Ga naar inhoud

Waarom zouden jullie een luxe-uitgave kopen?


Lavas

Wanneer zouden jullie een luxe-uitgave kopen?  

43 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat verwachten jullie dan van die luxe-uitgave? Wanneer is iets luxe?

    • Gesigneerd, linnen rug.
      7
    • Gesigneerd, linnen rug, ex-libris
      16
    • Gesigneerd, Volledig linnen en opgeplakte voorplaat, ex-libris
      4
    • Gesigneerd, Semi-leer en opgeplakte voorplaat, ex-libris
      1
    • In een houten kistje
      0
    • Ik koop nooit een luxe-uitgaven
      18
    • Als er een flesje bier bij zit, dan is het goed :)
      4


Recommended Posts

Mijn vriendin had me als valentijnscadeau Een nacht in Rome 1-4 SC cadeau gegeven. Deze waren 45 euro voor de 4. Ze twijfelde om de 4 SC te kopen of te kiezen voor nummer 4 in Luxe die 49 euro was. Ik ben heel blij dat ze de SC gekozen had. De luxe die ik wel zou kopen zouden voor mij gelimiteerd moeten zijn, gesigneerd en een mooie ex libris hebben 

Link naar reactie
44 minuten geleden, Heer Veder zei:

Ik koop alleen luxes als er een dédi bij komt. Verder maken de specificiteiten van de luxe niet zoveel uit. Een dossier is wel altijd leuk.

Dédi's zijn zeker een plus. 
Soms eerst een boek kopen en dan pas jaren later een dédi scoren. 

https://www.2dgalleries.com/art/guarnido-and-diaz-canales-blacksad-tt-165475

 

guarnido-and-diaz-canales-blacksad-tt-3p9i.jpg

Link naar reactie
33 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Mijn optie staat er niet in. 😜 

De luxe uitgave moet namelijk een dedi bevatten. Alsook extra materiaal.

 

Ik koop niet zoveel luxes maar onlangs toch laten gaan met een paar Black & White luxes (de ene met originele tekening en de andere een dédi).

 

En uiteraard worden luxes net zoals andere strips gelezen.

 

Black & White maken echt wel mooie boeken...

Link naar reactie

Die Nederlandstalige luxes zijn vaak georganiseerde oplichting van kwetsbare groepen. Ze geven een hardcover, een nummerke dat zinloos is, een ex-libris en een linnen rug en verkopen dan op normaal papier hetzelfde album aan vijf keer de prijs. Dat kan je amper luxe noemen.

 

Wat wel luxe is zijn de boeken die BD Empher of Editions Black & White uitbrengen. Dat zijn altaren van de 9e kunst op formaat platen, met potloodversies, met dossiers, met extras en dergelijke meer. Jammer dat dat formaat niet leefbaar is op de Nederlandstalige markt, waar mensen trots op hun borst komen kloppen dat ze nooit verder gaan dan een softcover.

image.png.c0c0dce77e97f69287d7ff2c28883946.png

 

 

 

Link naar reactie
5 minuten geleden, Ambreville zei:

waar mensen trots op hun borst komen kloppen dat ze nooit verder gaan dan een softcover

 

Ik denk dat het vooral een kwestie is van de combinatie prijs en plaats.

Ik heb de afgelopen 2 jaar meer hardcovers gekocht dan ooit tevoren (Dagen van Zand, Karmen, de Adelaars van Rome, La Mondaine, Noir Burlesque, Tyler Cross, Ondanks Alles, de Oorlog van de Sambers, Juffrouw Baudelaire, Keizerin Charlotte, Sasmira...) en dan raakt zo een rek in een kast in no-time gevuld.

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

 

Zijn er hier mensen die fluwelen versies kopen van standaard strips?

Dat gevoel van dat fluweel in mijn handen zou mij eerder storen tijdens het lezen, maar misschien vinden anderen dat heel comfortabel.

 

afbeelding.png.4392e877255ab43727dd04f4ca01b95e.png

Een fluwelen luxe van een Kiekeboe-strip???? Veel gekker moet het niet worden...

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
11 minuten geleden, Veto zei:

Alle respect voor Kiekeboe-lezers en dito fans maar een avontuur van de Kiekeboes is niet meteen een strip waarvan een luxe gemaakt dient te worden. Komaan? Wie koopt zoiets?

 

SU deed dat ook nog met andere reeksen, bijvoorbeeld S&W.

Uiteraard rood fluweel deze keer.

 

afbeelding.png.f86a34e65b0c5bcb0cb9b8e2f8c2a848.pngafbeelding.png.f059439403767445e7808de9a5ea85ef.pngafbeelding.png.b35b21c9b35d277c8a0e3d0c835e7bea.pngafbeelding.png.02128b827aff44bf82ab6252c54e0934.png

 

 

Link naar reactie

Voor mij is kopen van een luxueuzere uitgave (en een “gewone” HC ipv SC als die laatste bestaat hoort daar ook bij) in de eerste plaats enkel voor tekenaars waar ik al veel met plezier van gelezen heb en waar ik doorheen de jaren echte bewondering voor heb gekregen. 
HC is dan alvast degelijker dan SC.

Als het een speciale uitgave is van een strip die in reguliere uitgave niet te vinden is dan laat ik me ook wel ‘ns overhalen zolang de prijs “redelijk” is (en dat woord zal voor iedereen iets anders betekenen. Bij mij ligt de lat tussen 49 en 80€).

 

Voor die prijs verwacht ik dan van een luxe: gelimiteerd en genummerd, linnen rug, gesigneerde ex-libris (indien tekenaar overleden is mag dit ook van een nazaat zijn), groter formaat dan de gewone HC, andere covertekening maar de reguliere covertekening dan wel in het boek opgenomen of als extra ex-libris, dossier/extra info. Wat dédi betreft: mits extra bijbetalen en als dat dan volledig naar de tekenaar gaat is dat leuk natuurlijk, maar ineens inclusief in de luxe hoeft niet per sé, het is veel leuker om die er ooit eens in te laten zetten bij een persoonlijke ontmoeting.

 

Zaken zoals houten kistjes liever niet, waar moet je blijven met zo’n zaken?

 

Voor de ultra-liefhebbers met voldoende kapitaal maakt het me niet uit of er nog luxueuzere uitgaves komen. Ik tik zo’n uitgaves soms wel ‘ns op de kop aan 75% tijdens de solden (wat teken is dat men er niet vanaf geraakt voor de prijzen van 100 à 200€).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...