Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

All animals are equal...

 

Vandaag heb ik vijf verdiepingen hoger gewerkt dan normaal en voor het eerst sinds lang heb ik nog eens met plezier gewerkt. Mijn gebruikelijke werkplek heeft veel weg van een legbatterij; we zitten behoorlijk dicht op elkaar (er zijn zelfs plaatsen te weinig), de airco werkt niet goed waardoor het aan één kant van onze verdieping tijdens de zomer bloedheet wordt en het vast tapijt kan wel een fles shampoo gebruiken. 't Wordt wel af en toe gestofzuigd maar ik heb de indruk dat het net vuiler wordt.

Mijn werkplek vandaag was fris, de tafel was in de hoogte verstelbaar en ZOVEEL PLAATS! 

Link naar reactie

Eerder een nutteloze mededeling van mijn buurvrouw ... Zit je in de tuin te eten, hoor je de buren luid tegen elkaar spreken in hun jacuzzi, omdat ze elkaar niet goed verstaan omwille van de bubbels.  Met een hap in mijn mond hoorde ik plots:

- "En? Voelt ge dat nu goed, die bubbels?"
- "Neen. 't Enige dat er beweegt is mijn schaamlippen."

Gedaan met eten. 😛 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Of je hebt er geen aanleg voor, dat kan ook.

Just kidding. ;) Maar serieus, zowat 50% van de mensen, althans naar mijn ervaring, beschikken niet over het 'talent' dingen op mensen hun gezicht af te lezen, ook niet als die eruit zien alsof ze -spreekwoordelijk- net door een vrachtwagen overreden zijn.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Veel tijd doorbrengen met iemand - zoals een relatie - helpt in het aflezen van emoties die niet door de ander gedeeld willen worden. Enkel "collega's van elkaar zijn"...dat is naar mijn ondervinding en aanvoelen te weinig.

Link naar reactie

Uiteraard.  Maar dat is ook allemaal heel persoonlijk.  De ene is totaal blind op dat vlak en merkt zo'n dingen nooit op, ook al kent die de persoon al jaren.  Anderen hoeven maar een paar uur met iemand door te brengen om zoiets al kunnen af te lezen.  Gelukkig zitten de meeste mensen ergens in de gigantische grijze zone tussenin, hoop ik. En niet iedereen is even gemakkelijk te lezen, natuurlijk.  Al blijft het mij verbazen hoeveel mensen dat totaal niet kunnen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mocht ik omgeven zijn door familie of anderen, waaronder het Dag Allemaal-gehalte vrij hoog is, dan zou ik zeker niet de fout bij mijzelf leggen. Die gedachte zou zelfs nog nooit bij mij opkomen.

Link naar reactie
2 uren geleden, Hamirubi zei:

Er schort toch iets met de flow en het ritme van De Vlaamse Leeuw. Karel Miry liet toch een steek of twee vallen.

Mensen die de Vlaamse Leeuw zingen: 'super-cringe' zou mijn dochter zeggen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mocht de Vlonders de libertaire weg op gaan dan zou ik dat volkslied al iets meer beluisteren.

Enkele bewerkingen mogen ook het levenslicht zien: retro/synthwave, martial industrial/neofolk, epische heavy metal, medieval.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
4 hours ago, Hamirubi said:

Er schort toch iets met de flow en het ritme van De Vlaamse Leeuw. Karel Miry liet toch een steek of twee vallen.

Het begin van het lied heeft duidelijke Duitse marslied-invloed. Ik ben er niet zo erg voor te vinden.
Componisten zoals Walter von der Vogelweide en Guillaume de Machaut hebben we nodig.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 hours ago, Waldorf said:

Mensen die de Vlaamse Leeuw zingen: 'super-cringe' zou mijn dochter zeggen.

De vlag is wel iets dat gezien mag worden. Nu nog hetgeen waar het voor staat. Want dat is toch veraf, in huidige tijden.

Link naar reactie
20 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Enkele bewerkingen mogen ook het levenslicht zien: epische heavy metal,

Die versie zongen wij vroeger op de scouts, en werd volledig in gruntstem gezongen.

 

Mijn Vlaamsgezindheid houdt daar echter op, al dat vendelzwaaien en zingen rond 11 juli is aan mij niet besteed sinds het een extremistisch kantje heeft gekregen. Als oud-scout ben ik sowieso een Vlaamse wereldburger. En ik kan me helemaal vinden in volgende quote:

“It is considered in the Sto Plains that only scoundrels know the second verse of their national anthem, since anyone spending time memorizing that would be up to no good purpose.”


― Terry Pratchett, Unseen Academicals

Link naar reactie
Op 12/7/2019 om 13:39, Tanuki zei:

Die versie zongen wij vroeger op de scouts, en werd volledig in gruntstem gezongen.

 

Mijn Vlaamsgezindheid houdt daar echter op, al dat vendelzwaaien en zingen rond 11 juli is aan mij niet besteed sinds het een extremistisch kantje heeft gekregen. Als oud-scout ben ik sowieso een Vlaamse wereldburger. En ik kan me helemaal vinden in volgende quote:

“It is considered in the Sto Plains that only scoundrels know the second verse of their national anthem, since anyone spending time memorizing that would be up to no good purpose.”


― Terry Pratchett, Unseen Academicals

In de USA zijn ze daar wel goed in.

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Owla...zolang jullie zelf kunnen instaan voor jullie basisvoorzieningen, voedsel enz...doen jullie wat jullie willen. Gewoon niet beginnen zagen dat bijv. anderen niet meer met jullie willen omgaan, geweigerd worden op vliegtuigen, taxi's, treinen enz...

Voor de rest vreten jullie zich maar een ongeluk. Of vallen jullie af. Mij allemaal best hoor. Zolang ik daar maar geen last van heb.

De caravan of death en kampen is enkel maar voor de parasitairen onder ons, zij die anderen beschuldigen van het hebben van eigendom, zoals een auto, een wijnkelder, een bescheiden stripverzameling, een stookolietank, een haardvuur, een bankrekening met 5000 euro etc...en daadwerkelijk willen overgaan tot confiscatie, verbieden, kapitaalsvernietiging, gerechtelijke vervolging van andermans goederen en eigendom enz...

Feitelijk uit zelfverdediging.

Mensen mogen gerust keiharde nazi, communist, moslim, jehova of wat dan ook zijn. Maar eis gewoon niet dat de rest van de maatschappij zich ook zo zal schikken naar dergelijke ideologieën.
 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...