Ga naar inhoud

Waarom zouden jullie een luxe-uitgave kopen?


Lavas

Wanneer zouden jullie een luxe-uitgave kopen?  

43 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat verwachten jullie dan van die luxe-uitgave? Wanneer is iets luxe?

    • Gesigneerd, linnen rug.
      7
    • Gesigneerd, linnen rug, ex-libris
      16
    • Gesigneerd, Volledig linnen en opgeplakte voorplaat, ex-libris
      4
    • Gesigneerd, Semi-leer en opgeplakte voorplaat, ex-libris
      1
    • In een houten kistje
      0
    • Ik koop nooit een luxe-uitgaven
      18
    • Als er een flesje bier bij zit, dan is het goed :)
      4


Recommended Posts

12 minuten geleden, Boekenmagazijn zei:

Een mooie(re) uitvoering kan het leesplezier aanzienlijk verhogen.

Kan zijn, maar die fluwelen troep van De Standaard Uitgeverij alleszins niet. Er staat geen prentje op de voorkant! Elk album ziet er praktisch hetzelfde uit en het doet me bovendien denken aan mijn handboek biochemie van vroeger. Oxidatieve fosforylering, bah...

Link naar reactie

Vroeger kocht ik ook geen luxes. Maar toen Black&White de Versions originales van Robbedoes door Tome & Janry begon uit te geven ben ik gezwicht. Dat zijn onweerstaanbare boeken: gigantisch formaat, erg mooi papier, weergaves van de originele platen van een fenomenale kwaliteit. Ik ben daarna ook gezwicht voor Charlotte Impératrice en Atom Agency. 

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 uren geleden, Waldorf zei:

Vroeger kocht ik ook geen luxes. Maar toen Black&White de Versions originales van Robbedoes door Tome & Janry begon uit te geven ben ik gezwicht. Dat zijn onweerstaanbare boeken: gigantisch formaat, erg mooi papier, weergaves van de originele platen van een fenomenale kwaliteit. Ik ben daarna ook gezwicht voor Charlotte Impératrice en Atom Agency. 

 

Reproductie van originele platen is voor mij ook een van de hoofdredenen om soms een TT te kopen.  

Link naar reactie
2 minuten geleden, Neat Stuff zei:

 

Ja hoor. Als gespierde mannetjesputters je ding is... Ik zet mijn geld nog steeds op mevrouw Basinger.

 

Het gaat niet om het geslacht, maar om de fysieke verschijning. En zo een luxe hardcover ziet er uit als een softcover die wat rondjes powertraining achter de rug heeft.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Blutch zei:

 - ik heb bv. de Kuifje-facsimiles gekocht -

 

Bedoel je deze gekleurde facsimiles? Welke buiten vooral de Zwarte Rotsen maar ook deels het Zwarte Goud hebben nog opmerkelijke verschillen tussen die facsimiles en de reguliere uitgave? (probeer ik al een tijdje achter te komen)

 

afbeelding.png.1e047e957b41c88c71b38c1cf99d3cb9.png

 

afbeelding.png.0c4d4a024ea42e9c124f6d39a7259963.png

 

 

 

Link naar reactie
19 minuten geleden, cinco zei:

 

Bedoel je deze gekleurde facsimiles? Welke buiten vooral de Zwarte Rotsen maar ook deels het Zwarte Goud hebben nog opmerkelijke verschillen tussen die facsimiles en de reguliere uitgave? (probeer ik al een tijdje achter te komen)

 

Tja, daar heb ik ook geen pasklaar antwoord op. Ik heb ze trouwens nog lang niet allemaal gelezen. Maar ik denk dat de meeste qua tekeningen wel overeenkomen met de albums zoals ik ze kende. De tekst is vaak wat ouderwetser, dat wel.

Er zou eens een boek moeten verschijnen over welke versies van de Kuifje-verhalen er in de loop der tijden zijn verschenen, en in welke vorm. En met bijzondere aandacht voor de inbreng van de studiomedewerkers. Of bestaat dat al?

Link naar reactie
6 minuten geleden, Blutch zei:

 

 

Er zou eens een boek moeten verschijnen over welke versies van de Kuifje-verhalen er in de loop der tijden zijn verschenen, en in welke vorm. En met bijzondere aandacht voor de inbreng van de studiomedewerkers. Of bestaat dat al?

Kuifje in zicht van Peter Ottens.

Dit gaat alleen over de albumuitgaven en niet over de studiomedewerkers.

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
2 hours ago, cinco said:

 

Bedoel je deze gekleurde facsimiles? Welke buiten vooral de Zwarte Rotsen maar ook deels het Zwarte Goud hebben nog opmerkelijke verschillen tussen die facsimiles en de reguliere uitgave? (probeer ik al een tijdje achter te komen)

 

Zowat alle tot ongeveer Vlucht 714 denk ik. Het zijn facsimiles van de eerste uitgaves. Sommige hertekeningen zijn wel opvallen. In 'Cokes in Voorraad' zijn er bv. Engelse militairen ipv Arabische. 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...