Ga naar inhoud

FACTS 2020


shakeitupguy

Recommended Posts

12 uren geleden, shakeitupguy zei:

Het klopt dat vele andere grote beurzen dit jaar in Flanders Expo geannuleerd zijn maar voorlopig hoort FACTS bij diegene die nog steeds wel doorgaan.😀 We hebben een redelijk nichepubliek die wil afkomen. 

 

Exact nog een maand te gaan.

 

 

 

 

Waar, maar óók nog steeds geen al meerdere malen uitgestelde kaartverkoop.  Wel veel terechte eisen, weren van bepaalde groepen bezoekers. Nauwelijks gasten en standhouders als we het goed zien. Tickets nog even prijzig. Niet jaloers op de organisatie.

Link naar reactie
18 uren geleden, shakeitupguy zei:

Het klopt dat vele andere grote beurzen dit jaar in Flanders Expo geannuleerd zijn maar voorlopig hoort FACTS bij diegene die nog steeds wel doorgaan.😀 We hebben een redelijk nichepubliek die wil afkomen. 

 

Exact nog een maand te gaan.

Hopelijk lukt het jullie om er nog iets van te maken, met alle beperkende maatregelen. 

 

Qua tekenaars zou Belgie voldoende lokaal talent moeten hebben. 

 

De meeste bezoekers zullen waarschjnlijk blij zijn dat er dit jaar tenminste nog een beurs plaatsvindt. Qua evenementen was 2020 natuurlijk heel erg saai. 

Link naar reactie

Jonge gasten gaan zich alvast niet laten afschrikken, wij komen af zoals gewoonlijk. De grote vraag blijft natuurlijk de standhouders en het verlies van buitenlandse namen.

 

Ik had echter gelezen dat er geen grote beurzen meer gaan zijn tot januari, valt FACTS daar niet onder?

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/21/tot-januari-geen-grote-beurzen-meer-in-flanders-expo-in-gent-st/

Tot januari geen grote beurzen meer in Flanders Expo in Gent "Standhouders durven niet deelnemen uit schrik voor besmettingen"

Link naar reactie

Hoeveel zou de boete bedragen om strips te kopen op FACTS?

 

image.thumb.png.c9a8778d43f5cb4fefb9914fec722fa5.png

 

In Gent stond een 35-jarige man terecht voor het bezit en gebruik van een ongebruikelijk verboden wapen, namelijk een samoeraizwaard. Hij bood zijn onderbuurvrouw hulp nadat ze hem een bericht had gestuurd dat ze ruzie had met haar schoonmoeder.

De onderbuurvrouw zou de 35-jarige man in paniek een bericht gestuurd hebben. Volgens de beklaagde wou de schoonmoeder van de onderbuurvrouw de deur inbeuken om bij haar binnen te dringen. De beklaagde spreekt echter tegen dat hij effectief zijn samoeraizwaard heeft bovengehaald. “Ik ben gewoon gaan zeggen dat ze hier niets te zoeken heeft omdat ze hier niet woont. Ik haat geweld. En moest het er ooit van komen, zou ik geen attributen nodig hebben. Heb je mijn postuur gezien?”

Souvenir

De beklaagde staat onder bewindvoering en zijn bewindvoerder haalde aan dat er sprake is van mentale achterstand bij de beklaagde. Hij benadrukte ook dat het iemand is die geen vlieg kwaad zou doen. Hij heeft het zwaard gekocht op een FACTS-beurs, waarvoor hij elk jaar een bepaald budget aanvraagt. Hij gebruikt het enkel als souvenir. De onderbuurvrouw en haar familie wisten wel dat de beklaagde in het bezit was van het zwaard. 

De uitspraak volgt over 2 weken

Link naar reactie
16 uren geleden, Firmin Van De Kasseien zei:

Hoeveel zou de boete bedragen om strips te kopen op FACTS?

 

image.thumb.png.c9a8778d43f5cb4fefb9914fec722fa5.png

 

In Gent stond een 35-jarige man terecht voor het bezit en gebruik van een ongebruikelijk verboden wapen, namelijk een samoeraizwaard.

 

Dat bezit verboden is, lijkt me niet erg logisch. Zou het dan wel in het openbaar verkocht mogen worden?  

Link naar reactie
18 uren geleden, Lecram zei:

Volgens mij hoop je dat het niet doorgaat, je bent er zo mee bezig.....
 

Facts wordt altijd zeer goed georganiseerd en ik prijs (en herken) de inzet en het doorzettingsvermogen om het toch door te laten gaan, maar ik vrees dat het vechten tegen de bierkaai is .........

De laatste jaren ging ik telkens naar de najaarseditie van FACTS.

Dit jaar zal ik zeker niet gaan door de beperkende maatregelen op de trein en op FACTS.

Als het niet doorgaat hoef ik hierover geen spijt te  hebben! 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 9/21/2020 at 6:32 PM, Lav said:

Maar hoe dan? Niet om ambetant te doen, ik vraag het me oprecht af, uw adres staat niet op uw identiteitskaart tenzij je de chip kunt lezen maar ik dacht dat uw identiteitskaart niet zomaar door iedereen opgevraagd mocht worden? 

Wetten worden vrij eenvoudig aangepast. Al geweten of er inspraak was toen men bv.  in Antwerpen de avondklok instelde? Juist ja...

Link naar reactie
3 uren geleden, Bonte zei:

Net iemand gesproken die aangeschreven werd voor een stand en de standprijzen zijn net hetzelfde, vind ik toch een vreemde beslissing voor een afgeslankte beurs.

Inderdaad. Een halvering van de standprijzen lijkt me gerechtvaardigd. Aantal bezoekers en dus kopers zal ook maar de helft zijn.

Link naar reactie

Het zal voor velen geen verrassing meer zijn maar FACTS : The homeworld editie zal niet doorgaan.

 

Zo midden augustus is het volledig FACTS-team opnieuw en met veel enthousiasme in gang geschoten om er een top editie te maken met lokale media guests en tekenaars uit België. We hadden al een mooie & verrassende FACTS Artist Alley in de maak.
Er was veel contact met de stad en de veiligheidsraad om rekening te houden met alle covid-19 regels. en het leek volledig realiseerbaar. Ook heel veel bezoekers en exposanten wilden heel graag afkomen.  Maar de laatste maand duikt het virus opnieuw serieus op en zodoende is deze noodzakelijk beslissing genomen. 

 

Ik moet niemand vertellen dat dit bij het team ook heel hard aankomt. De paar maanden waren voor het merendeel van het team het enige werk dat ze hebben verricht sinds de lockdown en de komende maanden wordt het opnieuw thuiszitten.

 

Maar we hopen er versterkt uit te komen om in 2021 een spetterende editie te organiseren.

 

 

Officiële mededeling

Met pijn in het hart moeten we meedelen dat FACTS, The Homeworld Edition, op 24-25 oktober in Flanders Expo Gent, jammer genoeg niet kan doorgaan.

We willen de situatie graag schetsen aan de hand van een Spider-Man-quote: “No one can win every battle, but no man should fall without a struggle.” Het FACTS-team heeft fel gestreden op alle vlakken, maar wordt uiteindelijk geconfronteerd met een onomstotelijke realiteit.

Na het groene licht van de nationale en lokale autoriteiten is het FACTS-team meteen enthousiast aan de slag gegaan voor een spannende ‘Homeworld Edition’. Er stond al snel een hele reeks interessante gasten en coole activiteiten op het schema, met een weloverwogen en uitgebreid coronamaatregelen-plan. Alles zag er tot voor kort bijzonder goed uit.

Alles, behalve een cruciaal onderdeel: de exposanten, het kloppend hart van FACTS.

Het merendeel van onze exposanten blijkt niet naar Flanders Expo te kunnen komen. 75% van de exposanten komt uit het buitenland en botst op steeds strenger wordende reisadviezen van de FOD Buitenlandse Zaken en op de verplichtingen om voor en/of na een FACTS-deelname in quarantaine te gaan, wat voor een ondernemer economisch niet haalbaar is. Alle exposanten keken er erg naar uit om eindelijk nog eens een comic con te kunnen beleven, maar ondanks al deze inspanningen en voorbereidingen moeten we vandaag helaas onder ogen zien dat er te weinig exposanten aanwezig zullen zijn.

Deze beslissing valt ons enorm zwaar, zeker omdat we veel signalen ontvingen dat jullie als bezoekers er meer dan ooit naar uitkeken om opnieuw de magische poorten van FACTS te zien openzwaaien en samen met al je vrienden door het portaal naar ons universum te duiken, Avengers: Endgame-style.

Zij die ervoor gekozen hebben om hun reeds gekochte tickets om te zettten naar FACTS, The Homeworld Edition, zullen in de komende dagen gecontacteerd worden voor terugbetaling.

Zorg ondertussen goed voor jezelf en voor al jullie geliefden. We sluiten af met nog een laatste Spider-Man-quote: “No matter how buried it gets, promise me that you will hold on to hope and keep it alive. We have to be greater than what we suffer.”

Hopelijk tot binnenkort,

Het FACTS-team

Link naar reactie

Idd jammer, maar niet onverwacht. Hopelijk kan Facts volgend jaar terug plaats vinden. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...