Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

IvoVWS heeft zich weer eens geamuseerd met een stomme open brief te schrijven omdat ik hem nog niet op FB wil posten.

 

Lieve Anuna,

 

Vooraleer tot de kern van de zaak te komen, moet ik eerst even kwijt dat ik je vijand niet ben. Goed, ik ben misschien wat kritisch maar dat ben ik over alles. Als mijn kritiek als een aanval overkomt, val dit in de eerste plaats te wijten aan, vermoed ik, mijn nogal raar gevoel voor humor. Als ik zeg dat veel van jouw volgelingen ervan dromen om je ontmaagden, dan zeg ik dat omdat ik het grappig vind. Net zoals ik ook jouw kennis over economie grappig vind of hoe je 5 keer het woord 'fuckin' in een zin geplaatst krijgt wanneer je moeder geen tijd heeft om je coachen voor een groot interview. Zoals ik al zei, da's gewoon mijn gevoel voor humor en daar hebben mijn vrienden ook mee moeten leren leven. 

Nu je weet dat ik je vijand niet ben, is het wellicht tijd om toe te lichten waar ik sta. Ik geloof dat het klimaat niet meer te redden valt. Het gaat alleen nog maar erger worden, de ijsberen zijn genaaid en Oostende gaat terug in de zee verdwijnen waar het thuis hoort. Wat volgens mij meer nodig is dan een klimaatplan, is een waterplan. De gortdroge kutzomer van 2018 heeft een ongelooflijke schade aangericht en ik meen opgevangen te hebben dat onze watervoorraden nog altijd niet op terug op hun normaal peil staan.

Ondertussen is het op het moment van dit schrijven 15 februari en lijkt de lente al daar te zijn. Mensen gaan een barbecue aansteken, een terrasje doen of lekker in de zon cruisen. 

 

Op 15 februari. 


Op 15 februari hoort het nog te vriezen dat het kraakt en het terras hoort vol te zitten met verstokte rokers die een longontsteking riskeren voor een sigaret. Kinderen zouden moeten  ingeduffeld rondlopen met wanten en mutsen. Dit moet nog het seizoen zijn van de glühwein en warme choco's, niet van witte wijn en varkensworsten met andalousesaus. 

En het ergste van al, dat zijn veelal mensen die op Farceboek en Twerker hun symapthie geuit hebben voor de "bosbrossers". 

 

Snap je waarom ik die klimaatprotesten nooit serieus genomen? Waarom ik altijd zei dat het de beweging was "everybody wants change but nobody wants to change"? Het was leuk en modieus om je georkestreerde protesten te steunen maar eenmaal mooi weer, vervalt iedereen weer in zijn ouwe gewoontes.

 

Om jouw voorbeeld Greta de Asperge te parafraseren; ik wil dat die mensen panikeren. Ik wil dat ze eindelijk de klik maken en beseffen dat dit leuk vakantieweer een ramp is. Ik wil dat ze uit hun bubbel komen en beseffen dat, omdat zij er mu geen last van hebben, het niet betekent dat het geen probleem is. Ik wil dat ze weten dat er weer een gortdroge kutzomer kan aankomen en dat er in september misschien geen water uit de kraan meer komt. Het is zelfs met mijn pessimistisch wereldbeeld van belang dat we hen zo snel mogelijk in paniek krijgen.

 

Dus, lieve Anuna, herleg even je aandacht en kijk weg van de politieke wereld. De CD&V zal er nog altijd zijn. Als de kakkerlakken aan het sterven zijn en Keith Richards van de aardkloot verdwenen is, zal er ergens wel iemand uit de aarde kruipen met het charisma van een overvolle asbak om daarna te spreken over "bruggen bouwen en het rijke middenveld". Om maar te zeggen, die partij zal er nog altijd zijn en we kunnen die later nog bevechten.

 

Nu is het belangrijkste dat je je even omdraait en je achterban een geweten trapt. Liefst via het kruis. 

 

Met vriendelijke groeten,

 

Een heel erg boze IvoVWS.

Link naar reactie
27 minuten geleden, esteban² zei:

'De Dag' is bedacht door Kabouter Wesley.  Ik stond daar vandaag even bij stil.

Meedelen dat ik om 3u22 vannacht jouw nutteloze mening van de dag heb gelezen is vermoedelijk nog nuttelozer dan jouw nutteloze mededeling van de dag. Maar omdat ik mezelf er maar niet toe kan bewegen om naar bed te gaan, heb ik besloten om hier 2 minuten aan te besteden en mezelf derhalve de vrijheid verleend mij toch minstens voor even de ongekroonde kampioen van de nutteloosheid te wanen.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Nee, geen nutsleidingen. Den elentriek werd destijds nog bovengronds geleverd. Ook door den privé. Kort daarna begonnen de witteboorden uit Washington zich bemoeien met verkeer, infrastructuur e.d.  Toen werd alles duurder. Ook de Fed werd in die periode opgericht.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 hours ago, Mask said:

Dergelijke wegen worden vandaag de dag enkel nog gebruikt door landbouwers en landrovers.

 

 

Als het van de groene klimaatwaazincult afhangt, worden wegen door niemand meer gebruikt...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Astrid Lindgren werd eens aan een belastingpercentage van 102% onderworpen.
In het Rijkshospitaal van Kopenhagen - het enige in gans Skandinavië - konden destijds kinderen geboren worden zonder dat er data moest worden doorgegeven aan publieke instanties.

"Something's rotten in the state of Sweden."

FIFY, Willy.

Link naar reactie

Een tijdje terug wandelde ik ook zo voorbij een 'hippe' kapperszaak in Brussel. In grote witte letters stond daar op de etalage geschilderd: "First we take care of your coffee, then we take care of your hair" Ik vond dat zever. Als ik al naar de kapper zou gaan wil ik dat mijn haar op de eerste plaats komt.

Maar ik ben al meer dan 30 jaar geen kapperszaak meer binnen geweest. Wat je zelf kunt, doe je beter zelf.

 

Link naar reactie
Op 22/2/2019 om 16:21, Kameraad Mauser zei:

Daarstraks zag ik een Land Rover 110. Persoonlijk zou ik de 90 aanschaffen, maar de 110 doet ook heel hard zijn best om mij te kunnen krijgen. Dieselversie uiteraard.

Wel, als ik echt mocht kiezen zou ik toch gaan voor zo eentje: two-tone koetswerk (dat duivenkotgroen!) en een lekker soepele V8 benzine. De originele 3,5 op carburatoren kan er eventueel uit voor een 4,2 met een moderne ontsteking. Vrooooaaaaaaaaaarrrrr!

 

de2cc2660b875fe097ddf507d783e4f2.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 hours ago, Waldorf said:

Wel, als ik echt mocht kiezen zou ik toch gaan voor zo eentje: two-tone koetswerk (dat duivenkotgroen!) en een lekker soepele V8 benzine. De originele 3,5 op carburatoren kan er eventueel uit voor een 4,2 met een moderne ontsteking. Vrooooaaaaaaaaaarrrrr!

 

de2cc2660b875fe097ddf507d783e4f2.jpg

Los van die debiele zever omtrent diesel en fossiel in het algemeen...waarom benzine? Maakt het zoveel verschil met een diesel, voor terreinwagens?

Link naar reactie

Diesel is voor de chauffage. :e007:

Een diesel is wel handig in het terrein omdat je minder snel te veel gas geeft, maar een benzine is zoveel prettiger op de weg. Een benzine is stiller, soepeler en minder tractor-achtig. Anderzijds: in de eerste 110's waar ze de Camel Trophy mee reden (1984, Brazilië) zat een 2,25l diesel. Daar haal je maximum 85 per uur mee. 

 

19.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mocht het niet zo pokkeduur geworden zijn, ik kocht 2 terreinwagens: een Jeep en een Land Rover. Een diesel en een benzine. De diesel puur om de soyboys van de groene khmer het bloed onder de nagels te halen. Stel untermenschen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...