Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Het zal wel fake news zijn. Het komt hem in ieder geval net goed uit. En als hij met zijn 70-something er weinig last van heeft kan hij weer toeteren dat hij een ijzersterke gezondheid heeft, die China-flu weinig voorstelt en een bus javel wonderen doet. Bovendien hoeft hij dan niet meer te debatteren wegens quarantaine.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Nee, zelf mijn zonnepanelen kunnen aansluiten op mijn batterijen. Zodat ik die plunderaars van Elia niet meer hoef te betalen.

 

Zo ben ik ook al van het gas af. Dan nog een waterput boren en er is bijna niets meer van vaste kosten. Buiten de belastingen dan nog... verdomme...nou heb ik weer het zuur...

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Lichtjes technofobe ZusVWS had een opdrachtje voor mij; een beetje fotobewerking en haar dienst veranderen in de hoofdpersonages van een populaire feuilleton. Jochei... Ik krijg de foto's. NATUURLIJK zijn het allemaal JPEG's met verschillende resoluties en belichtingen, NATUURLIJK krijg ik er niets voor en NATUURLIJK ben ik te koppig om de opdracht terug in het gezicht van ZusVWS te gooien.

 

Maar, zoals Cruijff al zei, elk nadeel hebt zijn voordeel en ik heb op een zestal uur tijd enorm veel bijgeleerd; maskers, selecties, kleuren en vormgeving in het algemeen. 
Ik heb ook ondervonden dat het geen goed idee is om dit te doen op een desktop zonder grafische kaart en dat mijn scherm ondertussen ook aan vervanging toe is.
Voorts weet ik ook wat mijn volgende niet-stripaankoop gaat zijn: een monster van een PC met de voeding van een CRT-scanner en twee grafische kaarten met de afmetingen van een Billy uit IKEA. En daarna Skyrim modden tot het eruit ziet als soft-erotische film. 

Link naar reactie
Op 18/10/2020 om 21:23, Kameraad Mauser zei:

Nee, zelf mijn zonnepanelen kunnen aansluiten op mijn batterijen. Zodat ik die plunderaars van Elia niet meer hoef te betalen.

 

 Dan nog een waterput boren en er is bijna niets meer van vaste kosten. Buiten de belastingen dan nog... verdomme...nou heb ik weer het zuur...

heb je dan een batterij lood-batterijen staan of heb je een Elon-power-muur aangekocht?

 

kan je die waterput zelf boren (hoe doe je dat?) of laat je (illegaal) een bedrijfje komen?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 11/7/2020 at 8:13 AM, Aleksandr said:

heb je dan een batterij lood-batterijen staan of heb je een Elon-power-muur aangekocht?

 

kan je die waterput zelf boren (hoe doe je dat?) of laat je (illegaal) een bedrijfje komen?

Dat zal wss zo'n powerwall zijn tenzij er andere en betere op de markt zijn.

 

Die waterput, dat moet ik nog eens bekijken.

Link naar reactie

Die ringen is één manier.

Op mijn werk is zo een catastrofeput gegraven van 17m diep en een meter of 30 in het rond. De betonnen constructie werd opgezet tot een meter of twee, drie hoog, dan de grond eronder verzadigd met water en door het eigen gewicht zakte de put vanzelf. Bij het zakken werd dan steeds de wand verder opgebouwd.

Een tweede manier is spuiten, en dat is de meest gangbare manier voor waterputten met een pomp tegenwoordig: een buis wordt in de grond gedreven terwijl bovenaan water wordt ingepompt. Door de druk van het water wordt het zand rond de buis weggespoten terwijl de buis dieper in de grond wordt gedrukt.

Dit kan je zelfs met een tuinslang en een plastic buis in je tuin doen, al zet je best nog een hydrofoorpompje ertussen voor meer druk. Erg diep geraak je daar niet mee, tenzij je het iets professioneler aanpakt zoals hieronder:

 

 

Ook dit is maar goed om tot een meter of 7 te geraken en niet voor grotere debieten. Veel hangt ook af van de bodemsamenstelling.

Voor alle duidelijkheid: op deze dieptes heb je géén drinkwater!

Link naar reactie

Wat Tanuki zegt: voor een handwaterpomp begin je gewoon een gat te spuiten en stelselmatig schuif je de buis dieper: je geraakt heel snel aan grondwater, maar de bodemgesteldheid moet natuurlijk meezitten. Wanneer het tegengaat, moet je soms een paar meter verderop herbeginnen waar je wel resultaat boekt.

DIY en heel gemakkelijk. Maar ik geef wel de voorkeur aan een regenwaterput/-bak.

.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...