Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (5)] achtercover 23 vs. achtercover 27


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

66 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 13-01-19 at 07:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

image.png.3f92bfb9f3ec16ee804f9aa1b4447c

 

Een prachtige tekening die ook de sfeer van Sarah en Robin weergeeft. Meer moet dat soms niet zijn.

 

esteban²

 

 

B

 

321312044_achterkantguust.jpg.2cf49b1bca

 

Ik heb gewoonweg achterkanten gekozen die me amuseren. Eerst had ik er een van Premolaar gekozen, maar die viel af vanwege een taalfout in een tekstballon.

 

Dit is een achterkant van een album van Guust. Bij elk nieuwe album of elke heruitgave in de originele reeks stond weer een andere tekening op de achterkant. Die waren allemaal even leuk. Ik heb deze gekozen. (van een album uit de eerste chronologische reeks, omdat ik de originele niet had)

 

cartoonesk

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

't Is niet waar hé, mijn grootste vrees.  Zowat elk album verliest hier van een Guust, vanwege de vele fans.  Althans, zo leert het verleden ons.  Mijn stem zou ook naar Sarah & Robin gaan mocht het niet mijn eigen inzending zijn.  De illustratie is tegelijkertijd eenvoudig en toch allesomvattend.  Alle info staat netjes en vooral overzichtelijk in de zijbalk en stoort de tekening zo in geen geval.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 minuut geleden, esteban² zei:

't Is niet waar hé, mijn grootste vrees.  Zowat elk album verliest hier van een Guust, vanwege de vele fans.  Althans, zo leert het verleden ons.  Mijn stem zou ook naar Sarah & Robin gaan mocht het niet mijn eigen inzending zijn.  De illustratie is tegelijkertijd eenvoudig en toch allesomvattend.  Alle info staat netjes en vooral overzichtelijk in de zijbalk en stoort de tekening zo in geen geval.

Maar Guust, als milieuterrorist, in de lamp is zo leuk. Lastige keuze maar toch voor Guust gegaan.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Sarah en Robin heb ik enorm graag gelezen en die achterkaft past daar perfect bij, je verlangt direct naar het eerste fietstochtje in de lente om eens lekker aan de kant te kunnen uitrusten met een picnic. Een zalige jeugdige sfeer.

Guust blijft natuurlijk Guust maar de lamp overtuigt me deze keer niet als achterkaft.

Link naar reactie
13 uren geleden, Yncke zei:

Eigenlijk is de sterkte van de Sarah en Robin ook wat Guust zo sterk maakt in vele tekeningen: een gevoel van ontspannen, zorgeloze gelukzaligheid uitademen.

(En zeer geslaagde koeien. :) )

Ja, die koeien van Franquin zijn prachtig! Net zoals zijn varkens, kamelen, olifanten, walvissen etc... ;) 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...