cinco Posted February 24, 2022 Posted February 24, 2022 Ik snap de duimen, maar wat met de bloemen en de cactussen? BobFish and Richard Boom-vavavoom 1 1 Quote
Yncke Posted February 24, 2022 Posted February 24, 2022 Alledrie zijn ze positief bedoeld. De twee variaties op een bloemetje zijn bewust vaag gelaten om het speels te houden, en de vrijheid te laten om een eigen leven te laten leiden. (Mijn persoonlijke interpretatie is dat ik de Guust Flater-cactus eerder ga gebruiken voor posts die grappig zijn. ) Quote yncke.be
Bonte Posted February 24, 2022 Posted February 24, 2022 En het bloemetje voor zaken die we mooi vinden, zo zie ik het toch BobFish 1 Quote
esteban² Posted February 24, 2022 Posted February 24, 2022 Goed! 'k Had de vind-ik-leuk duim ruim twee jaar geleden al eens naar voor geschoven, dus stond er sowieso al achter. De duim snap ik uiteraard. "Vind ik leuk", in mijn hoofd althans. De andere minder, maar dat maakt weinig uit. Ik interpreteer de bloem eerder als "bedankt", omdat je dan een bloemetje geeft. De cactus lijkt mij het omgekeerde. Die klik zal ik nog moeten maken, denk ik. Hoezee! Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Bonte Posted February 25, 2022 Posted February 25, 2022 Het is een soort Franquin cactus met bloemetje BobFish 1 Quote
Yncke Posted February 28, 2022 Posted February 28, 2022 Jep, dat is de afbeelding die ik als basis gebruikte voor de composietcactus. Quote yncke.be
cartoonesk Posted February 28, 2022 Posted February 28, 2022 Oh, kijk 's aan. De smurfenduimpjes zijn op mijn mobiel zowel handig als onhandig maar daar zal ik niet over zeuren. Pruimpit zou niet zo te spreken zijn over de cactussen! Quote
Bonte Posted February 28, 2022 Posted February 28, 2022 10 uren geleden, cartoonesk zei: Oh, kijk 's aan. De smurfenduimpjes zijn op mijn mobiel zowel handig als onhandig maar daar zal ik niet over zeuren. Pruimpit zou niet zo te spreken zijn over de cactussen! hoe bedoel je, zijn ze te groot? Quote
cartoonesk Posted March 1, 2022 Posted March 1, 2022 11 uren geleden, Bonte zei: hoe bedoel je, zijn ze te groot? Ja, de duimen zijn op mijn mobiel wel wat groot maar dat went en het positieve is dat ik nu wel op iemand kan reageren. Quote
esteban² Posted March 2, 2022 Posted March 2, 2022 Op 28/2/2022 om 11:45, Yncke zei: Jep, dat is de afbeelding die ik als basis gebruikte voor de composietcactus. Heb jij die gemaakt, Yncke? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Yncke Posted March 2, 2022 Posted March 2, 2022 2 hours ago, esteban² said: Heb jij die gemaakt, Yncke? Ja, maar zwaar leunend op referentie-materiaal, natuurlijk. Quote yncke.be
esteban² Posted March 2, 2022 Posted March 2, 2022 Maar toch, mooi gedaan! Ondertussen is het voor mij ook duidelijk dat ik de cactus inzet als ik het eigenlijk niet eens ben. Yncke 1 Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Tanuki Posted March 8, 2022 Posted March 8, 2022 Op 2/3/2022 om 21:01, esteban² zei: Ondertussen is het voor mij ook duidelijk dat ik de cactus inzet als ik het eigenlijk niet eens ben. Ik zie die als een tongue-in-cheeck versie van de vind-ik-niet-leuk. We zochten daar nog iets voor en ik herinnerde me dat we vroeger op 't werk een afscheidscadeau voor onze ploegleider zochten toen die op pensioen ging. Nu was die mens een soort Hitlertype met ook nog eens een Napoleoncomplex, en toen we niets vonden en iemand zei dat we toch geen bloemekée konden geven gooide ik eruit: ne cactus! Hilariteit alom en dat is toen een eigen leven beginnen leiden. Als je een geschenk moet geven aan iemand die je eigenlijk niet kan uitstaan: ne cactus! esteban² 1 Quote
cartoonesk Posted March 8, 2022 Posted March 8, 2022 Dan blijft het wel onduidelijk wat iemand bedoelt met zo'n cactus. Bij Yncke betekent het "vind-ik-grappig" maar bij andere cactussen? Hamirubi 1 Quote
esteban² Posted March 8, 2022 Posted March 8, 2022 5 uren geleden, Tanuki zei: Ik zie die als een tongue-in-cheeck versie van de vind-ik-niet-leuk. We zochten daar nog iets voor en ik herinnerde me dat we vroeger op 't werk een afscheidscadeau voor onze ploegleider zochten toen die op pensioen ging. Nu was die mens een soort Hitlertype met ook nog eens een Napoleoncomplex, en toen we niets vonden en iemand zei dat we toch geen bloemekée konden geven gooide ik eruit: ne cactus! Hilariteit alom en dat is toen een eigen leven beginnen leiden. Als je een geschenk moet geven aan iemand die je eigenlijk niet kan uitstaan: ne cactus! Precies dat! Leuk verhaal. *gniffel* Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Yncke Posted March 8, 2022 Posted March 8, 2022 7 hours ago, cartoonesk said: Dan blijft het wel onduidelijk wat iemand bedoelt met zo'n cactus. Bij Yncke betekent het "vind-ik-grappig" maar bij andere cactussen? Ik denk dat ik me ga moeten schikken naar hoe de meerderheid het gebruikt. Maar momenteel moet je niet ermee inzitten als je van mij een cactus krijgt als 't een grappige post is. cartoonesk 1 Quote yncke.be
Bonte Posted March 8, 2022 Posted March 8, 2022 Ik vind het wel interessant dat de cactus niet zo gedefinieerd is als de rest, ik zie cactussen niet als negatief, we hadden die vroeger in allerlei vormen in huis van 10 cm tot ene van bijna 2 meter. Quote
cartoonesk Posted March 9, 2022 Posted March 9, 2022 In orde, @Yncke Dank je! Mijn moeder had vroeger ook cactussen in huis, Peter. Ik zag in een Engelse tv-serie een dame iemand een cactus cadeau doen, om zich te verontschuldigen dat ze "prikkelbaar" was geweest. (in het Engels was dat iets anders maar soortgelijks maar dat weet ik niet meer) Als ik een cactus cadeau zou krijgen, zou ik daar niet argwanend tegenover staan, want het is maar gewoon een plant als een ander. Quote
Peter Motte Posted March 25, 2022 Posted March 25, 2022 Hamirubi 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Lamme Goedzak Posted May 31, 2022 Posted May 31, 2022 Wat is nu eigenlijk de consensus over die cactus? Quote
esteban² Posted June 6, 2022 Posted June 6, 2022 "Oneens" (zonder er verder op in te gaan) ? Of wanneer je een comment inhoudelijk maar idioot vindt? Zo heb ik hem toch al gebruikt zien worden, of misschien interpreteer ik 'm telkens zo, dat kan ook. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Bonte Posted June 6, 2022 Posted June 6, 2022 Ik vind 'm te mooi, ik gebruik het als een grappig bloemetje Quote
esteban² Posted September 2, 2023 Posted September 2, 2023 Wat ik écht nog mis bij deze tool is een icoontje om aan te geven dat je iets grappig vindt. Misschien is een grijnzend mondje of lachend mondje met tong, overbekend uit de stripwereld, een idee? We ondertussen besluiten dat de cactus die lading niet helemaal dekt en -inderdaad- toch wel vaker als een "oneens" of "wat bazel je toch allemaal" gebruikt werd op het forum. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Yncke Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 Zou een bananenschil die boodschap overdragen, denk je? esteban² 1 Quote yncke.be
esteban² Posted September 6, 2023 Posted September 6, 2023 Oei, ik had deze reactie gemist. *wrijft al peinzend over ontbrekende geitenbaardje* Twijfel aan deze kant van het scherm. Krijg je dan niet hetzelfde effect als met de cactus? Ik voel het niet meteen helemaal. Maar misschien vergis ik mij grandioos? Of wacht ... Misschien wel als die banaan twee dotjes als ogen heeft en een lach of een tongetje? Het tekeningetje zal er in ieder geval weer mooi uitzien, daar zijn we al zeker van. Iets als dit ... (maar een loshangende schil is nog leuker) Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Lamme Goedzak Posted September 6, 2023 Posted September 6, 2023 Is er eigenlijk een reden dat een gewone smiley niet kan? Quote
Yncke Posted September 6, 2023 Posted September 6, 2023 @esteban² dat was ook mijn gedacht. Ik ga nog wat denken. @Lamme Goedzak Te saai. Richard Boom-vavavoom and esteban² 1 1 Quote yncke.be
Lamme Goedzak Posted September 6, 2023 Posted September 6, 2023 1 hour ago, Yncke said: @Lamme Goedzak Te saai. Das een antwoord waar je niets tegen in kan brengen. Of bijv. een kleine lolsmurf of iets dergelijks? Nu doet een bananenschil me wel aan slapstick denken en dus kan ik de link met grappig wel maken. Quote
esteban² Posted September 6, 2023 Posted September 6, 2023 Gaan met die banaan! (for real) Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
esteban² Posted November 15, 2023 Posted November 15, 2023 Enige updates over de toevoeging van de banaan? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Yncke Posted November 15, 2023 Posted November 15, 2023 Staat nog altijd op mijn TODO-lijst vrees ik. Sorry. :s esteban² 1 Quote yncke.be
esteban² Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 (nu pas gezien) Excuses zijn niet nodig Yncke. Alleen maar dankbaarheid mocht het er ooit komen, 't is tenslotte allemaal luxe op vrijwillige basis. En als het er niet van komt, zien we jou even graag! Yncke 1 Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Bonte Posted December 9, 2023 Posted December 9, 2023 Ah, hier komt die banaan van. Ik vond een bananenschil meer iets van uitlachen in plaats van grappig. Maar ja, ik zie de cactus dan ook eerder als mooi en leuk en niet als prikkelbaar of negatief. Quote
ovócito Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 Op 9/12/2023 om 19:35, Bonte zei: Ah, hier komt die banaan van. Ik vond een bananenschil meer iets van uitlachen in plaats van grappig. Maar ja, ik zie de cactus dan ook eerder als mooi en leuk en niet als prikkelbaar of negatief. Ik denk ook aan de cactussen van Guust Flater, en een cactus is een leuke plant als geschenk. Maar wanneer wordt een cactus hier gegeven als een positieve noot en wanneer als negatief? Ik zou het niet weten. Misschien een duiding er bij geven wanneer iemand het toekent? Met een banaan kan je ook alle kanten op vrees ik. Quote
Air Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 Ik gebruik de duim gewoon als een positieve bevestiging De bloem voor als iets ook nog esthetisch extra mooi is en de cactus gebruik ik ook positief als iets ook nog extra “prikkelend” is , of een leuke “stekelige” opmerking heeft. maar nooit negatief bedoeld. Quote .
cartoonesk Posted December 13, 2023 Posted December 13, 2023 Kerstfeest in de woestijn! Yncke, Air and ovócito 1 2 Quote
Air Posted December 14, 2023 Posted December 14, 2023 Spoiler https://www.hiphopinjesmoel.com/delics-rise-up-een-nieuwe-stap-in-het-schilderen-met-beeld-en-geluid/ https://youtu.be/MiU58DcUf0s?si=ASRzpfYQ8amev3-A Quote .
Recommended Posts