Ga naar inhoud

Welke cover-layout voor Kiekeboe prefereer je?


cinco

Kiekeboe  

26 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cover-layout prefereer je?

    • versie 1 (met Kiekeboe's hoofd in zwart-wit)
    • versie 2 (met een knipogende Kiekeboe)
    • versie 3 (met een Kiekeboe-smiley zonder knipoog)
    • versie 4 (met het hoofd dat de 'O' in Kiekeboe vervangt)
    • versie 5 (de restyling die samenging met de nieuwe reeksnaam 'de Kiekeboes')


Recommended Posts

When it's not broken don't try to fix it. Zelfde geldt natuurlijk voor S&W.

 

Maar ach...SU heeft de rechten en bepaalt wat ze met hun product doen.

 

En verder betreft het strips die ik niet zo heel veel meer lees ( vrijwel nooit meer ) dus wat er ook aan verandert zal mij feitelijk worst wezen.

Link naar reactie

Ik ben nog van de generatie van de knipogende Kiekeboe. Maar op een bepaald moment is mijn dochter Kiekeboe gaan verzamelen, waardoor mijn Kiekeboes plots die van haar werden. En toen ze besloot om al haar Kiekeboes te verkopen had ik er ook geen meer. Ik heb dus geen Kiekeboe meer in huis, en ik kan niet zeggen dat ik ze mis.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
6 uren geleden, Yncke zei:

Aan de andere kant heb je ook zoiets als 'maintenance'. Als het te ouderwets geworden is, mag - nee, moet - het in een nieuw jasje als je nieuw en jong publiek wilt aanspreken.

Goh, is pakweg 3 zo ouderwets dat dat nu niet meer zou werken?

 

Wat me nu wel opvalt is dat bij iedere aanpassing het ontwerp minder origineel werd. In die zin dat het eerste ontwerp zelfs vanop afstand meteen te herkennen was als Kiekeboe (geen enkele andere strip zag er zo uit), terwijl je dat van het laatste ontwerp niet meer kan zeggen.

Link naar reactie
14 minuten geleden, cinco zei:

Maar het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik de strips ben beginnen lezen toen die cover standaard was.

Ik kan me ook alleen maar voorstellen dat je dit soort titels uit nostalgische redenen leest en niet omdat ze zo'n geweldige nieuwe inzichten geven in je volwassen leven.

 

Link naar reactie
1 uur terug, Neat Stuff zei:

Ik kan me ook alleen maar voorstellen dat je dit soort titels uit nostalgische redenen leest en niet omdat ze zo'n geweldige nieuwe inzichten geven in je volwassen leven.

 

Nou, als je alleen maar dingen mag doen omdat ze je geweldige inzichten geven in je volwassen leven, ga je véél moeite hebben om je dag te vullen.

Link naar reactie
27 minuten geleden, TDPB zei:

Nou, als je alleen maar dingen mag doen omdat ze je geweldige inzichten geven in je volwassen leven, ga je véél moeite hebben om je dag te vullen.

Ik kom om in de nieuwe inzichten! Nou ja, ik bedoel natuurlijk dat een Kiekeboe alleen dragelijk is voor iemand die vanuit zijn jeugd bekend is geraakt met het fenomeen. Het is prima om het (nog steeds) leuk te vinden maar ik kan me niet voorstellen dat je na het lezen van zo'n deeltje naar de buren rent om ze te delen dat je iets fantastisch hebt gelezen...

 

Link naar reactie

De derde layout voelt aan als the best of both worlds., het past het meest bij de reeks. De 4de versie zit minder goed.  Dat de tekening doorloopt tussen de kadertjes, goody.  Maar alles rechtsboven, en dan vooral de albumtitel, ziet er wat uit alsof het persé in het dat blok geperst moest worden.  De huidige lay-out oogt bijzonder rustig en aangenaam, wel wat serieuzer.  Ik mis daar het speelse, al is dat in de reeks zelf ondertussen ook een beetje zo geworden.  In die zin past die misschien net wel.  De herkenbaarheid is enigszins verloren gegaan.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
30 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Ik kom om in de nieuwe inzichten! Nou ja, ik bedoel natuurlijk dat een Kiekeboe alleen dragelijk is voor iemand die vanuit zijn jeugd bekend is geraakt met het fenomeen. Het is prima om het (nog steeds) leuk te vinden maar ik kan me niet voorstellen dat je na het lezen van zo'n deeltje naar de buren rent om ze te delen dat je iets fantastisch hebt gelezen...

 

Hangt af van de relatie met de buren:e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Op 4/4/2022 om 08:38, Yncke zei:

Aan de andere kant heb je ook zoiets als 'maintenance'. Als het te ouderwets geworden is, mag - nee, moet - het in een nieuw jasje als je nieuw en jong publiek wilt aanspreken.

 

Fuck dat jong publiek, alles moet altijd hetzelfde blijven, verdorie! 🙂

Maar serieus: dat laatste ontwerp is toch gewoon saai? En die naamsverandering, waar was dat nu in godsnaam goed voor?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...