuten geleden, cinco zei: Over Tardi gesproken, de omgevingen in Isabelle Avondrood zijn ook de moeite om te checken. UItstekend topic trouwens. Ik zou graag Isabelles appartement kunnen lokaliseren, maar ik geloof niet dat er ergens aanwijzingen worden gegeven. Quote
cinco Posted February 7, 2022 Posted February 7, 2022 1 uur geleden, Blutch zei: Ik zou graag Isabelles appartement kunnen lokaliseren, maar ik geloof niet dat er ergens aanwijzingen worden gegeven. Blijven streetviewen tot je het gevonden hebt. Quote
Theodoor Posted February 7, 2022 Posted February 7, 2022 Nog steeds uit Dick Herrison: zicht op de Alyscamps (oude begraafplaats) in Arles. In de strip: herfst. Toen ik er was: zomer. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)
Theodoor Posted February 7, 2022 Posted February 7, 2022 En nog eentje uit Arles: église Saint Honorat des Alyscamps Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)
Captivant Posted February 7, 2022 Posted February 7, 2022 5 uren geleden, Blutch zei: Ik zou graag Isabelles appartement kunnen lokaliseren, maar ik geloof niet dat er ergens aanwijzingen worden gegeven. Adèle Blanc-Sec 43 rue Bézout, Paris (5e etage links) Streetview! Quote
Blutch Posted February 8, 2022 Author Posted February 8, 2022 11 uren geleden, Captivant zei: Adèle Blanc-Sec 43 rue Bézout, Paris (5e etage links) Streetview! Mooi, als ik nog eens in Parijs ben ga ik op Avondrood-bedevaart. Hoe heb je dat adres gevonden? Ik dacht niet dat het in de strip vermeld werd? Quote
Ambreville Posted February 8, 2022 Posted February 8, 2022 Het kasteel van Rommelgem https://www.google.com/maps/@50.3438664,5.0904289,3a,75y,150.19h,77.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1stUA9Pt2uYygROI6lIWxOPw!2e0!7i16384!8i8192 Chateau de Skeuve Quote
Captivant Posted February 8, 2022 Posted February 8, 2022 11 uren geleden, Blutch zei: Hoe heb je dat adres gevonden? Ik had er inderdaad de bron bij kunnen vermelden:Wikipedia Quote
fantasiooo Posted February 8, 2022 Posted February 8, 2022 Gewijde-Boomstraat in Elsene (1977). Tegenwoordig staan er 6 bankjes. Quote
kbellon Posted February 11, 2022 Posted February 11, 2022 Op 9/2/2022 om 07:27, Ambreville zei: Klassieker En waar ligt dit? Quote
kbellon Posted February 11, 2022 Posted February 11, 2022 De bibliotheek in Waldin ligt in mijn geboortestreek: Paviljoen De Notelaer Hier is zelfs een artikel over: https://www.hln.be/bornem/notelaer-krijgt-rol-in-nieuwe-stripreeks-of-het-een-goed-idee-is-crowdfunding-te-lanceren-in-volle-coronacrisis-goede-vraag~aec76e06/ Quote
kbellon Posted February 11, 2022 Posted February 11, 2022 6 minuten geleden, kbellon zei: En waar ligt dit? Vergeet mijn domme vraag. Ik weet het antwoord zelf. Niet nagedacht. Quote
Ambreville Posted February 11, 2022 Posted February 11, 2022 7 minutes ago, kbellon said: En waar ligt dit? Het kasteel van Horst. Als je dat hardop durft te vragen op dit forum, dan hoor je de Rode Ridder fans in de verte al hun hooivorken slijpen en hooi aanbrengen. Quote
Theodoor Posted February 11, 2022 Posted February 11, 2022 1 uur geleden, kbellon zei: De bibliotheek in Waldin ligt in mijn geboortestreek: Paviljoen De Notelaer Deze locatie is ook bekend van de TV-serie "Stille Waters" (uit 2001). Daar deed het dienst als het huis van de eigenaar van de lokale houtzagerij Alexander Vorlat. Ik snapte destijds niet hoe zo'n klein paviljoentje zo'n groot huis kon herbergen. Het antwoord is simpel: het huis staat achter de dijk en het zogenaamde paviljoentje is eigenlijk de top van het huis die boven de dijk uitsteekt. Van de andere kant ziet het er zo uit: Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)
kbellon Posted February 12, 2022 Posted February 12, 2022 14 uren geleden, Ambreville zei: Het kasteel van Horst. Als je dat hardop durft te vragen op dit forum, dan hoor je de Rode Ridder fans in de verte al hun hooivorken slijpen en hooi aanbrengen. Zie mijn latere bericht Ik heb de eerste helft van de rode ridders als kind gelezen en ben onlangs vanaf 1 weer begonnen. Ik was er echt niet met mijn hoofd bij toen ik dat vroeg haha Quote
kbellon Posted February 12, 2022 Posted February 12, 2022 13 uren geleden, Theodoor zei: Deze locatie is ook bekend van de TV-serie "Stille Waters" (uit 2001). Daar deed het dienst als het huis van de eigenaar van de lokale houtzagerij Alexander Vorlat. Ik snapte destijds niet hoe zo'n klein paviljoentje zo'n groot huis kon herbergen. Het antwoord is simpel: het huis staat achter de dijk en het zogenaamde paviljoentje is eigenlijk de top van het huis die boven de dijk uitsteekt. Van de andere kant ziet het er zo uit: Klopt ik ben er een jaar of 10 geleden eens voor een feest geweest. Quote
Theodoor Posted May 12, 2022 Posted May 12, 2022 Topic even uit het oog verloren. Maar hier zijn we weer. Nog steeds uit Dick Herrison: straatzicht in Les Baux-de-Provence. Lestat and Blutch 2 Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)
Theodoor Posted May 14, 2022 Posted May 14, 2022 Nog steeds uit Dick Herrison: de abdij van Montmajour (tussen Les Baux-de-Provence en Arles). Blutch 1 Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)
Recommended Posts