Ga naar inhoud

over duimen, bloemen en cactussen


cinco

Recommended Posts

Goed!  'k Had de vind-ik-leuk duim ruim twee jaar geleden al eens naar voor geschoven, dus stond er sowieso al achter. :) 

 

De duim snap ik uiteraard.  "Vind ik leuk", in mijn hoofd althans.  De andere minder, maar dat maakt weinig uit.  Ik interpreteer de bloem eerder als "bedankt", omdat je dan een bloemetje geeft.  De cactus lijkt mij het omgekeerde.  Die klik zal ik nog moeten maken, denk ik.

 

Hoezee!

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 2/3/2022 om 21:01, esteban² zei:

Ondertussen is het voor mij ook duidelijk dat ik de cactus inzet als ik het eigenlijk niet eens ben. 

 

Ik zie die als een tongue-in-cheeck versie van de vind-ik-niet-leuk.

We zochten daar nog iets voor en ik herinnerde me dat we vroeger op 't werk een afscheidscadeau voor onze ploegleider zochten toen die op pensioen ging. Nu was die mens een soort Hitlertype met ook nog eens een Napoleoncomplex, en toen we niets vonden en iemand zei dat we toch geen bloemekée konden geven gooide ik eruit: ne cactus! Hilariteit alom en dat is toen een eigen leven beginnen leiden. Als je een geschenk moet geven aan iemand die je eigenlijk niet kan uitstaan: ne cactus!

Link naar reactie
5 uren geleden, Tanuki zei:

 

Ik zie die als een tongue-in-cheeck versie van de vind-ik-niet-leuk.

We zochten daar nog iets voor en ik herinnerde me dat we vroeger op 't werk een afscheidscadeau voor onze ploegleider zochten toen die op pensioen ging. Nu was die mens een soort Hitlertype met ook nog eens een Napoleoncomplex, en toen we niets vonden en iemand zei dat we toch geen bloemekée konden geven gooide ik eruit: ne cactus! Hilariteit alom en dat is toen een eigen leven beginnen leiden. Als je een geschenk moet geven aan iemand die je eigenlijk niet kan uitstaan: ne cactus!

Precies dat! :) 

 

Leuk verhaal. *gniffel*

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

In orde, @Yncke Dank je!

 

Mijn moeder had vroeger ook cactussen in huis, Peter. Ik zag in een Engelse tv-serie een dame iemand een cactus cadeau doen, om zich te verontschuldigen dat ze "prikkelbaar" was geweest. (in het Engels was dat iets anders maar soortgelijks maar dat weet ik niet meer) Als ik een cactus cadeau zou krijgen, zou ik daar niet argwanend tegenover staan, want het is maar gewoon een plant als een ander.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...

Wat ik écht nog mis bij deze tool is een icoontje om aan te geven dat je iets grappig vindt. Misschien is een grijnzend mondje of lachend mondje met tong, overbekend uit de stripwereld, een idee?

We ondertussen besluiten dat de cactus die lading niet helemaal dekt en -inderdaad- toch wel vaker als een "oneens" of "wat bazel je toch allemaal" gebruikt werd op het forum.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Oei, ik had deze reactie gemist.

 

*wrijft al peinzend over ontbrekende geitenbaardje* Twijfel aan deze kant van het scherm. Krijg je dan niet hetzelfde effect als met de cactus? Ik voel het niet meteen helemaal. Maar misschien vergis ik mij grandioos? Of wacht ... Misschien wel als die banaan twee dotjes als ogen heeft en een lach of een tongetje?


Het tekeningetje zal er in ieder geval weer mooi uitzien, daar zijn we al zeker van. :)

Iets als dit ... (maar een loshangende schil is nog leuker)

 

afbeelding.thumb.png.7df90a6b8962af749d717b5473e9a7f2.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 9/12/2023 om 19:35, Bonte zei:

Ah, hier komt die banaan van. Ik vond een bananenschil meer iets van uitlachen in plaats van grappig. Maar ja, ik zie de cactus dan ook eerder als mooi en leuk en niet als prikkelbaar of negatief. 

 

Ik denk ook aan de cactussen van Guust Flater, en een cactus is een leuke plant als geschenk.

Maar wanneer wordt een cactus hier gegeven als een positieve noot en wanneer als negatief? Ik zou het niet weten. 😕

Misschien een duiding er bij geven wanneer iemand het toekent? 😉

 

Met een banaan kan je ook alle kanten op vrees ik.

Link naar reactie

Ik gebruik de duim gewoon als een positieve bevestiging

De bloem voor als iets ook nog esthetisch extra mooi is

en de cactus gebruik ik ook positief als iets ook nog extra “prikkelend” is , of een leuke “stekelige” opmerking heeft.

maar nooit negatief bedoeld.

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...