Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Haar uitleg zal in ieder geval weer geweldig zijn.

Het gebruik maken van een vervuilend vrachtschip wuift ze weg met de woorden:

 

"Het was een moeilijke beslissing. Het verschil met vliegen is dat die schepen sowieso varen, om de vracht te transporteren. Onze kajuiten waren anders toch maar leeg gebleven. Terwijl je als vliegtuigpassagier wel rechtstreeks de luchtvaart ondersteunt, die geen ander doel heeft dan passagiers vervoeren."

 

Als je je wil verplaatsen is een vrachttrein dus te verkiezen boven een personentrein, want deze laaste heeft enkel maar tot doel om passagiers te vervoeren.

Link naar reactie

Terug van vakantie.

 

-> Polen is geweldig! Het is wel geen land voor "Disney-toeristen" die op zoek gaan naar veel folklore en een pretparksfeer tijdens hun vakantie. Polen moet je verkennen.

-> Athene is machtig. Het was alweer even geleden dat ik nog eens een zuiderse stad had bezocht dus het duurde een paar uur vooraleer ik weer "mee" was. Griekenland voelt wel nog altijd de crisis, ook al gaat het een beetje beter. De kloof tussen arm en rijk is er veel breder dan in de Lage Landen en de plaatselijke middenklasse is bijna volledig weggevaagd. 

-> Mijn favoriete buurt in Athene? Thissio. Een hoop vieze oude mannetjes die op straat boeken verkopen: serieuze literatuur, Playboys in het Grieks en "Conan The Barbarian". 

-> Griekenland heeft geen verkeersregels maar "verkeerssuggesties".

-> Uitgaan in Berlijn is met niets in België te vergelijken. Je hebt cafés die eruit zien als een living en waar de Turkse psychedelica keihard door de speakers knalt, een lounge die zo uit een Dave Cronenberg-film had kunnen komen en, ahum, "sekspositieve clubs" zoals Bergain en KitKat. Er zijn zelfs Spätis waar je gewoon bier van het vat kunt krijgen! En ook nog eens goed bier! Geen goedkope rommel waarmee je 's anderendaags in je eentje de halve Pelikaanstraat kan vergassen! Een deftige, verfrissende IPA!

-> In Berlijn worden er al excuses aangeboden via het omroepsysteem als de S-Bahn drie minuten te laat is. Vandaag in Leuven heeft een bus 10 minuten stilgestaan omdat de achterste deur niet dicht ging.

Link naar reactie

Conan mag het doen zoals hij wenst en, laten we eerlijk zijn, echt als een verrassing zou het niet komen.

 

Maar natuurlijk heb ik alles gedaan met een zeilboot! Het heeft wel al mijn vakantiedagen gekost van dit en volgend jaar samen met drie maandlonen maar hey, in het verleden heb ik al zes maanden overleefd op instantnoedels dus kan ik het ook wel acht maanden doen.

Nu behalve de trip van Berlijn naar Polen. Die is altijd het leukste met een tank. 😀

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...